Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Honda MSX 125: Ο μικρός πρίγκιπας

Honda MSX 125: Ο μικρός πρίγκιπας

Μικρό κι όμως τόσο μεγάλο! Με τεχνολογία που εφαρμόζεται σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες, ο νέος "μπόμπος" της Honda είναι μια κατηγορία από μόνος του.


Κείμενο: Τζέην Σαμπανίκου – Φωτογραφίες: Honda

«Aγάπη μου, συρρίκνωσα τη μοτοσικλέτα». Αυτός, θα μπορούσε να είναι ένας εναλλακτικός τίτλος της δοκιμής του MSX 125, εφόσον πρόκειται ουσιαστικά για κανονική μοτοσικλέτα σε σμίκρυνση.

«Εκεί πίσω είναι, ένα κίτρινο», μου υπέδειξε ο φύλακας στην αντιπροσωπεία του Σαρακάκη. «Πού; Δεν βλέπω τίποτα!», αναρωτήθηκα όρθια στις μύτες των ποδιών μου, προσπαθώντας να το διακρίνω πίσω από τα άλλα, τα κανονικά.

«Όταν το οδηγήσεις, θα τα δεις όλα –με την καλή έννοια», μου απάντησε κλείνοντάς μου το μάτι ο φύλακας, μοτοσικλετιστής και ο ίδιος. Πόσο δίκιο είχε.

Οταν πρωτοαντικρίζεις το MSX 125 δεν μπορείς παρά να βάλεις τα γέλια. Είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και αισθητικά ισορροπημένο, αλλά είναι οι διαστάσεις του τέτοιες που, σε συνδυασμό με τον συνολικό σχεδιασμό και τις λεπτομέρειες τις οποίες έχει δανειστεί από τον κόσμο των «μεγάλων» (μοτοσικλετών), του προσδίδουν μια αναπάντεχη σοβαροφάνεια που αποκλείεται να μην προκαλέσει έστω ένα μειδίαμα.

Μοιάζει με σκανταλιάρη πιτσιρικά που στολίζεται για να πάει σε γάμο, έχει δαμάσει τα ατίθασα μαλλιά με ζελέ και κορδώνεται καμαρωτός μέσα στο λιλιπούτειο κοστούμι του και τη γραβάτα με το διακριτικό μικυμάους.

Το ανάποδο μπροστινό πηρούνι (!), τα δισκόφρενα, το monoshock πίσω αμορτισέρ, το πλαίσιο και ο εντυπωσιακός προβολέας του MSX 125 είναι τα πρώτα πράγματα που μαρτυρούν ότι εδώ δεν μιλάμε για απλή αναβάθμιση του πάλαι ποτέ θρυλικού «ζετακίου» αλλά για μια εντελώς νέα πρόταση, μια νέα κατηγορία διτρόχου «ελεύθερου χρόνου» όπως αποκαλούνται τα μίνι fun bikes.

Το αυθόρμητο χαμόγελο που προκαλεί με το παρουσιαστικό του, γίνεται πλατύ με τη συμπεριφορά, τις επιδόσεις του και το γενικότερο στήσιμό του που ερεθίζει τους οδηγικούς «κάλυκες».

Είναι πεδίο χαράς και διασκέδασης μοναδικής. Είναι ασφαλές, εντυπωσιακά ευέλικτο, ζωντανό, σβέλτο όσο και το ομόσταυλο δημοφιλές παπί Wave – από το οποίο έχει δανειστεί τον αερόψυκτο κινητήρα- ενώ, με την προσθήκη του συμπλέκτη και τις 4 ταχύτητες, γίνεται αυτόματα και εργαλείο.

Παρά τις διαστάσεις του, ο σχεδιασμός του MSX είναι τόσο εργονομικός που χωράει ακόμη και ανοικονόμητα σουλούπια αναβατών.

Το χορταστικό, σχεδόν κανονικό, τιμόνι δίνει νέα διάσταση στην οδήγηση, ενώ ο συνολικός του όγκος γίνεται εύκολα αντιληπτός από τους οδηγούς των αυτοκινήτων –το μεγάλο μειονέκτημα του παλιού «μπόμπου».

Αυθάδες, μοιάζει να λοιδωρεί τις πληθωρικές χωρητικότητες, τα σοφιστικέ ηλεκτρονικά και τα καλοδομημένα πλαίσια των μεγάλων μοτοσικλετών που ασφυκτιούν στο αστικό περιβάλλον.

Το παιχνίδι, συνεπώς, του «να βγω πρώτος στο φανάρι» προκύπτει αβίαστα, σχεδόν φυσικά. Ολοι οι άλλοι μοιάζουν βαριοί, δυσκίνητοι, παγιδευμένοι.

