Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Jason Castriota (επικεφαλής σχεδιασμού Saab):

Jason Castriota (επικεφαλής σχεδιασμού Saab): «Είμαστε μια τολμηρή εταιρεία που ρισκάρει»

Με σπουδές στο φημισμένο Art Center College of Design, στην Pasadena της Καλιφόρνια, ο επικεφαλής σχεδιασμού της σουηδικής φίρμας έχει εργαστεί σε θέσεις ευθύνης στους οίκους Pininfarina και Stile Bertone πριν αναλάβει, τον Ιούνιο του 2010, την θέση του Executive Director Design στην Saab Automobile.

Dan Strong

Ποια στοιχεία από τον σχεδιασμό του πρωτότυπου μοντέλου PhoeniX θα περάσουν στο νέο 9-3;

Το ύφος του μπροστινού τμήματος, η αισθητική της μάσκας, το στιβαρό εκτόπισμα και το σφηνοειδές αμάξωμα είναι κάποια από τα στοιχεία που θα μεταφερθούν στην έκδοση παραγωγής του 9-3.

Ωστόσο δεν πρόκειται να φτιάξουμε αυτοκίνητα-“μπάμπουσκες”, που θα είναι ίδια μεταξύ τους. Ό,τι ισχύει για τις επιμέρους λεπτομέρειες, ισχύει και για την πλατφόρμα που είναι εξίσου σημαντική. Η πλατφόρμα του PhoeniX αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Saab.

Υπάρχει επίσης ο turbo κινητήρας 1,6 λίτρων από την BMW. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε το σύστημα τετρακίνησης XWD, το υβριδικό σύστημα μετάδοσης όπως άλλωστε και τα στοιχεία του εσωτερικού.

Είναι το PhoeniX καθοριστικό για το σχήμα των μοντέλων που θα δούμε στο μέλλον;

Απολύτως. Η παλιά πλατφόρμα της GM δεν ήταν σωστή. Δεν μπορούσαμε να έχουμε το σχήμα που θέλαμε έχοντας αυτή ως αφετηρία. Το νέο 9-3 πρέπει να είναι ένα σύγχρονο επιτυχημένο μοντέλο και αυτή η ευέλικτη πλατφόρμα μας δίνει περισσότερη ελευθερία σε επίπεδο σχεδίασης.

Δεδομένου ότι είμαστε μια μικρή φίρμα μπορούμε να κινούμαστε γρήγορα. Οι μηχανικοί της Saab ήταν πάντα μια ξεχωριστή ομάδα στον όμιλο GM, η οποία εξέλισσε νέες τεχνολογίες με εξαιρετική ταχύτητα. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς θέλουμε να δουλέψουμε στο εξής.

Θεωρείτε ότι το νέο 9-3 θα αρέσει στους οπαδούς της Saab ή μήπως τους απομακρύνει;

Το PhoeniX συμβολίζει την αλλαγή στη Saab. Είναι μια αναζήτηση των ορίων μας. Ξεκάθαρα, αν το PhoeniX concept ήταν το νέο 9-3 θα με είχαν ήδη σταυρώσει τώρα. Ωστόσο, μπορούμε να εξελίξουμε το σχεδιαστικό μας κώδικα με την προϋπόθεση ότι δεν απομακρυνόμαστε από τις ρίζες μας.

Τo PhoeniX δεν δημιουργήθηκε με σκοπό να ευχαριστήσει κάποιον. Ήταν ένα μήνυμα ότι η Saab είναι μια τολμηρή αυτοκινητοβιομηχανία που παίρνει ρίσκα. Ο πυρήνας των προϊόντων μας πρέπει να είναι έτσι ώστε να ευχαριστεί τον πυρήνα των οπαδών μας και ταυτόχρονα να προσελκύει νέους αγοραστές. Είναι, πάντως, αναγκαίο να προετοιμάσουμε τους υφιστάμενους πελάτες μας για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε.

Είναι σημαντικό για σας τα μοντέλα της Saab να προκαλούν;

Ναι. Είναι υπέροχο όταν τα αυτοκίνητα λειτουργούν “διχαστικά” για το κοινό. Ο πατέρας μου είχε μια BMW Σειράς 5 και παρόλο που αρχικά είχε μισήσει τις χαρακτηριστικές γραμμές σχεδίασης του Chris Bangle, τελικά τις λάτρεψε. Τα Saab της εποχής GM ήταν πολύ επίπεδα, σχεδόν αδιάφορα, κάτι που δεν θα ισχύει στα νέα μας μοντέλα. Θεωρώ ότι τα μοντέλα Saab πρέπει να «διχάζουν» το κοινό, ωστόσο δεν περιμένω κάποια δυσμενή αντίδραση για το νέο 9-3.

Auto Express

Sports in

Σε κίνδυνο οι ισπανικοί σύλλογοι και η Φούρια Ρόχα λόγω της κυβερνητικής κηδεμονίας στην ομοσπονδία

Στελέχη της UEFA θεωρούν πως η κυβερνητική κηδεμονία στην ισπανική ομοσπονδία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τη στιγμή που δεν υπήρξε η ίδια ανοχή και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024