Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Vespa Primavera: Κι όμως, ήρθε η... Άνοιξη!

Vespa Primavera: Κι όμως, ήρθε η… Άνοιξη!

Ο προορισμός της Vespa Primavera είναι να σε κάνει να απολαμβάνεις την οδήγηση στην πόλη ενώ κάνεις τον ωραίο.

Τζέην Σαμπανίκου


Κείμενο: Τζέην Σαμπανίκου

Η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter. Είναι ένα είδος «συγκολλητικής ουσίας» των κοινωνικών σχέσεων, φέρνει τους ανθρώπους σε συμφωνία. Δεν υπάρχει περίπτωση να ακουστεί αρνητική απάντηση στην ερώτηση «σου αρέσει η Vespa;» ακόμα κι αν ο ερωτηθείς δεν σκαμπάζει γρι από δίτροχα.

Όλοι ξέρουν από Vespa, περισσότεροι έχουν ανέβει κάποια στιγμή στη ζωή τους σε μία -είτε ως οδηγοί είτε ως συνοδηγοί- πολλοί έχουν να διηγηθούν μια ιστορία με μια Vespa ή να θυμηθούν εικόνες, ατάκες και ήχους από τον σφιχτό εναγκαλισμό της με την Τέχνη.

Η Vespa δεν είναι απλώς ο ιδρυτής της κατηγορίας των scooter. Αντιπροσωπεύει την αξία του διαχρονικού, εξελίσσεται δίχως να φοβάται τον εκσυγχρονισμό, χωρίς να απορρίπτει την παράδοση.

Με την αναβίωση του ιστορικού ονόματος «Primavera» η Vespa, είναι αλήθεια ότι επιχειρεί άλλο ένα βήμα μπροστά, κοιτώντας προς τα πίσω.

Η πρώτη Vespa Primavera παρουσιάστηκε το 1968, τη χρονιά που τα «επαναστατημένα νιάτα» διεκδίκησαν τη χειραφέτησή τους.

H νέα Vespa Primavera, που αντικαθιστά την LX, προορίζεται για να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού και να σημειώσει νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Τις «ρετρό» αναφορές στην Primavera του 1968 αποτελούν η επαναφορά του κεντρικού τούνελ που ανεβαίνει μέχρι το τιμόνι, το στρογγυλό φανάρι, οι αντιολισθητικές ρίγες στην ποδιά, η ανασηκωμένη ουρά, ο γάντζος, η κλασική χρωμιωμένη χειρολαβή του συνεπιβάτη, το αναλογικό όργανο και η χρωματική παλέτα.

Ήταν ωραία η ιδέα της Piaggio αυτή τη φορά να μην κάνει την παρουσίαση της Primavera στην προβλέψιμη Ρώμη αλλά στην καλαίσθητη Βαρκελώνη.

Η Βαρκελώνη είναι ένας θαυμάσιος κοσμοπολίτικος προορισμός, που αξιοποίησε τα κονδύλια από την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η ανάπλαση του λιμανιού και της παραλιακής περιοχής που, ενώ πριν από κάποια χρόνια θύμιζαν τα καρνάγια της Δραπετσώνας και του Περάματος και τώρα είναι γεμάτα υπερσύγχρονα συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα, ενυδρείο, πολυτελή ξενοδοχεία, χώρους αναψυχής, ψυχαγωγίας, άθλησης και περιπάτου, αφήνει άφωνο τον επισκέπτη που είχε δει και το πριν.

Η καταλανική πρωτεύουσα έχει βέβαια και τις αστοχίες της. Και δεν αναφερόμαστε στην βιομηχανική αισθητική ουδετερότητα των σύγχρονων προαστίων, αλλά σε κάτι ακανόητες και ίσως χυδαίες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις, όπως στις μεταγενέστερες προσθήκες στη συγκλονιστική, μα ημιτελή εκκλησία, Sagrada Familia, του ιδιοφυούς Gaudi.