Το μόνο που μπορεί να σε κατεβάσει από τη σέλα του, είναι η… σέλα του. Σωστή στο μέγεθος μα αμείλικτα σκληρή, σε αναγκάζει να σηκώνεσαι στα πόδια σου στα φανάρια για να ξεμουδιάσεις μετά από μόλις μισή ώρα οδήγησης.

Την εβδομάδα της δοκιμής του MSX 125 έγινα ανάρπαστη στους μετεφηβικούς κύκλους. Όλοι οι «σιτεμένοι» πιτσιρικάδες, αυτοί που βρίσκονται στο κατώφλι της ενήλικης ζωής, είχαν πλήρη ενημέρωση περί των αρετών του MSX και ανυπομονούσαν να το δουν ζωντανό.

Ο ανηψιός μου που έχει «ανδρωθεί» μοτοσικλετιστικά πάνω σε ένα Sokudo 50-άρι (ένας κινέζικος «μπόμπος») μου επισήμανε με αγνό ενθουσιασμό τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, δίχως να παραλείψει να επαινέσει την ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία της Honda.

Κι όμως, ήταν περισσότερο μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι, συνήθως αναβάτες παπιών, αυτοί που με ρωτούσαν με ζωηρό βλέμμα λεπτομέρειες για το MSX στα φανάρια για να σκοτεινιάσει λίγο η ματιά τους όταν φτάναμε στο θέμα της τιμής. Όχι γιατί δεν αξίζει τα λεφτά του, αλλά επειδή λεφτά… δεν υπάρχουν. Τέρμα.

Έπαθα άραγε «γεροντοέρωτα» η «παλιά» με το «πιπίνι»; Μπορεί. Αυτό που μαγεύει τον έμπειρο μοτοσικλετιστή είναι ότι απαλλαγμένος από το άγχος που συνοδεύει τα πρώτα στάδια εκμάθησης οδήγησης μια μοτοσικλέτας, μπορεί με το MSX να εφαρμόσει όσα έχει μάθει, μερικά από αυτά με πόνο αποκτημένα, αλλά και να ξυπνήσει το παιδί που κρύβεται μέσα του.

Και, γιατί όχι, μπορεί να μπει στη διαδικασία να μάθει, έστω και όψιμα, σούζες, έντο και ντριφτάκια. Σίγουρα θα είναι δύσκολο την πρώτη φορά που θα πέσει και θα γδαρθούν τα πλαστικά και τα παραδοσιακά πανάκριβα αυτοκόλλητα αλλά το MSX, αποτελεί, αν μη τι άλλο, πραγματικό σχολείο για μικρούς και μεγάλους.

Το μόνο «πρόβλημα» είναι ότι όσοι μάθουν να οδηγούν πάνω σε αυτό θα έχουν μεγάλες προσδοκίες από την επόμενη «μεγάλη» μοτοσικλέτα τους.

Με δεδομένο ότι μια από τις πιο βασανιστικές αγωνίες του marketing δεν είναι πώς θα αποκτήσεις έναν καινούργιο πελάτη, αλλά πώς θα τον κρατήσεις, η Honda με το MSX (Mini S X-treme) 125 έβαλε γκολ από τα αποδυτήρια.

Tο Honda MSX 125 με μια ματιά

Κινητήρας (κ.εκ): Μονοκύλινδρος, 2-βάλβιδος, αερόψυκτος, 124,9 με ψεκασμό
Iσχύς (Ίπποι (PS)/σ.α.λ.): 9,5/7.000
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 10,9/5.500
Αναρτήσεις (εμπρός/πίσω): Ανεστραμμένο πηρούνι/Monoshock αμορτισέρ, ατσάλινο ψαλίδι τετραγωνικής διατομής
Φρένα (εμπρός/πίσω, χιλιοστά): Μονός δίσκος 220 χλστ. με 2-πίστονη δαγκάνα/Μονός δίσκος 190 χλστ.
Ελαστικά (εμπρός/πίσω): 120/70-12»/130/70-12»
Ύψος σέλας (χιλιοστά): 765
Βάρος (κιλά): 101,7 (κενό)
Ρεζερβουάρ Βενζίνης (λίτρα): 5,5
Τιμή: 3,000 ευρώ με εγγύηση 2 ετών

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 77-71: Ο Σλούκας «σφράγισε» το πλεονέκτημα έδρας

Με τον Σλούκα να σκοράρει στο φινάλε, ο Παναθηναϊκός επιβλήθηκε του Ολυμπιακού με 77-71 και σφράγισε το πλεονέκτημα έδρας στα πλέι οφ της Basket League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024