Fiat Punto 1.3 Multijet 85 PS: Περί ευτυχούς συμβίωσης, μέρος δεύτερο

Fiat Punto 1.3 Multijet 85 PS: Περί ευτυχούς συμβίωσης, μέρος δεύτερο
Παρατηρώντας, μετά από σχεδόν 2.000 χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του πετρελαιοκίνητου Punto, τη ψηφιακή ένδειξη της μέσης κατανάλωσης καυσίμου να παραμένει «παγωμένη» στα 4,3 λίτρα/100 χλμ., μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρος για τις... καθαρές λύσεις που μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση  
Αν και τα τελευταία χρόνια η πετρελαιοκίνηση αποτελεί μονόδρομο για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών που αναζητούν τον πλέον αποδοτικό και αξιόπιστο τρόπο περιορισμού τους κόστους χρήσης ενός αυτοκινήτου, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι μια τέτοια επιλογή είναι απαραίτητα η ευκολότερη.

Συχνά το επιπλέον κόστος που προκύπτει από την παρουσία ενός κινητήρα diesel είναι αρκετό για να σε βάλει σε δεύτερες σκέψεις και να σε οδηγήσει σε σύνθετους υπολογισμούς.

Μία από τις… δύσκολες περιπτώσεις είναι και το Fiat Punto. Όχι μόνο γιατί η γκάμα του ιταλικού best seller διαθέτει οκτώ διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης και diesel, αλλά κυρίως γιατί η απόσταση που τις χωρίζει, σε επίπεδο τιμών πάντα, δεν δείχνει ικανή να δώσει τις απαραίτητες απαντήσεις.

Βέβαια, θέτοντας ως προαπαιτούμενο την καταβολή μηδενικών τελών κυκλοφορίας τα πράγματα ξεκαθαρίζουν, καθώς μόλις δύο από τις εκδόσεις του πρόσφατα ανανεωμένου Punto εξασφαλίζουν στη χώρα μας το συγκεκριμένο προνόμιο.

Η πρώτη εφοδιάζεται με τον γνωστό, πλέον, δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 875 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm, ενώ η δεύτερη παίρνει ζωή από έναν αντίστοιχης ισχύος πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων.

Παρά τους δύο κυλίνδρους και τα 875 κ.εκ., το Punto TwinAir εμφανίζεται ταχύτερο, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη "σφικτή" κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Αντιθέτως, το πετρελαιοκίνητο Punto δεν καταφέρνει να εξαργυρώσει στην άσφαλτο το πλεονέκτημα των 200 Nm ροπής, θυσιάζοντας προς όφελος της οικονομίας καυσίμου την εκρηκτικότητά του.

Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, το Punto με τον κινητήρα diesel των 1.248 κ.εκ. και τους 85 ίππους καταναλώνει 3,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (μέση τιμή), όταν για την ίδια απόσταση η βενζινοκίνητη έκδοση TwinAir απαιτεί 4,2 λίτρα.

Στην πράξη η παραπάνω διαφορά των 0,7 λίτρων/100 χλμ. αποδεικνύεται σαφώς μεγαλύτερη και σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η κίνηση μέσα στην πόλη, αγγίζει -αν δεν ξεπερνά- ακόμη και τα 2,0 λίτρα/100 χλμ.

Μεταφράζοντας την αποδοτικότερη λειτουργία του πετρελαιοκίνητου Punto των 85 ίππων σε… ευρώ, τότε το όφελος που προκύπτει ανά 10.000 χιλιόμετρα, φτάνει -κατά προσέγγιση- έως και τα 500 ευρώ.

Τι σημαίνει αυτό για κάποιον που θα θελήσει να καταβάλλει 1.800 ευρώ επιπλέον ώστε να αποκτήσει τη συγκεκριμένη έκδοση, γυρνώντας την πλάτη στον πολυβραβευμένο δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 875 κ.εκ.;

Σε απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες δεν θα χρειαστούν περισσότερα από πέντε χρόνια ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυπόθητη απόσβεση ενός ποσού που για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων δεν μπορεί να θεωρηθεί χαμηλό.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Publish read?
Yes
No