Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πρεμιέρα για τα «πράσινα» λεωφορεία φυσικού αερίου

Πρεμιέρα για τα «πράσινα» λεωφορεία φυσικού αερίου

Στους δρόμους της πρωτεύουσας θα κυκλοφορούν από σήμερα τα νέα «πράσινα» λεωφορεία που δρομολόγησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), μετά και τη συμβολική παράδοση την Τετάρτη του «κλειδιού» τους στον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Βερελή, και στις διοικήσεις των ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ. Τα νέα οχήματα φυσικού αερίου θεωρείται πως είναι τα πλέον ασφαλή, οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον, σε σχέση με τα υπάρχοντα οχήματα μαζικής μεταφοράς.

Στους δρόμους της πρωτεύουσας θα κυκλοφορούν από σήμερα τα νέα «πράσινα» λεωφορεία που δρομολόγησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), μετά και τη συμβολική παράδοση την Τετάρτη του «κλειδιού» τους στον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Βερελή, και στις διοικήσεις των ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ. Τα νέα οχήματα φυσικού αερίου θεωρείται πως είναι τα πλέον ασφαλή, οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον, σε σχέση με τα υπάρχοντα οχήματα μαζικής μεταφοράς.



Τα πρώτα 40 λεωφορεία φυσικού αερίου θα αρχίσουν να εκτελούν δρομολόγια από σήμερα Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις γραμμές της δυτικής Αττικής, σε αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας Magirus και Ikarus. Στη συνέχεια, με την παράδοση μέχρι τον ερχόμενο Μάιο και των 295, θα αρχίσουν να εκτελούν δρομολόγια και στις υπόλοιπες περιοχές της Αθήνας. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, οι περίπου 500 οδηγοί του οργανισμού έχουν ήδη παρακολουθήσει ειδικά σεμινάρια σχετικά με τη λειτουργία των νέων οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να τα χειρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.



Σε πρώτη φάση θα δρομολογηθούν στις γραμμές:



Β8 – Πολυτεχνείο – Ν.Φιλαδέλφεια – Μεταμόρφωση



Γ9 – Χαλκοκονδύλη – Κόκκινος Μύλος – Αχαρνές



732 – Χαλκοκονδύλη – Αγ. Φανούριος



Τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον… και το κοινό



Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στην παρουσίαση των νέων λεωφορείων, πρόκειται για τα πλέον αντιρρυπογόνα μέσα μεταφοράς, καθώς οι εκπομπές τους είναι κατά 50% μειωμένες σε οξείδια του αζώτου, σε σχέση με τις εκπομπές των θερμικών λεωφορείων. Ο κινητήρας φυσικού αερίου είναι σχεδόν αθόρυβος και έχει λιγότερους κραδασμούς από έναν αντίστοιχο ντίζελ ή βενζίνης.



Τα νέα λεωφορεία απορροφούν κατά 70% την ηλιακή ακτινοβολία, σε αντίθεση με τα υπάρχοντα, των οποίων η απορροφητικότητα δεν ξεπερνά το 30%. Μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 80χλμ. την ώρα και είναι εφοδιασμένα με σύστημα τηλεματικής, το οποίο θα τεθεί προσεχώς σε λειτουργία με στόχο τη βέλτιστη διαχείριση του στόλου. Στους στόχους του υπουργείου Μεταφορών είναι η επέκταση της χρήσης της τηλεματικής στα τρόλεϊ και στα θερμικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ.



Τα «πράσινα» λεωφορεία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν περίπου 90 επιβάτες -32 καθήμενους και 58 όρθιους. Διαθέτουν κλιματισμό, σύστημα επιγονάτισης για την ευκολότερη πρόσβαση ηλικιωμένων και παιδιών, ενώ στη μεσαία θύρα μπορούν να δεχτούν ράμπα για τη διευκόλυνση της ασφαλούς πρόσβασης ατόμων με ειδικές ανάγκες.



Τα 295 οχήματα φυσικού αερίου -συνολικού κόστους 22,7 δισ. δραχμών- είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από τη γαλλική εταιρεία Renault. Το κόστος κάθε οχήματος ανέρχεται στα 77 εκατομμύρια δραχμές και η αγορά τους χρηματοδοτείται κατά 50% από το Β Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και κατά το υπόλοιπο 50% από το Ελληνικό Δημόσιο.



Τα πιο ασφαλή…



Χαρακτηρίζονται ως τα πλέον ασφαλή οχήματα, καθώς είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει διαρροή από το καύσιμο σε περίπτωση ανατροπής τους. Το φυσικό αέριο είναι αποθηκευμένο μέσα σε οκτώ φιάλες των 125 λίτρων, οι οποίες βρίσκονται στην οροφή του οχήματος.



Ο ανεφοδιασμός των οικολογικών λεωφορείων με καύσιμα θα πραγματοποιείται στον ειδικό σταθμό που έχει δημιουργήσει η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) στο αμαξοστάσιο των Ανω Λιοσίων, συνολικού κόστους μεγαλύτερου του ενός δισ. δραχμών. Η δυναμική τροφοδοσίας του σταθμού είναι 36 οχήματα ανά ώρα και ο χρόνος για τον ανεφοδιασμό κάθε οχήματος τέσσερα λεπτά.



Όπως ανακοίνωσε, μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ, Κ.Κόκκορης, η Αθήνα με την παράδοση όλων των λεωφορείων θα είναι η πρώτη ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε διάρθρωση λεωφορείων φυσικού αερίου.



Ο υπουργός Μεταφορών, κατά την παραλαβή των νέων οχημάτων επισήμανε τη συμβολή τους στην κατεύθυνση της βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη, δεσμεύτηκε, ωστόσο, για τη σωστή λειτουργία των λεωφορειόδρομων.



Στο πλαίσιο μάλιστα της αναδιοργάνωσης των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας «σε ένα νέο ενεργειακό σχήμα», όπως τόνισε, αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του ΗΣΑΠ, τονίζοντας ότι μέχρι το 2003 θα έχουν ανακαινιστεί οι σταθμοί του, αλλά και αγοραστεί νέοι σύγχρονοι και ταχύτεροι συρμοί.



Κατερίνα Παντελίδη

news.in.gr

Sports in

Ο Κλοπ μίλησε για το μεγάλο «διπλό» του Ολυμπιακού επί της Άστον Βίλα!

Τι είπε ο Γιούργκεν Κλοπ για τον θρίαμβο του Ολυμπιακού στο Μπέρμιγχαμ…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024