Ενδεχομένως o θρυλικός αρχιτέκτονας της art nouveau να στριφογυρίζει ανήσυχος στην ανυπαρξία του, τώρα που το υπέρτατο δημιούργημά του μεταμορφώνεται σιγά σιγά σε… alloufunpark.

Τα είδαμε όλα αυτά βιαστικά, κατά την διάρκεια της δράσης, όταν ο πλοηγός της Piaggio μας οδήγησε σε ενδιαφέρουσες αστικές διαδρομές, όπου καταφέραμε να πάρουμε δυό γερές δόσεις, μια της Vespa και μια της πόλης.

Με εντελώς νέο σχεδιασμό, νέο αλουμινένιο σώμα, νέες διαστάσεις, βελτιωμένη σταθερότητα και μικρότερο συνολικό βάρος, η Vespa Primavera εξοπλίζεται με τους σύγχρονους, πιο οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες των 50 κ.εκ. (δίχρονο και τετράχρονο) και τους τριβάλβιδους των 125 και 150 κ.ε.κ.

Σε επίπεδο επιδόσεων, η Piaggio ανακοινώνει 10,5 ίππους και 1 κιλό ροπής για την έκδοση των 125 κ.εκ., ενώ για αυτή των 150 κ.εκ. 12,7 ίππους και 1,3 κιλά ροπής, αντίστοιχα. Σε συνδυασμό με το χαμηλό συνολικό βάρος της, η Primavera ανεβάζει τον πήχυ της ευελιξίας.

Οι συμπαγείς της διαστάσεις πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα την κάνουν φιλική προς κάθε είδους σωματότυπο. Το ύψος της σέλας χαμήλωσε ελάχιστα, στα 780 χιλιοστά, αλλά με την πιο στενή ποδιά, τα πόδια αποκτούν πιο γερή βάση στήριξης.

Τα μεγάλα πέλματα ή τα μυτερά γυναικεία παπούτσια ενδεχομένως να ξεβολευτούν με τη στάση «τσαρούχι» στην οποία τα υποχρεώνει η ανηφορική κούρμπα που κάνει η ποδιά, αλλά εδώ τίθεται θέμα συνήθειας και όχι εργονομίας.

Το χαρακτηριστικό πάντως που δεν μπορεί παρά να σε ξαφνιάσει ευχάριστα συνίσταται στο πόσο καλοστημένη, σταθερή, και ευχάριστη είναι η νέα Vespa Primavera. Η έκδοση των 125 κ.εκ. που οδηγήσαμε είναι σβέλτη και απροβλημάτιστη αλλά είναι ο τρόπος που περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου αυτός που εντυπωσιάζει.

Οι αλλαγές στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις κάνουν τη διαφορά. Η Primavera δεν θα σε κουράσει ποτέ. Έτσι, καταφέρνει να υποστηρίξει την χρηστική της υπόσταση. Είναι τόσο άνετη που μπορεί ωραιότατα να λειτουργήσει όχι μόνο για φιγούρα αλλά και σαν εργαλείο πολύωρης μετακίνησης.

Αρκετή συζήτηση, πάντως, έγινε για τα φρένα. Η Piaggio προβλέπει ταμπούρο έστω και αυξημένης διαμέτρου πίσω, επιλογή που θεωρείται από πολλούς αναχρονιστική. Το πίσω δισκόφρενο δεν διαφαίνεται ούτε στα μελλοντικά σχέδια των Ιταλών αφού οι σχεδιαστές ανακοίνωσαν ότι δουλεύουν πάνω στην τοποθέτηση μονοκάναλου ABS.

Ωστόσο, η λειτουργία των φρένων της Primavera δεν άφηνε περιθώρια για παράπονα. Ίσως, τελικά, και να μην αποτελεί αναγκαιότητα η οικονομική επιβάρυνση του δεύτερου δισκόφρενου (ή ακόμη και του ABS).

