Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ 2009, 12η μέρα: Το μεγάλο φιάσκο

Ράλι Ντακάρ 2009, 12η μέρα: Το μεγάλο φιάσκο

Ο Carlos Sainz έχασε την πρώτη του νίκη στο Ράλι Ντακάρ εγκαταλείποντας έπειτα από ατύχημα σε ένα από τα πολλά σημεία ελλιπούς σήμανσης! Δεκάδες τρομακτικά, αφύλακτα σημεία και λάθη στο Road Book μετέτρεψαν την Ειδική σε φιάσκο.

Η 12η ημέρα του φετινού Ράλι Ντακάρ εξελίχθηκε σε φιάσκο. Σύμφωνα με τα λόγια των οδηγών, το Road Book της οργάνωσης προκάλεσε τεράστια προβλήματα πλοήγησης και στη διαδρομή υπήρχαν δεκάδες τρομακτικά σημεία χωρίς την κατάλληλη σήμανση, με αποτέλεσμα ο αγώνας να θυμίζει ερασιτεχνικό τοπικό πρωτάθλημα.


Ο Carlos Sainz έπεσε θύμα σε ένα τέτοιο σημείο -κι αν δεν ήταν ο Ισπανός, θα ήταν ο συμπατριώτης του, Nani Roma που ακολουθούσε- με αποτέλεσμα ο matador να εγκαταλείψει, έχοντας σαφώς στον ορίζοντά του την πρώτη νίκη της καριέρας του στον αγώνα.


Νέος πρωτοπόρος είναι ο Giniel de Villers, ο οποίος κατάφερε να ανταπεξέλθει σε περισσότερα προβλήματα σε σχέση με τον ομόλογό του στη Volkswagen Mark Miller, να κερδίσει την Ειδική και να τον περάσει στη γενική, δύο μέρες πριν το τέλος του αγώνα.


Στις μοτοσικλέτες, ο Marc Coma δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να συντηρήσει το προβάδισμα μιάμισης ώρας στη γενική, αφού τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Cyril Despres – την ώρα που ο Βασίλης Ορφανός τερμάτισε στην 88η θέση, σε πείσμα των οργανωτών.


Αυτοκίνητα: Θύμα της οργάνωσης


Εξηγώντας τις συνθήκες και την ελλιπή, ως επικίνδυνη οργάνωση του αγώνα, ο Carlos Sainz δήλωσε ότι …ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά μας μια τρύπα βάθους τεσσάρων μέτρων! Ο συνοδηγός του, Michel Perin, είπε αργότερα ότι …υπήρχε μια κρυμμένη ταμπέλα που έγραφε κίνδυνος.


Όμως θα έπρεπε να γράφει μεγάλος κίνδυνος. Το αυτοκίνητο του Nani Roma που μας ακολουθούσε θα είχε πέσει στην ίδια τρύπα, αν δεν είχαμε ήδη πέσει εμείς. Κάτι έσπασε στον ώμο μου, αλλά είμαι εντάξει. Ο C. Sainz θα είχε συνεχίσει αν δεν είχε χτυπήσει, έστω και ελαφρά, ο συνοδηγός του.


Πέσαμε μέσα και προσγειωθήκαμε στην οροφή, συνέχισε ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι. Μια BMW και ο Nani Roma [Mitsubishi] κατάφεραν να μας αποφύγουν την τελευταία στιγμή. Η ομάδα της BMW σταμάτησε και μας βοήθησε να επαναφέρουμε το αυτοκίνητο στους τροχούς του.


Στο μεταξύ, έφτασε ένας γιατρός της ASO που εξέτασε τον Michel Perin και του απαγόρευσε να συνεχίσει εξαιτίας του τραυματισμού που υπέστη στον ώμο. Το VW Race Touareg ήταν σχετικά εντάξει, ο κινητήρας λειτουργούσε.


