Αποκλειστική συνέντευξη

Μάριος Μπαρκής: "Θετικά σημάδια για την αγορά αυτοκινήτου το 2014"

Μάριος Μπαρκής: "Θετικά σημάδια για την αγορά αυτοκινήτου το 2014"
Ο Μάριος Μπαρκής, εμπορικός διευθυντής της Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης, δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία της αγοράς την επόμενη χρονιά, με δεδομένες τις φετινές επιδόσεις της  
Σας προκαλεί έκπληξη η πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 2013, μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον;

Η αγορά, ήδη, μετά τον Γενάρη, είχε δείξει ότι κινείται σταθεροποιητικά, επιβεβαιώνοντας τη ρήση ότι, μάλλον, είχαμε "πιάσει πάτο" και ότι πιο κάτω δεν πάει, και δείχνει σταθεροποιητικά στοιχεία.

Προφανώς, την καλοκαιρινή περίοδο ενισχύθηκε σημαντικά από τις πωλήσεις στις εταιρείες ενοικιάσεων, διότι είναι ένας τομέας που πήγε καλά στην Ελλάδα, και διατηρεί τους τελευταίους δύο μήνες και μια σταθερότητα σε ό,τι αφορά και τις λιανικές πωλήσεις, κάτι το οποίο μας επιτρέπει να προβλέπουμε ότι, τουλάχιστον, η χρονιά θα κλείσει στα ίδια επίπεδα ή και λίγο, οριακά, καλύτερα από πέρυσι.

 

"...η χρονιά θα κλείσει στα ίδια επίπεδα ή και λίγο, οριακά, καλύτερα από πέρυσι".


Με αυτήν την πορεία της αγοράς η Nissan φαίνεται να καταγράφει σημαντική πρόοδο, καθώς αυξάνει και το μερίδιο αγοράς, αλλά και τις ταξινομήσεις της. Ποιοί είναι οι βασικοί παράγοντες για αυτήν την πρόοδο;

H Nissan βγαίνει κερδισμένη αυτήν τη χρονιά και κατά κύριο λόγο αυτό βασίζεται, σε μεγάλο βαθμό, στις πωλήσεις του βασικού της μοντέλου που είναι το Qashqai, αλλά και σε μεγάλες και σημαντικές πωλήσεις στο κομμάτι του "rent a car" που πήγε καλά, με αποτέλεσμα, το Nissan Micra, που είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία, να είναι και το Νο 1 μοντέλο σε πωλήσεις στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και εκεί οφείλεται ένα μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας αυτής.

Μιλώντας για το Qashqai, έχετε μπροστά σας, το 2014, μία πρόκληση, καθώς έρχεται το νέο Qashqai. Τι σχεδιάζετε για αυτό;

Το Qashqai είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο της Nissan τα τελευταία δέκα χρόνια, είναι ένα μοντέλο καθοριστικό για την πορεία της Nissan σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο στην Ελλάδα. Φίλος, ανταγωνιστής συνήθιζε να αναφέρεται στο Qashqai, σαν μια ολόκληρη μάρκα από μόνο του.

Ο προγραμματισμός είναι μεγάλος με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις και παρουσιάσεις. Η αρχή έχει ήδη γίνει με την online παρουσίασή του από το Λονδίνο πριν από περίπου 15 μέρες (σ.σ.: στις 7 Νοεμβρίου 2013).

Το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν θα ξεκινούν πια από τα 1.600 κ.εκ. αλλά από τα 1.200 κ.εκ., αλλάζει τη δυναμική του μοντέλου σε αυτή την πολύ ιδιαίτερη κατηγορία των δικίνητων-τετρακίνητων crossover - SUV.


Προφανώς μας δίνει τη δυνατότητα να είμαστε ακόμα πιο ευέλικτοι και ακόμα πιο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα που ζητάει ολοένα και πιο πολύ, μικρότερους κινητήρες και για φορολογικούς λόγους, αλλά και για λόγους κατανάλωσης. Άρα, ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο με πολύ μεγάλη «κάβα» στο ενεργητικό του, γίνεται, αν θέλετε, ακόμα πιο ταιριαστό με την ελληνική πραγματικότητα.

Πέρα από το Qashqai τι άλλο θα πρέπει να περιμένουμε το 2014 από τη Nissan;

Στην ουσία, μέσα στο 2014, δηλαδή μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014, η Nissan θα έχει ανανεώσει το σύνολο της γκάμας της, αφού και το Nissan X-Trail θα έχει παρουσιαστεί καινούριο.

Παρουσιάστηκε ήδη στα ευρωπαϊκά σαλόνια, θα προσφέρεται και αυτό, πλέον, με κινητήρα 1.600 κ.εκ. και όχι μόνο δίλιτρο όπως ήταν μέχρι τώρα και, στο τέλος της χρονιάς, υπάρχει άλλο ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων οικογενειακών hatchback που ορίζεται, κατά κάποιο τρόπο, ως ο μεγάλος διάδοχος του Almera. Δεν ξέρουμε ακόμα το επίσημο όνομά του αλλά θα είναι ακόμα ένα μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία.

Περιμένετε ότι το 2014 η ελληνική αγορά θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα; Χαμηλότερα, ψηλότερα;

Η ελληνική αγορά πρέπει να κινηθεί στα ίδια επίπεδα και με θετικό πρόσημο. Αν μη τι άλλο, και μόνο η κίνηση που αναμένεται και, πάλι αυτή τη χρονιά, στο κομμάτι των εταιρειών ενοικίασης, όλα τα σημάδια δείχνουν ότι θα είναι θετική, άρα θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση από εκεί, αλλά και οι λιανικές πωλήσεις, από ένα πολύ χαμηλό επίπεδο που έχουμε φτάσει, δείχνουν ότι επίσης κινούνται έστω και με μικρή διαφορά, με θετικό πρόσημο.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 69.858
Σεπτέμβριος 2017 — 5.947

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7862 11,3%
NISSAN 6024 8,6%
VOLKSWAGEN 5668 8,1%
PEUGEOT 5446 7,8%
OPEL 5371 7,7%
FIAT 5296 7,6%
SUZUKI 4533 6,5%
CITROEN 3286 4,7%
HYUNDAI 3274 4,7%
MERCEDES-BENZ 3065 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2017
11.608.039

Publish read?
Yes
No