Άλλωστε, μην ξεχνάμε, πως ένα από τα πιο εμπορικά σκούτερ της ευρωπαϊκής αγοράς, το Honda PCX 125, ταμπούρο έχει πίσω.

Τι πραγματικά λείπει από τον βασικό εξοπλισμό της Primavera; Το πλαϊνό σταντ. Δεν έχει σημασία που είναι πανεύκολο να τη στηρίξεις στο κεντρικό. Κάθε scooter το θέλει το πλαϊνό του.

Η νέα Primavera επιστρέφει σε μία από τις πιο σημαντικές χρονιές στην ιστορία της Vespa, τη χρονιά που λανσαρίστηκε η ελιτίστικη, φουτουριστική, πανάκριβη 946.

Περίεργο είναι αυτό το γύρισμα των καιρών. Αγωνίζονται οι συμβολισμοί να βρουν τη θέση τους. Παλιά η Vespa ήταν όχημα του λαού που κατάφερε με την ευχρηστία και τη φινέτσα της να επιβληθεί ως fashion & design icon και να σταθεί, τελικά, πάνω από ταξικούς διαχωρισμούς.

Ακόμη κι ένας βασιλιάς πάνω σε Vespa θα μπορούσε να θεωρηθεί trendy και να την εντάξει, συνεπώς, στο πρωτόκολλο.

Αυτή η υπερεθνική και αταξική αίγλη της, έχει δυστυχώς ανεβάσει και το κόστος της. Είναι σαν να πληρώνεις κάτι παραπάνω για τα εκατομμύρια κοντέρ που έχει μηδενίσει και τα σαλόνια που έχει «περπατήσει». Αλλά, χαλάλι της, με τέτοιο βιογραφικό που έχει χτίσει.

Στην πραγματικότητα οι παγκόσμιες πωλήσεις της Vespa έφτασαν τις 146.600 μονάδες για το πρώτο 9μηνο του 2013, σημειώνοντας αύξηση 21,3% σε σχέση με τις 120.900 μονάδες του περσινού αντίστοιχου διαστήματος. Πάει καλά. Και οι κατασκευαστές ευελπιστούν ότι η Primavera θα τα πάει ακόμη καλύτερα.

Η Vespa Primavera στις εκδόσεις 50 & 125 κ.εκ., είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα. Η έκδοση των 150 κ.εκ. έρχεται οσονούπω…

Οι τιμές είναι 2.450 ευρώ για την έκδοση 50 2Τ, 2.850 ευρώ για την έκδοση 50 4T και 3.470 ευρώ για τα 125 κ.εκ. H συμβολική της αξία είναι ανεκτίμητη.

Η Vespa Primavera 150 με μια ματιά


Κινητήρας (κ.εκ):
Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, 3-βάλβιδος, αερόψυκτος, 154,8 κ.εκ. με ψεκασμό
Iσχύς (Ίπποι (PS)/σ.α.λ.): 12,7/7.750
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,3/6.500
Μετάδοση: CVT
Αναρτήσεις (εμπρός/πίσω): Μονόμπρατσο υδραυλικό αμορτισέρ/Διπλό αμορτισέρ, προφόρτιση
Φρένα (εμπρός/πίσω, χιλιοστά): Δισκόφρενο 260/ Ταμπούρο 140
Ελαστικά (εμπρός/πίσω): 110/70-11”/120/70-11”
Διαστάσεις (Μ/Π – χιλιοστά): 1.860/735
Μετατρόχιο (χιλιοστά): 1.340
Ύψος σέλας (χιλιοστά): 780
Βάρος (κιλά): 164 (κενό)
Ρεζερβουάρ Βενζίνης (λίτρα): 8
Προδιαγραφές ρύπων: Euro 3

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Η «τρελή» πορεία, η πρόκληση και τα ελληνικά νιάτα

Το μέλλον χαμογελά πλατιά και υπόσχεται ακόμη περισσότερα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024