Εδώ και αρκετές ημέρες ο Michel δεν ήταν ευχαριστημένος με το Road Book. Ευτυχώς δεν πήγαινα γρήγορα. Αν είχα επιθετικό ρυθμό δεν θα ήταν τόσο ευχάριστα τα πράγματα.


Φυσικά ήμασταν και τυχεροί. Είμαι πολύ απογοητευμένος και λυπάμαι πολύ για την ομάδα που είμαστε έξω, αλλά ελπίζω ότι η ομάδα μας θα κερδίσει στο τέλος σε κάθε περίπτωση, κατέληξε ο Ισπανός.


Ο Mark Miller αντιμετώπισε, στο μεταξύ, αρκετά προβλήματα – αλλά ο Giniel de Villiers ήταν περισσότερο τυχερός στο φιάσκο της 12ης Ειδικής και την κέρδισε με διαφορά μεγαλύτερη των 16 λεπτών από τον Αμερικανό ομόλογό του, ανεβαίνοντας έτσι στην κορυφή της γενικής κατάταξης!


Κι όλα αυτά παρότι ο Νοτιοαφρικανός είπε ότι …το Road Book είναι πολύ, πολύ κακό. Αληθινά αξιολύπητο. Υπάρχουν φαράγγια στο δρόμο, είναι πολύ επικίνδυνο και δεν μπορείς να βρεις το δρόμο σου. Κάναμε κύκλους για 15 λεπτά!


Στο μεταξύ, ο Nani Roma κόλλησε στην άμμο στο 170ο χιλιόμετρο και τέθηκε ουσιαστικά εκτός μάχης, κάτι που εκμεταλλεύθηκε ο Robby Gordon (Hummer). Ο Αμερικανός οδηγός του πρωταθλήματος NASCAR σημείωσε τον τρίτο χρόνο και ανέβηκε στην ίδια θέση της γενικής, την ώρα που το μίζερο φετινό Ράλι Ντακάρ τελείωσε οριστικά για τη Mitsubishi.


Μοτοσικλέτες: Κανένα ενδιαφέρον


Στο μεταξύ, ο αγώνας των μοτοσικλετών εξακολουθεί να μην έχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον, όπως συμβαίνει από την αρχή του αγώνα. Ο Marc Coma πέρασε άλλη μια συντηρητική ημέρα, ακολουθώντας τον νικητή της Ειδικής Cyril Despres, με αποτέλεσμα να μην αλλάξει τίποτα στην κορυφή της γενικής.


Το μόνο που άλλαξε ήταν ότι ο C. Despres ανέβηκε πλέον στη δεύτερη θέση, με την 4η φετινή του νίκη και την 20η της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ. Ο Γάλλος πέρασε τον συμπατριώτη του David Fretigne, που αντιμετώπισε ένα πρόβλημα τροφοδοσία του λιπαντικού.


Το επιδιόρωσε μόνος του και μίλησε για… θαύμα, λέγοντας ότι στο τέλος της Ειδικής δεν υπήρχε σταγόνα λιπαντικού ότι δεν είχε ιδέα πως έφτασε στον τερματισμό! Προσπαθούσα να ακούω τον κινητήρα μου και να οδηγώ γρήγορα και εδώ είμαι, τόνισε!


Βασίλης Ορφανός: Περιπετειώδης ημέρα


Είναι καλό να ξεκινήσουμε την περιγραφή όσων συνέβησαν στον Βασίλη με τα λόγια του Mark Miller. Ενός εργοστασιακού οδηγού, που έχει την υποστήριξη της Volkswagen και διαρκώς κοντά του ένα ελικόπτερο να τον παρακολουθεί – ο οποίος, ωστόσο, ήταν ο μόνος που σκέφτηκε τις δυσκολίες των ιδιωτών.


