Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Jarno Trulli:

Jarno Trulli: «Η Lotus T128 μου δίνει νέο κίνητρο»

Ο Ιταλός οδηγός εξηγεί, μιλώντας αποκλειστικά στο in.gr, την δυναμική του νέου μονοθεσίου της Team Lotus, την διαδικασία εξέλιξής του και την επίδραση των νέων ελαστικών και των νέων κανονισμών στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Αποστολή: Πάνος Διαμάντης

Για μια νεοσύστατη ομάδα, όπως η Team Lotus που ξεκινά τη δεύτερη χρονιά της στην Formula 1, η παρουσία ενός έμπειρου οδηγού είναι μια από τις βασικές προϋποθέσεις για να θέσει τις βάσεις για το μέλλον – και ο 37χρονος Jarno Trulli, που βιώνει την 15η χρονιά του στο σπορ, καλύπτει ακριβώς αυτή την ανάγκη.

Ο άλλοτε νικητής του Grand Prix του Monaco, που έκανε πρωταθλητισμό με τη Renault και σήκωνε το βάρος της εργοστασιακής ομάδας της Toyota, βρίσκει νέο κίνητρο στις υποσχέσεις που αφήνει ο «επίκαιρος» σχεδιασμός της Lotus T128 του Mike Gascoyne.

Το in.gr συνάντησε τον Ιταλό οδηγό στο paddock της Valencia, λίγες ώρες πριν κάνει τα πρώτα του χιλιόμετρα με το νέο μονοθέσιο, για μια αποκλειστική συνέντευξη.

Ποιές είναι οι πρώτες πληροφορίες από όσα μάθατε για το νέο μονοθέσιο;

Σήμερα δεν κάναμε πολλά. Ήταν θετικά τα πρώτα δεδομένα, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν μπορούμε να τα κρίνουμε. Είναι πολύ νωρίς για να πούμε οτιδήποτε, διότι είχαμε κι ένα πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης και κάναμε λίγους γύρους. Δεν γνωρίζουμε πολλά ακόμα.

Ποιά ήταν η πρώτη προτεραιότητα σήμερα;

Αυτή την εβδομάδα η προτεραιότητά μας είναι να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα για να διαπιστώσουμε την αξιοπιστία του μονοθεσίου και οποιοδήποτε ενδεχόμενο πρόβλημα. Θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε το αυτοκίνητο και να το εξελίσσουμε μόλις τοποθετήσουμε όλα τα νέα εξαρτήματα, τα οποία προς το παρόν δεν διαθέτουμε. Ίσως από τις επόμενες δοκιμές.

Θα έχετε το τελικό αεροδυναμικό σύνολο του μονοθεσίου στο Μπαχρέιν;

Ναι, θα το έχουμε για τον πρώτο αγώνα.

Οι υποσχέσεις που αφήνει το νέο μονοθέσιο σου δίνουν μεγαλύτερο κίνητρο σε σχέση με πέρσι;

Ω ναι, φυσικά! Το φετινό είναι ένα κανονικό μονοθέσιο F1, φαίνεται καλό και αφήνει πολλές υποσχέσεις. Είμαι αισιόδοξος, αν και δεν μπορούμε να κρίνουμε ακόμα.

Ποιός είναι ο ρεαλιστικός στόχος;

Να βρισκόμαστε περίπου στο μέσον της εκκίνησης. Αναμφίβολα έχουμε καλύτερο μονοθέσιο [από πέρυσι] κι αυτό θα μας επιτρέψει να διεκδικούμε αυτές τις θέσεις και να κερδίζουμε βαθμούς. Αν έχουμε τη δυνατότητα να το πετύχουμε ή όχι, θα το μάθουμε στην πορεία.

Ποια είναι η σχέση των νέων ελαστικών με το οδηγικό σου στιλ;

Τα ελαστικά που δοκιμάσαμε στο Abu Dhabi ήταν εντάξει, δεν διαπίστωσα προβλήματα εκτός από το γεγονός ότι δίνουν στο μονοθέσιο την τάση υπερστροφής. Ξέρω ότι δουλεύονται τα ελαστικά έκτοτε, αλλά έτσι κι αλλιώς έχουμε καινούριο μονοθέσιο, όλα είναι νέα, άρα περιμένω διαφορετικά δεδομένα από τις επόμενες δοκιμές.

Για το δικό σου τρόπο οδήγησης χρειάζεσαι καλή πρόσφυση του εμπρός μέρους;

Τα πίσω ελαστικά προς το παρόν έχουν κάποιες αδυναμίες, το μονοθέσιο υπερστρέφει καθώς του λείπει πρόσφυση, οπότε αυτό είναι το βασικό θέμα – με βάση όσα είδαμε στο Abu Dhabi.

Η απόφαση της ομάδας να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα KERS στους πρώτους αγώνες θα είναι μεγάλο μειονέκτημα για σένα;

Φαντάζομαι ότι για να κάνεις τον ταχύτερο γύρο δεν θα έχει τόσο μεγάλη επίδραση. Ίσως στους αγώνες να είναι σημαντικό να το έχεις, αλλά δεν γνωρίζω αυτή τη στιγμή. Εξαρτάται που βρισκόμαστε, πόσο γρήγορο είναι το μονοθέσιό μας. Στη συνέχεια η ομάδα μπορεί να τοποθετήσει το KERS, αλλά αυτή τη στιγμή πρέπει να αφοσιωθούμε σε άλλες προτεραιότητες.

Ορισμένοι οδηγοί υποστηρίζουν ότι η ταυτόχρονη ενεργοποίηση του KERS και της πίσω πτέρυγας μαζί με τις αλλαγές ταχυτήτων ίσως αποδειχθεί επικίνδυνη. Ποιά είναι η δική σου άποψη;

Σίγουρα θα είναι πολυάσχολος ο οδηγός μέσα στο κόκπιτ! Έχουμε περισσότερα κουμπιά, άρα περισσότερα πράγματα να κάνουμε. Δεν ξέρω, προς το παρόν εμείς έχουμε μόνο ένα ή δύο περισσότερα κουμπιά σε σχέση με πέρυσι, οπότε δεν είναι τόσο άσχημα.

Είχες ποτέ, τα τελευταία 15 χρόνια, ένα μονοθέσιο που ήταν πιο περίπλοκο στην οδήγηση;

Πάντοτε έχουμε αρκετά πράγματα να κάνουμε. Προφανώς όλο και περισσότερα κουμπιά φυτρώνουν διαρκώς στο τιμόνι και γίνεται λίγο πιο περίπλοκη η οδήγηση, αλλά είναι θέμα συνήθειας.

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα να εργάζεσαι για μια μικρότερη ομάδα;

Ένα μειονέκτημα είναι ότι οι πόροι είναι περιορισμένοι σε σύγκριση με μια ομάδα σαν την Toyota, η οποία είχε πάντοτε όλο και περισσότερους. Ένα πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να επιδιορθώσεις κάτι γρήγορα, καθώς έχεις καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία με τους ανθρώπους. Όλα είναι πιο μαζεμένα, ενώ σε μια μεγάλη ομάδα ενίοτε πασχίζεις να κάνεις κάτι σύντομα.

Αλήθεια, πως πάει ο αμπελώνας σου;

Ευτυχώς αυτός πάει πάντοτε πολύ καλά!

auto.in.gr

Sports in

Αυτοί οι διαιτητές σφυρίζουν τα ΠΑΟΚ – ΑΕΚ και Παναθηναϊκός – Άρης

Η ΚΕΔ έκανε πριν από λίγο γνωστούς τους ορισμούς της για την 8η αγωνιστική των playoffs της Superleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024