Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
H FIA μελετά την κάλυψη των κόκπιτ στη Formula 1

H FIA μελετά την κάλυψη των κόκπιτ στη Formula 1

Το Ινστιτούτο Ασφάλειας της FIA δοκίμασε δύο διαφορετικά καλύμματα για το κόκπιτ των μονοθεσίων της Formula 1 -μεταξύ των οποίων και το θόλο του μαχητικού αεροσκάφους F16- στο πλαίσιο των ερευνών της για την ασφάλεια των οδηγών από θραύσματα που ενδέχεται να ίπτανται στην πίστα.

Σημαντική πρόοδο στις μελέτες για την προστασία των οδηγών με μονοθέσια ανοικτού κόκπιτ από θραύσματα που ενδέχεται να ίπτανται στην πίστα έκανε το Ινστιτούτο Ασφάλειας της FIA, δοκιμάζοντας την ανθεκτικότητα δύο διαφορετικών προτάσεων: Μιας ψηλής ζελατίνας κι ενός θόλου μαχητικού αεροσκάφους F16.

Σε αυτές τις δοκιμές, ένα «κανόνι» αζώτου εκσφενδόνισε έναν τροχό μονοθεσίου της Formula 1, βάρους 20 κιλών, πάνω στα δύο διαφορετικά καλύμματα του κόκπιτ με ταχύτητα 225 χλμ./ώρα, ώστε να διαπιστωθεί η ανθεκτικότητά τους. Η ζελατίνα θρυμματίστηκε αλλά απομάκρυνε τον τροχό από το κεφάλι του οδηγού, ενώ ο θόλος του αεροσκάφους δεν υπέστη την παραμικρή παραμόρφωση.

Παρότι η ιδέα της πλήρους κάλυψης του κόκπιτ με θόλο μαχητικού αεροσκάφους φαντάζει ιδανική, προκύπτουν αρκετά προβλήματα – όπως η ορατότητα, ο αερισμός του κόκπιτ και, κυρίως, οι όποιες επιπτώσεις σε περίπτωση ατυχήματος τόσο για την έγκαιρη έξοδο του οδηγού από το κόκπιτ όσο και για την πρόσβαση των σωστικών συνεργείων σε περίπτωση τραυματισμού του.

Βασικές αφορμές για τη διεξαγωγή αυτής την έρευνας ήταν η απώλεια του νεαρού Henry Surtees τον Ιούλιο του 2009 και ο σοβαρός τραυματισμός του Felipe Massa στο GP Ουγγαρίας την ίδια χρονιά.

Ο πρώτος τραυματίστηκε θανάσιμα σε αγώνα της Formula 2, όταν ο τροχός που αποκολλήθηκε από άλλο μονοθέσιο προσέκρουσε στο κράνος του, ενώ ο δεύτερος τραυματίστηκε σοβαρά από θραύσμα που έφυγε από την ανάρτηση της Brawn του Rubens Barrichello και προσέκρουσε στην άκρη της ζελατίνας του κράνους του.

Ο τεχνικός σύμβουλος του Ινστιτούτου Ασφάλειας της FIA, Andy Mellor, είπε ότι προς το παρόν το Ινστιτούτο εξετάζει μόνο την ανθεκτικότητα των υλικών και όχι τα μειονεκτήματα που συνοδεύουν καθεμιά από τις δύο αυτές προτάσεις.

Αυτά τα μειονεκτήματα, μαζί με την αναλυτική επιστημονική έκθεση της έρευνας που συνέταξε το Ινστιτούτο, θα μελετηθούν από την Τεχνική Ομάδα Εργασίας (Technical Working Group) της FIA πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.

auto.in.gr

Sports in

Μπάγερν Μονάχου – Άρσεναλ 1-0: Ο Κίμιχ έστειλε τους Βαυαρούς στα ημιτελικά

Η γκολάρα του Κίμιχ ήταν αρκετή για την Μπάγερν που νίκησε με 1-0 την Άρσεναλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά του Champions League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024