Ο Αμερικανός είπε: Ήταν τρομακτικό. Η πλοήγηση ήταν παντελώς αδύνατη. Περάσαμε πέτρες σε μέγεθος αυτοκινήτου. Κολλήσαμε τρεις φορές. Ήταν η σκληρότερη ειδική που έχω κάνει ποτέ. Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα τερματίσουν τα παιδιά που είναι ιδιώτες. Θα τους σφίξω το χέρι αν τα καταφέρουν.


Ας σταθούμε στο θέμα της πλοήγησης, στα λόγια του M. Miller αλλά και του G. de Villiers. Διαβάστε παρακάτω, μετά από όλα αυτά, την σύντομη είδηση που δημοσίευσε, κατά τη διάρκεια της ημέρας, η επίσημη ιστοσελίδα του Ράλι Ντακάρ (www.dakar.com). Ο τίτλος της είδησης ήταν Ο Ορφανός κάνει έναν δεύτερο γύρο… δωρεάν….


Και έγραφε: Ξεκινώντας 99ος σήμερα το πρωί για την 12η ειδική, ο Ελληνας αναβάτης Βασίλειος Ορφανός (Honda) πέρασε 68ος από το CP1 (σ.σ.: πρώτο σημείο ανεφοδιασμού), έπειτα 93ος στο CP2 πριν κάνει ένα μικρό λάθος πλοήγησης στο 154ο χιλιόμετρο της ειδικής διαδρομής… που τον έστειλε πίσω στο… 71ο χιλιόμετρο! Χωρίς να πτοηθεί, ο Ορφανός ξαναμπήκε στη διαδρομή και τώρα κατευθύνεται στο… CP2!…


Η οργανωτική επιτροπή ASO προφανώς ξέχασε ότι το GPS του Βασίλη ήταν σπασμένο, έπειτα από μικροατύχημά του. Αλλωστε, είναι η ίδια επιτροπή που κατάλαβε μια μέρα μετά ότι λείπει από τη διανυκτέρευση ο αναβάτης Pascal Terry, ο οποίος εντοπίστηκε νεκρός την προηγούμενη Τετάρτη (07/10) και ο οποίος θα μπορούσε να είχε σωθεί αν εντοπιζόταν νωρίτερα, σύμφωνα με την αστυνομία της Λα Πάμπας.


Η ίδια οργανωτική επιτροπή χλεύασε έναν αγωνιζόμενο επειδή, υποθέτουμε, στην ένταση της στιγμής και υπό το βάρος της υπερπροσπάθειας, εξέφρασε πριν από τρεις ημέρες παράπονα για την εξαντλητική τιμωρία έξι ωρών που του επεβλήθη για παράβαση ενός ορίου ταχύτητας.


Ο Βασίλης Ορφανός, παρότι χάθηκε με ένα Road Book αξιολύπητο, κατάφερε να σημειώσει τον 88ο χρόνο της ημέρας και βρίσκεται στην 101η θέση της γενικής. Αλλά μόνο ότι συνεχίζει αυτό το Ράλι Ντακάρ, με αυτή την οργάνωση, είναι κατόρθωμα για το οποίο θα πρέπει να αισθάνεται περήφανος.


Η 12η Ειδική Διαδρομή:


Η σημερινή Ειδική Διαδρομή, μήκους 253 χιλιομέτρων, ήταν τμήμα της διαδρομής του καραβανιού από τη Φιαμπάλα στη Λα Ριόχα της Αργεντινής και αποδείχθηκε ότι ήταν η σκληρότερη δοκιμασία του φετινού Ράλι Ντακάρ (εκτός από χειρότερα οργανωμένη).


Περιγράφοντας την Ειδική πριν τον αγώνα, οι οργανωτές ανέφεραν ότι είναι μια τεχνική ειδική, με διαφόρων τύπων αμμόλοφους και χρησιμοποιούσαν αποφθεύγματα όπως γνώριζε πως να φροντίζεις το όχημά σου. Στην πράξη τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά.


Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του Ράλι Ντακάρ 2009 τα αναλυτικά αποτελέσματα της 12ης Ειδικής Διαδρομής.


auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024