Πρόεδρος Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

Γιώργος Βασιλάκης: "Πρέπει να δοθούν κίνητρα στην αγορά αυτοκινήτου"

Γιώργος Βασιλάκης: "Πρέπει να δοθούν κίνητρα στην αγορά αυτοκινήτου"
  (Φωτογραφία:  Αρχείο in.gr/auto )
Σε συνέντευξή του στον ΒΗΜΑ 99,5 ο κ. Γιώργος Βασιλάκης διατυπώνει τις απόψεις του ΣΕΑΑ για την αγορά αυτοκινήτου, με αφορμή το δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ (Πέμπτη 09/09/2010) σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να επαναφέρει το μέτρο της απόσυρσης, να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και να προχωρήσει στην μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης.













Kατ’ αρχάς, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν η πολιτεία σας έχει ενημερώσει για τα μέτρα που σκοπεύει να εφαρμόσει;


Όχι, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση. Αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι εμείς, σαφέστατα, σε όλη την διάρκεια της χρονιάς ήμασταν κοντά στην πολιτεία, κοντά στο Υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας την πλήρη κατάρρευση του κλάδου αλλά και την πλήρη κατάρρευση των εσόδων του κράτους από τον κλάδο, τα οποία από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ που εισπράττει το κράτος κατά μέσο όρο ετησίως από τους φόρους στα αυτοκίνητα, φέτος θα εισπράξει λιγότερα από 700 εκατομμύρια, δεδομένου ότι η αγορά έχει μειωθεί περίπου κατά 45% - 50%.

Δεν γνωρίζω αν έχουν πάρει την πρωτοβουλία να κάνουν κάτι, εάν όμως πραγματικά το σκέφτονται, είναι σαφέστατα καλοδεχούμενο από εμάς.

Επειδή τις επόμενες μέρες πρόκειται να ακούσουμε διάφορα σενάρια για τα μέτρα και την βελτίωση της αγοράς, θα ήθελα να μας θυμίσετε ποιά είναι η θέση του Συνδέσμου, για την απόσυρση και την μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης. Πώς νομίζετε ότι πρέπει να υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα ως προς την διάρκεια τους, αλλά και ως προς τα κίνητρα που θα πρέπει να δοθούν; 

Η θέση του ΣΕΑΑ είναι ότι πρέπει να δοθούν κάποια κίνητρα στην αγορά αυτοκινήτου διότι το αυτοκίνητο υπερφορολογείται στην Ελλάδα, φορολογείται δύο φορές παραπάνω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Κατά μέσο όρο δηλαδή ένα αυτοκίνητο "πληρώνει" 5.000 ευρώ σε φόρους, την στιγμή που "πληρώνει" περί τα 2.500 ευρώ στην Ευρώπη.

Αυτό, ιδίως σε εποχές κρίσης, βραχυκυκλώνει την αγορά. Τώρα, αυτά τα πέντε χιλιάδες ευρώ έχουν γίνει ακόμα περισσότερα διότι οι φόροι έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Το πρώτο μας σχόλιο είναι ότι είμαστε σαφέστατα θετικοί, ή στο να εκλογικευτούν κάποιοι νέοι φόροι οι οποίοι έχουν μπει το τελευταίο διάστημα στο αυτοκίνητο ή να μείνουν ως έχουν και να υπάρξει κάποιου είδους κίνητρο.

Και τα μαθηματικά σε αυτό το σκεπτικό βγαίνουν πάρα πολύ απλά. Όταν το κράτος βγάζει για παράδειγμα 5.500 ευρώ ανά τεμάχιο και η αγορά έχει μειωθεί κατά 50%, δεν είναι προτιμότερο για το κράτος να βγάζει 4.000 ευρώ και η αγορά να επανέλθει στα πραγματικά της επίπεδα;

Αυτό σας το ποσοτικοποιώ και σας λέω ότι συνεπάγεται, τουλάχιστον, 300 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα έσοδα για το κράτος. Για αυτό το διευκρινίζω λίγο και μιλάω για χρήματα, αν και μπορεί οι καταναλωτές να ενδιαφέρονται για το αν θα πάρουν ένα αυτοκίνητο φθηνότερα ή όχι, διότι βρισκόμαστε σε μία εποχή που περνάμε μια συγκεκριμένη κρίση και επ’ ουδενί λόγω δεν θα μου άρεσε να ακούω για οποιονδήποτε κλάδο ότι πάει να τον επιδοτήσει η κυβέρνηση. Στην δική μας περίπτωση, εάν όντως κάνει τέτοιου είδους σκέψη η κυβέρνηση -που δεν το γνωρίζω- δεν πάει να επιδοτήσει τον κλάδο, πάει να σώσει τα έσοδά της.

