Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
GP Μαλαισίας 2013: Νίκη για τον S.Vettel, βάθρο για Webber και Hamilton

GP Μαλαισίας 2013: Νίκη για τον S.Vettel, βάθρο για Webber και Hamilton

Μετά από μια σπουδαία μονομαχία μεταξύ των δύο πιλότων της Red Bull, σχεδόν δέκα γύρους πριν το τέλος του αγώνα, Vettel και Webber "πανηγυρίζουν" το πρώτο 1-2 της φετινής αγωνιστικής περιόδου.

Βαγγέλης Κιούσης

Διαβάστε εδώ την εξέλιξη του αγώνα στη Μαλαισία.

Δείτε εδώ τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών μετά το GP Μαλαισίας.

Στην 27η νίκη της καριέρας του, ο S. Vettel αποδεικνύει ότι η Μαλαισία του πάει πολύ.

Έχοντας κερδίσει ξανά εκεί το 2010 και το 2011, ο Γερμανός οδηγός της Red Bull πέτυχε και φέτος στο Sepang International Circuit το αυτονόητο για αυτόν, τερματίζοντας 4,298 δευτερόλεπτα μπροστά από τον team mate του, Mark Webber και 12,181 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τρίτο Lewis Hamilton.

Κοιτώντας τους τρεις πιλότους στο βάθρο, καταλάβαινες ότι το podium της Μαλαισίας ήταν ένα από τα πιο λυπημένα όλων των εποχών της Formula 1, καθώς ο Mark Webber δικαίως θεωρεί ότι ο S. Vettel, παραβαίνοντας τις οδηγίες της ομάδας περί διαχείρισης ελαστικών και μονοθεσίων «έκλεψε» τη νίκη από τον Αυστραλό.

Το κλίμα που επικρατούσε μετά το τέλος του αγώνα στην ομάδα της Red Bull, φάνηκε και από τον διάλογο του A. Newey, αγωνιστικού διευθυντή της RBR με τον S. Vettel, στον προθάλαμο του βάθρου.

Στην επισήμανση του A. Newey προς τον νικητή του αγώνα ότι «… δεν έκανες αυτά που είπαμε», ο Γερμανός πρωταθλητής εξήγησε ότι ήταν πιο γρήγορος στην πίστα από τον M. Webber, μπορούσε να τον περάσει και τελικά αυτό έκανε.

Την οδηγία που δεν ακολούθησε ο S. Vettel, σεβάστηκε απόλυτα ο N. Rosberg ο οποίος πειθάρχησε στα λεγόμενα του R. Brawn, επικεφαλής της Mercedes και έμεινε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον L. Hamilton.

Μόλις ένα γύρο πριν το τέλος ο N. Rosberg ζήτησε, μέσω της ενδοεπικοινωνίας, το ΟΚ της ομάδας για να περάσει τον L. Hamilton, ωστόσο ο R. Brawn για δεύτερη φορά στον ίδιο αγώνα ήταν κατηγορηματικός.

Απαντώντας αρχικά μονολεκτικά με τον όρο «negative=αρνητικό» και σε δεύτερο χρόνο εξηγώντας στον N. Rosberg ότι η ομάδα θέλει και τα δύο μονοθέσια στον τερματισμό χωρίς την παραμικρή υποψία κινδύνου για την τρίτη και την τέταρτη θέση, ο R. Brawn τέλειωσε εκεί το θέμα.

Ο N. Rosberg κατανόησε το ζήτημα, έσπευσε να συγχαρεί τον L. Hamilton για την θέση του αμέσως μετά τον τερματισμό και ο τελευταίος του το ανταπέδωσε, αναφερόμενος στις δηλώσεις του από το βάθρο των νικητών, στην φανταστική δουλειά που έκανε ο N. Rosberg.

Για μια ακόμη φορά πάντως, τα ελαστικά της Pirelli -η οποία είχε προβλέψει στρατηγική τριών pit-stops- και οι τρόποι διαχείρισης της απόδοσης/φθοράς τους κατά την διάρκεια του αγώνα διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του Grand Prix Μαλαισίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε, τελικά, χωρίς βροχή.

Υπήρχε αρκετό νερό στην τρίτη στροφή της πίστας αλλά οι οδηγοί ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς κανένα άλλο σημείο του σιρκουί δεν δικαιολογούσε την χρήση ελαστικών για βρεγμένο οδόστρωμα.

Highlights από τον αγώνα της Μαλαισίας.

Πέρα από τις ενδοοικογενειακές συζητήσεις σε Red Bull και Mercedes, οι οποίες αναμφίβολα θα δώσουν τροφή για σχόλια στο διάστημα που μεσολαβεί ως το τρίτο Grand Prix της χρονιάς -στις 14 Απριλίου στην Κίνα-, τα γεγονότα που σημάδεψαν το GP της Μαλαισίας ήταν:

-η εξαιρετική εκκίνηση του M. Webber, ο οποίος από την πέμπτη θέση του grid, βρέθηκε στην κορυφή.

