Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ 2009: Τιτανομαχία στις Ανδεις

Ράλι Ντακάρ 2009: Τιτανομαχία στις Ανδεις

Ο Volkswagen βελτίωσε ακόμα περισσότερο το Race Touareg και επιδιώκει φέτος αυτό που αναζητεί από το 2004: Την πρώτη της νίκη στο Ράλι Ντακάρ και, παράλληλα, την πρώτη νίκη αυτοκινήτου με κινητήρα diesel.

Μπορεί το σκηνικό να έχει αλλάξει, να έχει φύγει από το φόντο η έρημος Σαχάρα και να έχουν προστεθεί οι Ανδεις, η Παταγονία, οι πάμπας της Αργεντινής, ωστόσο η μονομαχία της Mitsubishi με τη Volkswagen παραμένει από τα προηγούμενα Ράλι Ντακάρ και στο φετινό, το πρώτο της ιστορίας στη Λατινική Αμερική!


Μάλιστα, φέτος οι δύο μεγάλες αντίπαλοι διεκδικούν τον τίτλο του πρώτου νικητή της τριακονταετούς ιστορίας του αγώνα με πετρελαιοκινητήρα, καθώς φέτος η Mitsubishi εισήγαγε το νέο Racing Lancer για να αντιμετωπίσει το -περισσότερο προηγμένο, τα τελευταία χρόνια- Volkswagen Race Touareg.


Κι ενώ η ιαπωνική εταιρεία διεκδικεί την όγδοη διαδοχική της νίκη, η γερμανική ελπίζει να πάει ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με το 2006. Τότε ο Giniel de Villiers είχε προβάδισμα σχεδόν τριάντα λεπτών στην κορυφή, πριν αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα που του κόστισε τη διαφαινόμενη νίκη.


Το μόνο τρόπαιο που μας λείπει είναι το τρόπαιο της νίκης του Ράλι Ντακάρ είπε ο Kris Nissen, διευθυντής της VW Motorsport. Ο στόχος μας, ξεκάθαρα, είναι να κερδίσουμε αυτό το ράλι, να γίνουμε οι πρώτοι νικητές με πετρελαιοκινητήρα, συνέχισε.


Αναμφίβολα η εμπειρία του Carlos Sainz θα είναι πολύτιμη. Η εμπειρία όχι μόνο της αντιμετώπισης απρόβλεπτων συνθηκών, αλλά και των τοπικών εδαφών. Σύμφωνα με τον Stephane Peterhansel της Mitsubishi, ο matador είναι φαβορί για τη νίκη φέτος, διότι γνωρίζει τους δρόμους της Αργεντινής από το WRC.


Ο C. Sainz είχε κερδίσει τον συγκεκριμένο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι τρεις φορές (τα έτη 1992, 2002 και 2004) και, πριν αποχωρήσει από το θεσμό, είχε αναπτύξει τη φήμη (κυρίως με τη νίκη στο πρώτο Ράλι Κύπρου το 2000 και στο πρώτο Ράλι Τουρκίας το 2003) ότι -λόγω εμπειρίας- ήταν ανώτερος όλων σε εδάφη προτόγνωρα, όπως τα φετινά του Ράλι Ντακάρ.


Ο Giniel de Villiers, ο Dieter Depping και ο Mark Miller που συμπληρώνουν την εργοστασιακή ομάδα είναι αρκετά ταχείς και -με εξαίρεση τον δεύτερο- αρκετά έμπειροι ώστε να θεωρούνται ικανοί να κερδίσουν το φετινό Ράλι Ντακάρ.


Τους τελευταίους μήνες η VW Motorsport βελτίωσε σημαντικά την αεροδυναμική του Race Touareg, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στη διεθνή σκηνή των Rally Raid το 2004, με εκτενή μελέτη όχι μόνο στην αεροσήραγγα, αλλά και στην ψηφιακή τεχνολογία CFD (Computational Fluid Dynamics).


Επίσης τροποποίησε την ανάρτηση για καλύτερη σταθερότητα, αλλά και το καπό για τη βελτίωση της ορατότητας στους αμμόλοφους. Επιπλέον, προσπάθησε να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα – τομέας που θεωρείται ως αχίλλειος πτέρνα του αυτοκινήτου.


Θεωρείται το λιγότερο ισχυρό από τα εργοστασιακά αυτοκίνητα – και το θέμα δεν βοηθάει καθόλου η τοποθέτηση air-condition. Ο μηχανισμός αυξάνει το βάρος και μειώνει την ισχύ, αλλά προσφέρει κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο: Μειώνει τη θερμοκρασία του εσωτερικού από τους 60 στους 50 βαθμούς Κελσίου, σε μια τυπική ημέρα.


Είναι απλά μια διαφορετική προσέγγιση, με σκοπό να έχει το πλήρωμα πιο καθαρό μυαλό απέναντι στις διαρκώς απρόβλεπτες συνθήκες οδήγησης και πλογήσης. Σύμφωνα με τον K. Nissen, πάντως, η πρόσφατη εξέλιξη του κινητήρα έκανε το VW Race Touareg ταχύτερο κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου ανά χιλιόμετρο.


Συνολικά 188 αυτοκίνητα, 230 μοτοσικλέτες, 82 φορτηγά και 30 γουρούνες εκκινούν το φετινό Ράλι Ντακάρ και, δεδομένου ότι η KTM δεν έχει αντίπαλο στους δύο τροχούς, το ενδιαφέρον της μάχης των κατασκευαστών επικεντρώνεται στις Volkswagen και Mitsubishi.


Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την έκπληξη τόσο από τις ολοκαίνουριες BMW X3 των Nassel Al-Attiyah και Guerlain Chicherit, ενώ εν δυνάμει πρωταγωνιστής είναι και ο οδηγός του NASCAR, Robby Gordon, κυρίως λόγω της θηριώδους ισχύος του Hummer H3.


Στις συμμετοχές, χωρίς ελπίδες νίκης πάντως, ξεχωρίζει ο φετινός πρωταθλητής του WTCC, Yvan Muller (με buggy ιδιοκατασκευής), δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Miki Biasion (με ιδιωτικό Mitsubishi) και οι πρών οδηγοί της Formula 1 Ukyo Katayama (Toyota) και Eliseo Salazar (McRae Enduro).


Κυριότεροι αντίπαλοί μας είναι ο αγώνας καθαυτός και οι υπόλοιπες ομάδες. Υπάρχουν αουτσάιντερ, αλλά νομίζω ότι η μάχη θα επικεντρωθεί μεταξύ της VW και της Mitsubishi. Θα κερδίσει εκείνος που θα κάνει τα λιγότερα λάθη και θα αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα, κατέληξε ο Kris Nissen.


auto.in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024