Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ελληνική αγορά αυτοκινήτου 2007: Νέα αύξηση και τον Σεπτέμβριο...

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου 2007: Νέα αύξηση και τον Σεπτέμβριο…

Απτόητη από εκλογές και πυρκαϊές η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει την ανοδική της πορεία.

Παρά την θερινή ραστώνη, τα δυσάρεστα γεγονότα στο τέλος του Αυγούστου, αλλά και την προεκλογική περίοδο, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει την πολύ καλή πορεία της, με ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων που φτάνει πλέον, έχοντας διανύσει τα 3/4 του έτους, το +5,2%



Γεγονός είναι πως ο Σεπτέμβριος του 2007 έκλεισε με αύξηση που έφτασε το 5,5% -18.353 ταξινομήσεις πέρυσι, 19.364 φέτος- ενώ συνολικά έχουν πωληθεί 11.337 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με πέρυσι -228.205 μονάδες έναντι 216.868 το 2006.



Η προσωρινή κατάταξη των εταιρειών με τις περισσότερες πωλήσεις παρέμεινε αμετάβλητη, αλλά έχει ενδιαφέρον να δούμε τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με μόλις 3 μήνες να απομένουν για το τέλος του 2007 και με τον Δεκέμβριο να μην αποτελεί το ασφαλέστερο δείγμα.



Πρωταθλήτρια μπορεί να θεωρηθεί η Daihatsu, αφού με όπλο το Terios, παρουσιάζει αύξηση που ξεπερνά το 60% -συγκεκριμένα 62,5%, με 1.722 περισσότερες μονάδες φέτος- ακολουθούμενη από την MINI -προφανώς μεταξύ των εταιρειών με περισσότερες από 1.000 ταξινομήσεις- που έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 61,4%, χάρη στον αντικαταστάτη του μοναδικού της μοντέλου.



Πολύ καλή είναι η εικόνα της Chrysler, στις πωλήσεις της οποίας συμπεριλαμβάνονται και εκείνες των μοντέλων της Dodge, που κυρίως στα SUV της, αύξησε μέχρι σήμερα τις ταξινομήσεις της κατά 36,5%.



Μία από τις πλέον κερδισμένες της φετινής χρονιάς, είναι σίγουρα η Opel, αφού παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων 33,3% -4.817 περισσότερες μονάδες από πέρυσι-, βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ενώ το μεγαλύτερό της όπλο, το Corsa, είναι το πιο δημοφιλές, για την ώρα, αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς συνολικά. Ειδικά τον μήνα που μας πέρασε, η Opel βρέθηκε στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας ακόμα και την Toyota.



Οι 1.258 επιπλέον φετινές ταξινομήσεις της Chevrolet, αναλογούν σε αύξηση της τάξης του 25,6%, που μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ανάλογη είναι και η εικόνα της Kia, με 21,3% αυξημένες ταξινομήσεις φέτος, ωστόσο η αδελφή Hyundai βρίσκεται στο άλλο άκρο με τις συνολικές πωλήσεις των δύο εταιρειών να παρουσιάζονται μειωμένες -22.681 πέρυσι, 21.335 φέτος.



Στις κερδισμένες της φετινής χρονιάς συγκαταλέγεται και η Honda, που με το νέο Civic -κυρίως- αλλά και το νέο CRV που ξεκίνησε πλέον δυναμικά την εμπορική του πορεία, παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 21,1%.



Μία ακόμα ιαπωνική εταιρεία, η Suzuki, παρουσιάζεται έντονα θετική με ποσοστό αύξησης 17,1% και 1.766 περισσότερες πωλήσεις φέτος, δίνοντας τη μάχη με τη Citroen για την έκτη θέση.



Η γαλλική εταιρεία, χάρη κυρίως στην επιθετική εμπορική πολιτική για το C4, βλέπει αρκετά θετικά αποτελέσματα, αφού καταφέρε μέχρι σήμερα να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 15,1%, που αναλογούν σε 1.530 περισσότερα αυτοκίνητα.



Η Fiat μετά από δύσκολες χρονιές, δείχνει να ανακάμπτει φέτος, τουλάχιστον όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις που προέρχονται όμως κυρίως από το Panda και τις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Ωστόσο, το Bravo και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του Grande Punto αναμένεται να ενισχύσουν την εικόνα της μέχρι το τέλος του έτους και να βελτιώσουν περαιτέρω το σημερινό +12,8%.



Η πρώτη σε συνολικές πωλήσεις εταιρεία, η Toyota παρουσιάζει αύξηση που φτάνει το 8,8%, έχοντας εξασφαλίσει από νωρίς την πρώτη θέση για το 2007. Ωστόσο, ο Σεπτέμβριος δεν ήταν καλός μήνας για την ιαπωνική εταιρεία, που παρουσίασε μειωμένες πωλησεις κατά σχεδόν 15% σε σχέση με πέρυσι.



Ανάλογη εικόνα και για τη VW που μπορεί να διατηρεί άνετα την τρίτη θέση, ωστόσο τον Σεπτέμβριο βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 196 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2006, που αναλογούν σε ποσοστό -13,2%.



Για τις premium BMW και Audi η χρονιά έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα θετικά, με την πρώτη να βλέπει αύξηση της τάξης του 9% και τη δεύτερη 6,5%. Η τελευταία μάλιστα ενδέχεται να αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις της με το Α5 και την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 1,4 λίτρου του Α3.



Το σουηδικό δίδυμο των Saab και Volvo παρουσιάζει και αυτό αυξητικές τάσεις, με την πρώτη στο +9,8% και τη δεύτερη στο +7,4% ενώ η Skoda κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα, με αύξηση της τάξης του 7,1%.



Όλες οι παραπάνω εταιρείες παρουσιάζουν αύξηση μεγαλύτερη από εκείνη του 5,2% του συνόλου της αγοράς και πρέπει να θεωρούνται -μαζί με τις μικρές σε όγκο- από τις πλέον κερδισμένες.



Στο ενδιάμεσο, με θετικό πρόσημο δηλαδή, αλλά μικρότερο από εκείνο της συνολικής αγοράς, βρίσκονται η Nissan με 2,1% και η Mercedes-Benz με 2,2% που όμως παραμένει η πρώτη μεταξύ των premium εταιρειών. Από τις τελευταίες, όπως είδαμε, μόνο η Alfa Romeo παρουσιάζει μείωση, της τάξης μάλιστα του 13,2%, αφού φαίνεται πως η νέα ράτσα δεν έχει πείσει για την εμπορική της πορεία.


Το τελευταίο τρίμηνο του έτους αναμένεται πάντως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εξαιτίας και των νέων αφίξεων της έκθεσης της Φρανκφούρτης, ενώ πλέον οι πωλήσεις είναι καθαρές αφού έχει λήξει η τουριστική περίοδος και οι ταξινομήσεις δεν επηρεάζονται από τις πωλήσεις σε εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

auto.in.gr

Sports in

Αυτός είναι ο πρώτος υποψήφιος για τον πάγκο της Λίβερπουλ

Μετά την διαφαινόμενη παραμονή του Τσάμπι Αλόνσο στη Μπάγερν Λεβερκούζεν, η Λίβερπουλ έχει τον επόμενο υποψήφιο αντί-Κλοπ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024