Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ, 3η μέρα: Η παλιά τέχνη των S. Peterhansel και C. Despres

Ράλι Ντακάρ, 3η μέρα: Η παλιά τέχνη των S. Peterhansel και C. Despres

Στους πρώτους αμμόλοφους του φετινού Ντακάρ οι δύο Γάλλοι εκμεταλλεύτηκαν την εμπειρία τους και ανέβηκαν με διαφορά στην κορυφή της γενικής κατάταξης των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών.

2

Στους πρώτους αμμόλοφους του 32ου Ράλι Ντακάρ οι Stephane Peterhansel (BMW) και Cyril Depres (ΚΤΜ) έβγαλαν στην επιφάνεια την παλιά τέχνη της Σαχάρας και, εν μέσω δεκάδων απροόπτων, μηχανικών προβλημάτων και εγκαταλείψεων κορυφαίων συνδυασμών, κέρδισαν επιβλητικά την Ειδική Διαδρομή από τη Λα Ριόχα στη Φιαμπαλά και ανέβηκαν στην κορυφή της γενικής.


Ο S. Peterhansel, που πέτυχε το ρεκόρ 52 νικών σε Ειδικές του αγώνα (19 με αυτοκίνητο), κέρδισε με διαφορά σχεδόν έξι λεπτών από τον Carlos Sainz -που ακολούθησε προσεκτικό ρυθμό για να προστατεύσει τον κινητήρα του απο την υπερθέρμανση- και άφησε τον matador 4,5 λεπτά πίσω στη δεύτερη θέση της γενικής.


Ο S. Peterhansel είχε εκκινήσει την ημέρα 6ος και την τελείωσε πρώτος, εκμεταλλευόμενος άριστα τη θέση εκκίνησής του (καθώς η πρώτη κόστισε πολύ στον Nasser Al Attiyah, όπως είπε ο οδηγός από το Κατάρ) την εμπειρία του τόσο στις παραμέτρους διάσχισης των αμμόλοφων – όπως, π.χ., στις πιέσεις των ελαστικών- όσο και στην πλοήγηση. Μπήκε, όπως λέει, στην τροχιά της ασύλληπτης 10ης νίκης του στο Ντακάρ!


Είχαμε καλή μέρα, είπε ο S. Peterhansel. Η Ειδική είχε μαλακούς αμμόλοφους, περίπλοκα κομμάτια εκτός δρόμου και έπειτα έναν μεγάλο αμμόλοφο τον οποίο ακόμα και τα πανίσχυρα οχήματα της οργάνωσης δυσκολεύτηκαν να ανέβουν. Είναι αλήθεια ότι δεν μειώσαμε πολύ την πίεση στα ελαστικά διότι είναι δύσκολο να περάσεις με διαφορετικές πιέσεις.


Με λίγα λόγια, ήταν δύσκολο. Είδαμε πολλούς μοτοσικλετιστές να έχουν σταματήσει. Στην αρχή πολλοί οδηγοί και αναβάτε χάθηκαν, αλλά εμείς πετύχαμε σωστά την πλοήγηση και επιτεθήκαμε. Προς στιγμήν δεν με ενδιαφέρουν οι νίκες στις Ειδικές, αλλά η νίκη στη γενική κατάταξη. Σήμερα έγινε ένα βήμα στο δρόμο για τη νίκη.


Τρεις κορυφαίοι συνδυασμοί, στο μεταξύ, έχασαν σχεδόν κάθε ελπίδα νίκης. Ανάμεσά τους ήταν και ο περσινός νικητής, Giniel de Villers της Volkswagen, που έμεινε για ώρες ακινητοποιημένος στο 50ο χιλιόμετρο με σοβαρό πρόβλημα στον κινητήρα.


Μετά το ατύχημα της δεύτερης ημέρας, ο Nani Roma είχε άλλο ένα σήμερα όταν προσέκρουσε σε μεγάλο άνοιγμα του δρόμου. Αυτή τη φορά, ωστόσο, ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρο. Επίσης, μηχανικά προβλήματα παρουσίασε και το Hummer του Robby Gordon.


