Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Porsche Macan 2.0 PDK: Δύο ημέρες μόνο

Porsche Macan 2.0 PDK: Δύο ημέρες μόνο

Μετά την ασυνήθιστα σύντομη συμβίωσή μας με την ασυνήθιστα προσιτή Porsche Μacan των 2,0 λίτρων και των 252 «υπερτροφοδοτούμενων» ίππων σάς μεταφέρουμε, ως συνήθως,  τις εντυπώσεις μας.

Γιάννης Αδάναλης

Η συζήτηση για το αν ένα SUV δικαιούται να φέρει το έμβλημα της Porsche «άνοιξε» στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας – τη στιγμή που οι γραμμές παραγωγής της γερμανικής φίρμας υποδέχονταν για πρώτη φορά την περίφημη Cayenne.

«Έκλεισε» και μάλιστα οριστικά μερικά χρόνια αργότερα, όταν το πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου στην ιστορία της Porsche χάριζε με την απρόσμενη εμπορική επιτυχία του, την επόμενη ημέρα σε έναν κατασκευαστή που ως τότε αναζητούσε αγωνιωδώς έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης της γκάμας του.

Η απόφαση για την παραγωγή ενός ακόμα SUV, μικρότερου σε μέγεθος και πιο «προσιτού» δεν ξάφνιασε κανέναν. Ούτε και αμφισβητήθηκε από κανέναν, βλέποντας τους V6 κινητήρες βενζίνης και diesel να στέκονται αντάξιοι των υψηλών προσδοκιών.

Ανεξαρτήτως έκδοσης και ισχύος, η εξακύλινδρη Macan είχε τον τρόπο να σε πείσει πως πρόκειται για μια αυθεντική Porsche. Για κάτι πολύ διαφορετικό και ενδεχομένως ανώτερο από τα «μαζικής παραγωγής» premium SUV που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Η ίδια ακριβώς αίσθηση σε συντροφεύει και στο αριστερό κάθισμα της ταπεινότερης, στα χαρτιά τουλάχιστον, Macan. Η ανεπιτήδευτη πολυτέλεια που αποπνέουν οι επιφάνειες του εσωτερικού, η φροντίδα που έχει δεχθεί μέχρι και ο τελευταίος διακόπτης, οι απεριόριστες εξοπλιστικές επιλογές και οι γνώριμες στους μυημένους σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες δεν αφήνουν το περιθώριο αμφισβήτησης.

Αν λείπει κάτι από τον θάλαμο επιβατών της Macan των 73.500 ευρώ αυτός είναι ο ήχος. Ο εθιστικός βρυχηθμός του V6 κινητήρα των 3,0 ή των 3,6 λίτρων τη θέση του οποίου έχει πάρει το φλύαρο ψιθύρισμα ενός δίλιτρου συνόλου.

Ενός συνόλου με τέσσερις παρατεταγμένους σε σειρά κυλίνδρους, χωρητικότητα 1.958 κ.εκ. και απόδοση που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων φτάνει τους 252 ίππους.

Οι τελευταίοι, όπως άλλωστε και τα 370 Nm μέγιστης ροπής καταλήγουν μέσω του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη -γνωστού και ως PDK- αλλά και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη στους τέσσερις τροχούς.

Τα νούμερα των επιδόσεων διαψεύδουν αυτό που εισπράττεις εξαντλώντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Σύμφωνα με την Porsche, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή λαμβάνοντας υπόψη τον περιορισμένο κυβισμό του τετρακύλινδρου κινητήρα αλλά και το βάρος των 1.770 κιλών.

Σε ευθεία γραμμή, πάντως, μπορείς ακόμα και να… αναρωτηθείς για την καταγωγή της «μικρότερης» του αναμενομένου Macan. Με τους κατευθυντήριους τροχούς υπό γωνία τα πάντα μπαίνουν στη σωστή τους σειρά.

Η αερανάρτηση σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ «εκμηδενίζουν» την απόσταση που σε χωρίζει από το έδαφος, οι τροχοί των 20 ιντσών επεκτείνουν τα ούτως ή άλλως ανεξάντλητα όρια πρόσφυσης και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ακρίβεια και αμεσότητα επιπέδου… Cayman.

Οι λύσεις προκύπτουν αβίαστα, συνήθως χωρίς την παρέμβαση των ψυχρόαιμων «ηλεκτρονικών» που παρεμπιπτόντως απενεργοποιούνται πλήρως αφήνοντας, ως όφειλαν, την τύχη του αυτοκινήτου στα χέρια του οδηγού.

Το ίδιο εύκολα η «baby Cayenne» θα ακολουθήσει τον ράθυμο ρυθμό της πόλης, προσαρμόζοντας όχι μόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης και λειτουργίας του εξαιρετικού επτατάχυτου PDK αλλά και την απόκριση του δίλιτρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα.

Αν και για μια Porsche οι περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις δεν θα πρέπει να αποτελούν το ζητούμενο, κανείς δεν πρόκειται να γυρίσει την πλάτη στο γεγονός ότι σε ευνοϊκές συνθήκες ένα βενζινοκίνητο SUV υψηλών επιδόσεων έχει την ικανότητα να καλύπτει αποστάσεις καταναλώνοντας λιγότερα από 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

auto.in.gr

Sports in

LIVE: Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας

Παρακολουθήστε live στις 17:15 την εξέλιξη της αναμέτρησης Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας για την 4η αγωνιστική του Top-6 της Stoiximan Basket League. Τηλεοπτικά από ΕΡΤ3.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024