Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Volvo XC90 2015: Επιλέγοντας την ασφάλεια της... καινοτομίας

Volvo XC90 2015: Επιλέγοντας την ασφάλεια της… καινοτομίας

Το σουηδικό SUV εντοπίστηκε στην πρωτεύουσα της γειτονικής -του- Δανίας προβάροντας, τα συστήματα ασφαλείας του τα οποία, θα εξασφαλίσουν ακόμα περισσότερες καινοτομίες στο συγκεκριμένο τομέα για τη Volvo αλλά και θα αποτελέσουν ένα ακόμα βήμα προς αυτοκίνητα με πλήρη αυτόνομη οδήγηση.

Το σουηδικό SUV εντοπίζεται για ακόμα μια φορά από το φωτογραφικό φακό που το συνέλαβε να πραγματοποιεί δοκιμές στην πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπεγχάγη, χάρη και στην ετοιμότητα του συντάκτη Niki Funch ο οποίος εργάζεται στο τοπικό site αυτοκινήτου ProStreet.dk.

Όσο για τους λόγους που η νέα γενιά του ΧC90 μετέβη στην κοντινή του Δανία, αν και η Volvo δεν το διευκρινίζει, οι Σουηδοί είχαν κάνει κάτι ανάλογο και με το V40 επιλέγοντας την Κοπεγχάγη για τις δοκιμές εξέλιξης των συστημάτων ασφαλείας του και συγκεκριμένα αυτών για την προστασία πεζών.

Έτσι, ενδεχομένως, οι άνθρωποι της Volvo επέλεξαν και πάλι την Κοπεγχάγη για την νέα γενιά του μεγάλου SUV τους το οποίο χαρακτηρίζεται ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα παραγωγής στον κόσμο χάρη στα αντίστοιχα συστήματα που θα διαθέτει και στο πνεύμα του στόχου της σουηδικής φίρμας για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς και δυστυχήματα έως το 2020 με αυτοκίνητά της.

Έτσι, στον εξοπλισμό ασφαλείας του νέου XC90 θα συγκαταλέγεται σύστημα ανίχνευσης πεζών στο σκοτάδι που αξιοποιεί τη νυχτερινή όραση και αποτρέπει συγκρούσεις με πεζούς, δικυκλιστές και άλλα οχήματα, λειτουργώντας συνδυαστικά με το γνωστό σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων.

Μια άλλη καινοτομία θα είναι το σύστημα ανίχνευσης των φυσικών ορίων του δρόμου που επενεργεί στο σύστημα διεύθυνσης του XC90 επαναφέροντας αυτόματα το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.

Η λειτουργία του παραπάνω συστήματος ακόμη και σε δρόμους χωρίς διαγράμμιση συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία για μοντέλο παραγωγής, τοποθετώντας το XC90 στην κορυφαία θέση των μοντέλων που επενδύουν σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ενώ αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την καθιέρωση της πλήρως αυτόνομης οδήγησης, για την εξέλιξη της οποίας, σημειώνεται, ότι ήδη τα πρώτα Volvo με αντίστοιχα συστήματα δοκιμάζονται, σε πραγματικές συνθήκες, στους δρόμους της Σουηδίας.

Πάντα στο ίδιο πλαίσιο ασφάλειας το τρίτο σύστημα που θα διαθέτει το νέο XC90 θα διασφαλίζει την παραμονή του αυτοκινήτου στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και θα μπορεί, χωρίς να απαιτεί τη συνδρομή του οδηγού του, να ακολουθεί αυτόματα τη ροή της κυκλοφορίας.

Εκτός από την ασφάλεια που θα υπόσχεται το νέο XC90, όπως είναι ήδη γνωστό και παρά το βαρύ καμουφλάζ που εξακολουθεί να καλύπτει το σύνολο των επιφανειών του, η αισθητική του θα φέρει επιρροές από το Concept XC Coupe που είδαμε στο Detroit τον Ιανουάριο του 2014 αλλά και το Volvo Concept Estate που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης.

Από το τελευταίο concept θα προέλθει και το σύστημα infotainment του ΧC90 με την μεγάλη κάθετη οθόνη αφής η οποία φιλοδοξεί να φέρει την νέα εποχή στη χρηστικότητα αντίστοιχων συστημάτων, συγκεντρώνοντας όλες τις περιφερειακές λειτουργίες ελέγχου και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου και καθιστώντας τις προσβάσιμες με όσο το δυνατόν πιο απλό τρόπο με σκοπό την ασφάλεια του οδηγού.

Στο σύστημα infotainment ενσωματώνεται και το λογισμικό που εξέλιξε η Apple για αυτοκίνητα με τη βοήθεια του οποίου οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν στην κεντρική οθόνη τις ζωτικές και όχι μόνο- πληροφορίες του iPhone τους.

Σε ό,τι αφορά αυτά που δεν φαίνονται, ένα από τα στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν επίσης τη νέα γενιά του XC90 θα είναι η αισθητή μείωση του βάρους, έως και 150 κιλά, χάρη στα προτερήματα της ευέλικτης πλατφόρμας, Scalable Product Architecture (SPA), στην οποία βασίζεται.

Με αυτό το δεδομένο και συνδυαστικά με τις εξελίξεις στην γκάμα των κινητήρων της Volvo, το XC90 θα εξοπλίζεται αποκλειστικά με τους τετρακύλινδρους υπεραποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της νέας σειράς μοτέρ Drive-E.

Τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα έχουν ήδη δώσει ένα πρώτο δείγμα, εξοπλίζοντας εκδόσεις της σειράς 60 -S60/V60 και XC60- αλλά και στα V70, XC70 και S80, ενώ μια ματιά στα πλήρη χαρακτηριστικά τους καταδεικνύει την ευρεία γκάμα των εκδόσεων ισχύος -από 120 έως 230 ίππους για την τεχνολογία diesel και από 140 έως 306 ίππους για τα μοτέρ βενζίνης, συνδυαστικά με πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Παράλληλα, με τις συμβατικές εκδόσεις του XC90 δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και μία plug-in υβριδική έκδοση του SUV.

AUTOMEDIA

Sports in

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024