Και σαφέστατα, εάν είναι να το κάνει, η θέση του ΣΕΑΑ είναι ότι αν και θα μας συνέφερε να λέγαμε "…δώστε ένα κίνητρο της τάξης των 1.500 με 2.000 ευρώ μείωση φόρου σε οποιονδήποτε αγοράζει ένα αυτοκίνητο", καθώς αυτό θα αφορούσε το 100% των καταναλωτών μας και θα μας συνέφερε, εμείς πάντα προτείνουμε και είμαστε θετικοί απέναντι στο μέτρο της απόσυρσης το οποίο δεν θα μας φέρει το ίδιο πολλούς πελάτες, διότι πολύ απλά αν δίνονται κατά μέσο όρο 1.500-2.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι αποσύρεις το παλιό σου αυτοκίνητο, τότε απευθύνεσαι μόνο στους πελάτες που έχουν τις παλιές σακαράκες.

Ο λόγος λοιπόν που το λέμε είναι διότι υπάρχουν σοβαρότατα κοινωνικοπολιτικά οφέλη. Στην Ελλάδα έχουμε το εξής κακό: δεν πετάμε το παλιό μας αυτοκίνητο. Κάθε χρόνο μπαίνουν στην κυκλοφορία 23-25 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και βγαίνουν από την κυκλοφορία μόνο τέσσερα ή πέντε αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, κάθε χρόνο, ανά 1.000 κατοίκους μπαίνουν 33 αυτοκίνητα και βγαίνουν από την κυκλοφορία, πετιούνται, 28 με 29 αυτοκίνητα.

Αυτό, λοιπόν, που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι ότι υπάρχει μια ανεξέλεγκτη αύξηση του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και ο κοσμάκης νομίζει ότι αυτό συμβαίνει επειδή εμείς πουλάμε πολλά αυτοκίνητα. Και θα ήθελα πάρα πολύ να ήταν έτσι αλλά δεν είναι. Η πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι ότι δεν πετάμε το παλιό μας αυτοκίνητο.

Καταλήγω λέγοντας ότι όταν έχεις την δυνατότητα, αλλά και την ανάγκη να σώσεις τα έσοδά σου μειώνοντας τον φόρο στο αυτοκίνητο, στην Ελλάδα, γιατί -αφού έχεις αυτήν την τρομερή ιδιαιτερότητα του παλιού, μεγάλου, ρυπογόνου και συνεχώς αυξανόμενου στόλου- να μην προαπαιτήσεις απ’ αυτόν που θα ωφεληθεί από την έκπτωση του φόρου να αποσύρει μία σακαράκα;

Ποιά θεωρείτε, ως Σύνδεσμος, ότι είναι η καλύτερη λύση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας; Ακούμε συχνά για τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων, με αυτοκίνητα να χαρακτηρίζονται ως νέας τεχνολογίας, εντός ή εκτός εισαγωγικών, αν έχουν κυκλοφορήσει πριν ή μετά από μια ορισμένη ημερομηνία.

Είναι πολύ απλό. Όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, πρέπει αυτό το λάθος που έγινε πέρυσι το Νοέμβριο να διορθωθεί. Τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία ίσχυαν έως τότε πρέπει να επανέλθουν με την ίδια λογική που είχαν. Διότι πήγαν [οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων] εκεί και ξαφνικά τους έλεγαν ότι "... ξέρεις επειδή το αυτοκίνητό σου είναι τόσα κυβικά πρέπει να πληρώσεις τρεις φορές πάνω".

Μα δεν μπορείς το 2009 που έχεις ένα αυτοκίνητο 5.000 κ.εκ. ή 3.000 κ.εκ. και πληρώνεις 500 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ το αυτοκίνητο το έχεις αγοράσει επτά χρόνια πριν, να έρχονται και να σου λένε ότι: "... ξέρεις, τώρα πλήρωσε 1.500 ευρώ γιατί είναι πολλών κυβικών". Ας μου το έλεγες την εποχή που το αγόρασα.

Ειδικά όταν δεν υπάρχει κίνητρο για να το αντικαταστήσεις...

Σωστά. Αυτό όμως το έχουν καταλάβει. Είμαι 100% βέβαιος ότι θα το διορθώσουν, μας έχουν διαβεβαιώσει, το λέω και επισήμως, ότι θα το διορθώσουν και θεωρώ ή μάλλον προβλέπω, αν και "το μαχαίρι και το πεπόνι" το έχουν εκείνοι, ότι πολύ σύντομα, θα ανακοινώσουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας τα οποία, φαντάζομαι, θα είναι στη λογική των παλαιών [τελών] για τα παλιά [αυτοκίνητα].