-η πρόωρη εγκατάλειψη του F. Alonso, λόγω εξόδου, με σπασμένη την μπροστινή πτέρυγα. Ο Ισπανός δεν μπήκε άμεσα στα pits για να αλλάξει το ρύγχος της Ferrari με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός πίστας. Ο team-mate του, F. Massa ξεκίνησε από την δεύτερη θέση και παρά την κακή εκκίνηση κατάφερε τελικά να τερματίσει πέμπτος, πίσω από τις δύο Mercedes.

-το απίστευτο, αλλά εν μέρει δικαιολογημένο, λάθος του L. Hamilton να σταματήσει για pit-stop μπροστά στο box της παλιάς του ομάδας, McLaren και όχι σε αυτό της Mercedes για την οποία οδηγεί. Την αρχική αμηχανία διαδέχθηκε η λογική και τελικά με καθυστέρηση κάποιων δευτερολέπτων το pit-stop ολοκληρώθηκε κανονικά -στη Mercedes!

-τα προβλήματα της Force India στα pit-stops με τα αερόκλειδα και όχι μόνο. Τελικά ο Paul di Resta εγκατέλειψε στον 22ο γύρο και ο Adrian Sutil στον 27ο γύρο.

-η έξοδος του Pastor Maldonado (Williams) στον 45ο γύρο. Ο άλλος οδηγός της βρετανικής ομάδας, ο Φινλανδός Valtteri Bottas τερμάτισε στην ενδέκατη θέση, 88,6 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή. Ικανοποιητικό αν σκεφτεί κανείς ότι ξεκίνησε από την 18η θέση του grid, απογοητευτικό για την προϊστορία και το κύρος μιας ομάδας με την ιστορία της Williams.

-το καταστροφικό pit-stop του J. Button. Το μπουλόνι του μπροστινού δεξιού τροχού δεν βιδώθηκε καλά, το μονοθέσιο απομακρύνθηκε από το box της McLaren, ο μηχανικός είχε ήδη κάνει νόημα για το πρόβλημα, ο J. Button σταμάτησε στη μέση του pit-lane περιμένοντας τους μηχανικούς του για να σπρώξουν το μονοθέσιο πίσω στην θέση του pit-stop, κάτι που τελικά έγινε με κόστος… μια αιωνιότητα σε επίπεδο χρόνου.

Εκεί ο αγώνας του Βρετανού πήγε περίπατο, για αυτό και τελικά ολοκλήρωσε τους 53 από τους 56 συνολικά γύρους του GP Μαλαισίας. Η ομάδα αποφάσισε να τον καλέσει τότε στα pits ώστε να έχει δικαίωμα αλλαγών στο μονοθέσιό του για το GP της Κίνας.

-ο άλλος οδηγός της McLaren, ο Μεξικανός Sergio Perez τερμάτισε στην ένατη θέση, παίρνοντας έτσι δύο βαθμούς. Ήταν μάλιστα τόση η απόσταση που είχε από τον δέκατο, J.E. Vergne (STR), που στον προτελευταίο γύρο έκανε ένα ακόμη pit-stop για αλλαγή ελαστικών.

-η ποινή τριών θέσεων που δέχθηκε στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά ο K. Raikkonen, διότι «χάλασε» τον γρήγορο γύρο του N. Rosberg, τον ανάγκασε να ξεκινήσει από την δέκατη θέση του grid, για να τερματίσει τελικά έβδομος, πίσω από τον team-mate του στη Lotus, τον Γάλλο R. Grosjean, που είχε ξεκινήσει ενδέκατος.

Αυτή ήταν η σειρά τερματισμού στο GP Μαλαισίας:

1.  Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1.38:56.681
2.  Mark Webber Red Bull-Renault + 4.298

3. Lewis Hamilton Mercedes + 12.181
4.  Nico Rosberg Mercedes + 12.640
5.  Felipe Massa Ferrari + 25.648
6.  Romain Grosjean Lotus-Renault + 35.564
7.  Kimi Raikkonen Lotus-Renault + 48.479
8.  Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.044
9.  Sergio Perez McLaren-Mercedes + 1:12.357
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:27.124
11. Valtteri Bottas Williams-Renault + 1:28.610
12. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 γύρο
13. Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 γύρο
14. Charles Pic Caterham-Renault +1 γύρο
15. Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 γύρο
16. Max Chilton Marussia-Cosworth +2 γύρους
17. Jenson Button McLaren-Mercedes +3 γύρους
18. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +5 γύρους

auto.in.gr

Sports in

Με Ρεάλ ο Ολυμπιακός, με Φενερμπαχτσέ ο Παναθηναϊκός – Το πρόγραμμα του Final Four

Πότε θα γίνουν οι ημιτελικοί του Final Four, αλλά και πότε είναι προγραμματισμένοι ο μεγάλος και ο μικρός τελικός.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024