Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Volkswagen XL1 2013: Οικονομία XL σε μέγεθος Polo

Volkswagen XL1 2013: Οικονομία XL σε μέγεθος Polo

Το πρωτότυπο plug-in hybrid που πρωτοσυστήθηκε από τους Γερμανούς ως το αυτοκίνητο του ενός λίτρου εξαιτίας της δυνατότητας του να διανύει 100 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου πλησιάζει προς την -περιορισμένη- παραγωγή του, υποσχόμενο ακόμα περισσότερη οικονομία (0,9 λίτρο/100 χλμ.) και την εμφάνιση ενός ιδιότυπου coupe με διαστάσεις ανάλογες του γνωστού supermini της VW.

Η σφηνοειδής coupe σιλουέτα της επιλεγόμενης και «πράσινης σφαίρας» της VW, XL1 συνελήφθη από το φωτογραφικό φακό να εκτελεί δοκιμές εξέλιξης με φόντο το παγωμένο τοπίο του σκανδιναβικού βορρά εν όψει της αναμενόμενης παραγωγής του μέσα στη χρονιά.

Το XL1 παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο πριν περίπου μια δεκαετία με κύρια σύσταση τη δυνατότητά του να διανύσει 100 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου, diesel εν προκειμένω.

Πλέον και όπως επιβάλλει η εξελικτική διαδικασία το γερμανικό πρωτότυπο επανεμφανίστηκε το 2009 στην έκθεση της Φρανκφούρτης και το 2011 στο Κατάρ, ως ένα διθέσιο plug-in hybrid αυτοκίνητο με τη δυνατότητα να διανύει 100 χλμ. με 0,9 λίτρου πετρελαίου χάρη στη συνεργασία του δικύλινδρου diesel κινητήρα του των 800 κ.εκ. με ηλεκτροκινητήρα και σε μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά που αφορούν το βάρος του και την αεροδυναμική των επιφανειών του.

Την ίδια σύνθεση σε ό,τι αφορά το μηχανικό σύνολο θα διατηρήσει και η έκδοση παραγωγής η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της εντός της χρονιάς και η οποία θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό, συνδυάζοντας ένα δικύλινδρο TDI 0,8 λίτρων με απόδοση περίπου 50 ίππους με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα αγγίζει τους 30 ίππους.

Οι δύο κινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά είτε ξεχωριστά ενώ την μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς θα αναλαμβάνει ένα επτά σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Παράλληλα, όπως επιβάλλει το είδος του ως plug-in hybrid, το XL1 διαθέτει, φυσικά, μπαταρίες οι οποίες πλην των ευθυνών τους για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, μπορούν να εξασφαλίσουν την κίνηση του γερμανικού μοντέλου αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 35 χλμ.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, χάρη στο παραπάνω μηχανικό σύνολο σε συνδυασμό και με το βάρος του αυτοκινήτου που περιορίζεται σε 795 κιλά, η έκδοση παραγωγής του XL1 θα καταναλώνει λίγο λιγότερο από 0,9 λίτρου καύσιμο ανά 100 χλμ. ενώ θα εκλύει μόλις 24 γραμμ./διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Σε επίπεδο επιδόσεων το XL1 ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του υπόσχεται να φτάνει τα 158 χλμ./ώρα.

Auto Express

Sports in

«Με ένα όνειρο τρελό» – Έκλεισαν πάλι το Πασαλιμάνι οι φίλοι του Ολυμπιακού

«Για αυτό θα ζω με όνειρο τρελό, ο Θρύλος να σηκώσει το ευρωπαϊκό»... Και κάπως έτσι αυτό το σύνθημα παίρνει σάρκα και οστά και για το μπάσκετ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024