Αυτό που τους λέμε εμείς τώρα, για όσα αυτοκίνητα αποκτηθούν από εδώ και πέρα είναι "...προς Θεού, φύγετε από την λογική των κυβικών και πηγαίνετε στους ρύπους, όπως όλη η Ευρώπη. Όσα [αυτοκίνητα] αποκτηθούν στο μέλλον χρεώστε τα με τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν".

Θα είναι κάτι απλό, καλό και ανώδυνο καθώς προβλέπω ότι θα εκλείψει η ανασφάλεια των υψηλών τελών κυκλοφορίας από τον κόσμο και θα δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης.
Περισσότερες Παρουσιάσεις

Τα σχόλιά σας

  • Προς ολους οσους (πλεον) τους φταινε ολα

    Ολοι εσεις που τα βαζετε με τους Αντιπροσωπους αυτοκινητων,το Κρατος,την αδικη φορολογια,τα διοδια,τον εκαστοτε αρμοδιο Υπουργο,την Κυβερνηση κλπ,πολυ αμφιβαλλω οτι ειχατε τις ιδιες αποψεις οταν μεχρι και πριν λιγα χρονια πουλιοντουσαν στην Ελλαδα περιπου 300.000 καινουρια αυτοκινητα καθε χρονο.Τοτε,οταν ο μεσος Ελληνας,ενω επρεπε να αγορασει ενα οχημα π.χ. 15.000 Ευρω,εβαζε δοσεις και αγοραζε ενα οχημα 35.000 Ευρω ηταν ολα ενταξει.Ελα μου ομως που ολη αυτη η ανεξελεγκτη κατασταση,για την οποια φταιει ο εκαστοτε αγοραστης κ κανεις αλλος,(αλλο αν θελετε να το παρουσιασετε αλλιως) γυρισε μπουμερανγκ.Κ τωρα σας φταινε ολοι.''Τα γενια θελουν χτενια''λεει ο Λαος μας κ νομιζω εγινα απολυτα σαφης. #0001

  • Το αυτοκίνητο σαν σύγχρονη ανάγκη

    Το αυτοκίνητο είναι μία σύγχρονη ΒΑΣΙΚΗ πλεόν ανάγκη οπότε οτιδήποτε σχετικό με κατάθεση πινακίδων κλπ είναι μάλον ανεδαφικό. Ειναι όμως ένα εισαγώμενο προιόν οπότε κάθε εισαγωγή του αυξάνει το ΑΕΠ άλλον χωρών - Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία κλπ-. Είναι γνωστό το περσυνό γλύψιμο Καραμανλή στους Μερκελ-Σαρκοζι με την απελευθέρωση της αγοράς αυτοκινήτου και τα αποτελέσματά τoυ. Αυξήστε την εγχωρια προστιθέμενη αξία για να αποτελεί μέρος της ανάπτυξής μας αλοιώς διαρκώς θα αιμοδοτούμε προς όφελος αυτών που μας συμπεριφέρονται σαν τσιγκάνους στην Ευρώπη. Εσε'ις όμως δεν μπορείτε να κατασκευεται τίποτα έτσι δεν είναι? Είστε άχρηστοι και με τους όρους της Μερκελ, δεν σας αξίζει παρά να σβήσετε. #0002

  • Δεν αγοράζω, δεν αγοράζω

    Κύριε εκπρόσωπε των εισαγωγέων δεν αγράζουμε επειδή δε θέλουμε,σε αντίθεση με εσας,να φύγει έξω κι άλλο χρήμα και μάλιστα δανεικό. Ενωθείτε όλοι οι εισαγωγείς που μάθατε στο εύκολο κέρδος,δημιουργήστε μια ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία,προσφέρετε στον καταναλωτή ένα φθηνό ελληνκό αυτοκίνητο και τότε θα είμαστε μαζί σας. Μέχρι τότε δεν αγοράζω-δεν αγοράζω #0003

Διαβάστε όλες τις απόψεις (54)

Πείτε την άποψή σας έως 700 χαρακτήρες με κενά (spaces)

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

 

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το in.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται. Αν έχετε οποιαδήποτε παρατήρηση, μπορείτε να την καταγράψετε στην δικτυακή σελίδα: support.in.gr

Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 63.911
Αύγουστος 2017 — 5.134

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7182 11,2%
NISSAN 5575 8,7%
VOLKSWAGEN 5224 8,2%
PEUGEOT 5137 8,0%
OPEL 4857 7,6%
FIAT 4819 7,5%
CITROEN 3016 4,7%
SUZUKI 3016 6,6%
HYUNDAI 2978 4,78%
MERCEDES-BENZ 2829 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Αύγουστος 2017
10.559.543

Publish read?
Yes
No