Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ 2009, 5η μέρα: Επέστρεψε στην κορυφή ο Nasser Al-Attiyah

Ράλι Ντακάρ 2009, 5η μέρα: Επέστρεψε στην κορυφή ο Nasser Al-Attiyah

Στη σκιά της απώλειας του 49χρονου Γάλλου αναβάτη Pascal Terry, οι αγωνιστικές εξελίξεις της πέμπτης ημέρας του 31ου Ράλι Ντακάρ πέρασαν σε δεύτερη μοίρα. Ο Carlos Sainz (VW) αντιμετώπισε προβλήματα και στην κορυφή ανέβηκε ο Nasser Al-Attiyah (BMW), ενώ στις μοτοσικλέτες ο Marc Coma (KTM) έχασε πολύ από το προβάδισμά του εξαιτίας κλαταρίσματος. Αυτοκίνητα: Τα […]

Στη σκιά της απώλειας του 49χρονου Γάλλου αναβάτη Pascal Terry, οι αγωνιστικές εξελίξεις της πέμπτης ημέρας του 31ου Ράλι Ντακάρ πέρασαν σε δεύτερη μοίρα. Ο Carlos Sainz (VW) αντιμετώπισε προβλήματα και στην κορυφή ανέβηκε ο Nasser Al-Attiyah (BMW), ενώ στις μοτοσικλέτες ο Marc Coma (KTM) έχασε πολύ από το προβάδισμά του εξαιτίας κλαταρίσματος.


Αυτοκίνητα: Τα πάνω – κάτω!


Ακριβώς έτσι συνέβη για τον Carlos Sainz, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το Volkswagen Race Touareg του Ισπανού ανετράπη σε έναν αμμόλοφο της 5ης Ειδικής, εξαιτίας την απώλειας υδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού που εμφανίστηκε λίγο νωρίτερα, με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιά που καθυστέρησε πολύ τον «matador».


Έτσι, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι έπεσε από την πρώτη στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης και νέος πρωτοπόρος είναι ο Nasser Al-Attiyah – παρότι ο δεύτερος έχασε αρκετό χρόνο λόγω υπερθέρμανσης της BMW X3. Στη δεύτερη θέση της γενικής ανέβηκε ο νικητής της σημερινής Ειδικής, Giniel de Villiers (VW).


Ο συναγωνισμός ήταν υπέροχος σε αυτή την Ειδική. Αρχικά ταχύτερος όλων ήταν ο Dieter Depping (VW), αργότερα εμφανίστηκε στη μάχη κορυφής ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi), έπειτα ανέλαβαν οι C. Sainz και N. Al-Attyah και τελικά κέρδισε ο G. de Villiers, εμπρός από τους D. Depping και Robby Gordon (Hummer).


Ο Nasser Al-Attiyah σημείωσε τον τέταρτο χρόνο στην Ειδική, έχοντας χάσει πέντε λεπτά, αλλά για τον C. Sainz τα πράγματα ήταν χειρότερα. Με το πρόβλημα στο τιμόνι, την ανατροπή και την καταστροφή του καπό του VW Touareg, έχασε σχεδόν δεκαέξι λεπτά και τελείωσε την ημέρα ένατος.


«Οδήγησα για περίπου 200 χιλιόμετρα χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι. Η οδήγηση υπό αυτές τις συνθήκες είναι πολύ δύσκολη. Και μόλις φτάσαμε στους αμμόλοφους έγινε ακόμα πιο δύσκολο και καταλήξαμε να τουμπάρουμε», είπε ο Carlos Sainz.


Ωστόσο, υπάρχουν και ακόμα χειρότερα. Η περίπτωση του S. Peterhansel. Το Mitsubishi Race Lancer του Γάλλου επίσης ανετράπη, ωστόσο υπέστη μεγαλύτερη ζημιά. Ο ίδιος εξήγησε: «Περίπου 15 χλμ. πριν τον τερματισμό κάναμε ένα μεγάλο άλμα, για να αποκτήσουμε ταχύτητα εμπρός σε έναν αμμόλοφο».


«Δυστυχώς, εκεί που προσγειωθήκαμε δεν είδαμε ότι έχει χορτάρι και τουμπάραμε. Ήταν βίαια πρόσκρουση. Οδηγήσαμε τα τελευταία χιλιόμετρα χωρίς ψυγείο και ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε. Δυστυχώς, φοβάμαι ότι ο αγώνας τελείωσε για εμάς».


Τέλος, το φετινό Ράλι Ντακάρ τελείωσε άδοξα για τον πρωταθλητή του WTCC, Yvan Muller. Συγκρούστηκε με το φορτηγό του Πορτογάλου Elisabete Jacinto και το ιδιοκατασκευής μονοθέσιο buggy SMG του Γάλλου κάηκε ολοσχερώς. Κανείς τους δεν τραυματίστηκε.


Μοτοσικλέτες: Μόνος αντίπαλος η ατυχία


Η πρώτη μεγάλη ατυχία βρέθηκε στο δρόμο του πρωτοπόρου Marc Coma, στις μοτοσικλέτες, αλλά ο Ισπανός μοιάζει να μην έχει αντίπαλο ικανό να τον απειλήσει, παρόλα αυτά. Την 5η Ειδική κέρδισε Jonah Street (ΚΤΜ) και ανέβηκε δεύτερος – όμως ο Αμερικανός δεν έχει καν εργοστασιακή μοτοσικλέτα.


Ήταν η πρώτη νίκη του J. Street σε ετάπ του Ντακάρ, αποτέλεσμα τόσο της σπουδαίας εμφάνισης και στρατηγικής του όσο και της εικοσάλεπτης καθυστέρησης του M. Coma (εξαιτίας κλαταρισμένου ελαστικού), μόλις στο 45ο χιλιόμετρο.


«Δούλεψα πάρα πολύ για να φτάσω εδώ. Ονειρευόμουν να κερδίσω μια Ειδική για πολύ καιρό» είπε ο J. Street. «Έκανα αρκετά καλή πλοήγηση. Δεν ήμουν ο ταχύτερος, διότι η μοτοσικλέτα μου είναι λιγότερο ισχυρή από τις εργοστασιακές. Αλλά βρήκα το σωστό δρόμο και το Ντακάρ έχει να κάνει ακριβώς με αυτό», κατέληξε.


Ο M. Coma έμεινε έβδομος στην κατάταξη της ημέρας – με υστέρηση σχεδόν 16 λεπτών. Στο τέλος της Ειδικής αποκάλυψε ότι είχε και μια ανώδυνη πτώση, στο 81ο<

auto.in.gr

Sports in

Η εντυπωσιακή προσέλευση Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού στη Euroleague

Η Euroleague έβγαλε το μέσο όρο των εισιτηρίων της, με αυτά να είναι περισσότερα από ποτέ άλλοτε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024