Αποκλειστική συνέντευξη

Yari-Mati Latvalla: "Το Πρωτάθλημα Οδηγών στόχος μου το 2014"

Yari-Mati Latvalla: "Το Πρωτάθλημα Οδηγών στόχος μου το 2014"
Ως προπαρασκευαστική αντιμετωπίζει τη φετινή αγωνιστική σεζόν στο τιμόνι του VW Polo WRC ο Jari-Mati Latvala, θέτοντας υψηλότερους στόχους για την επόμενη. Η ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη αποτελεί το κλειδί για την ενίσχυση της δημοφιλίας του σπορ σύμφωνα με τον Φιλανδό οδηγό  

Αλήθεια, στο άκουσμα της Ελλάδας ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που περνούν από το μυαλό σου;

Ερχόμενος στην Ελλάδα έχω καλή διάθεση, η ελληνική σαλάτα, ο ζεστός καιρός. Από την άλλη, πρόκειται για έναν "καυτό" αγώνα, που έχει υψηλές απαιτήσεις από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Πιθανώς αποτελεί ένας από τους σκληρότερους χωμάτινους αγώνες της χρονιάς.

Αυτή είναι η πρώτη αγωνιστική σεζόν στην ομάδα της VW. Πόσο εύκολο είναι για σένα να αλλάζεις ομάδες και συναδέλφους;

Η ομάδα είναι εξαιρετική, αισθάνομαι πολύ καλά σε αυτήν, το κλίμα είναι φανταστικό, το αυτοκίνητο πολύ γρήγορο και ταυτόχρονα αξιόπιστο. Φυσικά, χρειάζομαι λίγο χρόνο για να προσαρμοστώ. Τα νέα πρόσωπα είναι πολλά και το αυτοκίνητο είναι επίσης νέο -  μετά από σχεδόν 10 χρόνια στη Ford, όπου γνώριζα πολύ καλά τους ανθρώπους και το αυτοκίνητο, ήταν μια μεγάλη αλλαγή για μένα. Γενικώς, πάντως, είμαι πολύ ικανοποιημένος και χαρούμενος με τη νέα μου ομάδα.

Πίστευες στην αρχή της χρονιάς ότι η ομάδα σου θα ήταν τόσο ανταγωνιστικής;

Αποτελεί έκπληξη για μένα όπως και για πολλούς ακόμα, ωστόσο η αφοσίωση της ομάδας έφερε αυτά τα αποτέλεσμα - ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουν. Τα πάντα γίνονται με κάποιο σκοπό. Γι’ αυτό βλέπετε αυτά τα αποτελέσματα.

Παρακολουθώντας το S. Ogier να κερδίζει τους τρεις από τους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν, θα πρέπει να υποθέσουμε ότι το Polo WRC αποτελεί το καλύτερο αυτοκίνητο του πρωταθλήματος;

Για την ώρα τo αυτοκίνητο δείχνει πολύ ισχυρό. Για να είμαι ειλικρινής είναι εξαιρετικά ικανό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, στο χιόνι, το χώμα και την άσφαλτο. Είχαμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα στη σεζόν και κατά τη δική μου άποψη έχουμε τις περισσότερες πιθανότητες για να κερδίσουμε το πρωτάθλημα. Ωστόσο θα πρέπει να παραμείνουμε σε εγρήγορση, να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι γιατί είναι σίγουρο ότι η Ford και η Citroen θα βελτιώσουν τα αυτοκίνητά τους.

Τελικά, ο Jost Capito διαθέτει το "μαγικό" άγγιγμα;

Ο Jost Capito είναι ο επικεφαλής, έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, κάνει πραγματικά καλή δουλειά στην ομάδα. Ωστόσο, χρειάζεσαι περισσότερους από έναν για να κτίσεις μια ομάδα. Το κλίμα είναι σημαντικό και ο Jost Capito είναι υπεύθυνος γι’ αυτό.

Ποιος είναι ο βασικός σου στόχος για την τρέχουσα αγωνιστική σεζόν; Θεωρείς ότι θα σου δοθεί η ευκαιρία να διεκδικήσεις του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών;

Το πρωτάθλημα των οδηγών δεν βρίσκεται ανάμεσα στους φετινούς μου στόχους. Εστιάζω την προσοχή στην προσπάθεια να αισθανθώ πιο άνετα με το αυτοκίνητο ώστε να έχω τη δυνατότητα να βελτιώσω το Polo WRC και να προσφέρω βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το Πρωτάθλημα Οδηγών ίσως αποτελέσει στόχος μου το 2014.

Όλοι αντιλαμβάνονται ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό. Τι πρέπει να αλλάξει από τη δική σου οπτική γωνία;

Τα ράλλυ αποτελούν από μόνα τους ένα υπέροχο σπορ, είναι συναρπαστικά, είναι ένα πραγματικά θεαματικό σπορ. Το πρόβλημα είναι ότι χρειαζόμαστε περισσότερη τηλεοπτική κάλυψη. Για μένα η ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη είναι το κλειδί για να κάνουμε το σπορ πιο ελκυστικό. Επίσης χρειαζόμαστε περισσότερα service, οι θεατές θέλουν να παρακολουθούν τη διαδικασία του service.

Πιστεύεις ότι η ιδέα μιας υπερειδικής που θα αποφασίζει για τον νικητή του αγώνα θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμη για το σπορ;

Η σημερινή μορφή των υπερειδικών διαδρομών, από τις οποίες παίρνεις κάποιους έξτρα πόντους αποτελεί για μένα μια καλή βάση. Δεν θα την άλλαζα σημαντικά. Φυσικά γίνονται συζητήσεις ώστε να παίρνεις πόντους κάθε αγωνιστική μέρα, αλλά για μένα δεν είναι σωστό. Το σπορ πρέπει να παραμείνει ως έχει, με τη δυνατότητα να παίρνεις κάποιους επιπλέον πόντους στην τελευταία διαδρομή. Τα ράλι αποτελούν μια δοκιμασία αντοχής.

Ποια είναι η αγαπημένη σου επιφάνεια; Η άσφαλτος, το χώμα ή το χιόνι;

Για να είμαι ειλικρινής είναι το χώμα. Το διασκεδάζω οδηγώντας στο χιόνι και στην άσφαλτο, αλλά το χώμα είναι το καλύτερο για μένα.

Ποια είναι η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή της καριέρας σου;

Η καλύτερη, για να είμαι ειλικρινής, είναι η νίκη μου στο ράλι Σουηδίας. Η πρώτη μου νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με την οποία κατέρριψα τον ρεκόρ του Henri Toivonen. Η χειρότερη στιγμή είναι η εγκατάλειψή μου στο ράλλυ Πολωνίας το 2009.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου οδηγός;

Ο Henri Toivonen και ο Juha Kankounen.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου αγώνας;

Φυσικά είναι το ράλλυ Φιλανδίας, αλλά αν δεν το συνυπολογίσουμε είναι το ράλλυ Αυστραλίας.

Ποιο είναι το καθημερινό σου αυτοκίνητο;  

Ένα VW Passat Alltrack.

Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2016 — 78.873
Δεκέμβριος 2016 — 4.765

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους το 2016

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 9496 12,0%
NISSAN 7289 9,2%
OPEL 7054 8,9%
VOLKSWAGEN 6430 8,2%
PEUGEOT 5582 7,1%
FIAT 4886 6,2%
MERCEDES-BENZ 4432 5,6%
SUZUKI 4137 5,2%
BMW 3843 4,9%
CITROEN 3781 4,8%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2016
14.64.356

Publish read?
Yes
No