Ακριβώς ίδια ήταν και η ιστορία στις μοτοσικλέτες. Ο Cyril Despres κέρδισε την Ειδική με διαφορά δέκα λεπτών από τον Helder Rodrigues και δώδεκα λεπτών από τον μέχρι χθες πρωτοπόρο David Casteu – με αποτέλεσμα να αφήσει τον δεύτερο δέκα λεπτά πίσω στην κορυφή της γενικής.


Αυτή ήταν μια Ειδική σαν αυτές που ξυπνάς το πρωί και σκέφτεσαι ότι θα είναι εύκολο και ότι σύντομα θα φτάσεις στον καταυλισμό, είπε ο C. Despres. Αλλά μετά περνάς τρεις ώρες σκληρής μάχης με τη μοτοσικλέτα.


Ήταν αφρικανικού τύπου Ειδική: Με πολλή ζέστη που καταπονούσε πολύ, μαλακούς αμμόλοφους και μηχανικές παραμέτρους να ασχοληθείς. Η μοτοσικλέτα υπέφερε λίγο στην αρχή και έπρεπε να προσέξω τον κινητήρα. Οδήγησα λίγο πιο αργά για 80 χλμ., αλλά και πάλι σβέλτα.


Αντίστοιχα με τα αυτοκίνητα, ο Marc Coma (απόλυτο φαβορί, μαζί με τον C. Despres) έχασε 21 λεπτά λόγω ρεταρίσματος του κινητήρα της KTM 690. Ο Ισπανός, μια μέρα νωρίτερα, είχε τιμωρηθεί με 22 λεπτά για παραβίαση ορίου ταχύτητας σε χωριό και πλέον η νίκη φαντάζει πολύ μακρινή.


Ο D. Casteu προσπάθησε να τον βοηθήσει μέσα στην Ειδική και έχασε και ο Γάλλος πολύ χρόνο. Είδα ότι ο Marc Coma είχε σταματήσει και σταμάτησα κι εγώ δίπλα του. Διασφάλισα ότι η μοτοσικλέτα μου δεν θα έσβηνε, διότι φοβόμουν ότι δεν θα έπαιρνε μπροστά πάλι. Αλλά ο κινητήρας του ρετάριζε, είπε ο C. Despres.


Στη συνέχεια ο D. Casteu προσπάθησε να προσφέρει βοήθεια στον Marc Coma και ακολούθησαν πολλά απρόοπτα και για τους δύο. Ο δεύτερος εξήγησε, πίσω στον καταυλισμό: Η θεά τύχη δεν ήταν στο πλευρό μας. Όλα πήγαιναν καλά στα πρώτα 30 χιλιόμετρα, αλλά μετά άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα.


Σταμάτησα μετά από εκατό χιλιόμετρα για να πέσει η θερμοκρασία και μετά άλλες τρεις ή τέσσερις φορές. Ειλικρινά, το σημαντικό είναι να τερματίσεις και να αποκομίσεις κάτι θετικό από την κατάσταση. Ο David θέλησε να σταματήσει και να με βοηθήσει, αλλά του είπα να συνεχίσει.


Τη δεύτερη φορά σταμάτησε και δεν μπορούσε να ξεκινήσει πάλι εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων της Sherco. Έτσι κατέληξα να τον βοηθάω εγώ. Αυτό είναι που έπρεπε να κάνω, μιας και ο ίδιος έχασε χρόνο για να με βοηθήσει.


Από την πλευρά του, ο David Casteu είπε: Οδηγούσα πίσω από τον Marc όταν έπεσε. Γέλασα λίγο, αλλά μετά από πέντε μέτρα ακριβώς το ίδιο συνέβη και σε μένα! Οπότε ήταν δική του σειρά να γελάσει με μένα.


Αλλά στη συνέχεια με βοήθησε πολύ, διότι σταμάτησα να τον βοηθήσω και δεν μπορούσα να βάλω μπροστά ξανά λόγω προβλημάτων στη μπαταρία. Ευτυχώς είχα καλώδια μαζί μου και φόρτισα τη μπαταρία μου με τη δική του.


Η θερμοκρασία σκαρφάλωσε πάνω από τους 100 βαθμούς. Στους αμμόλοφους σκεφτόμουν ότι αν η καημένη τα κατάφερνε εδώ, θα είναι εντάξει σε όλο το ράλι. Δεν είμαι εδώ για να κερδίσω τον αγώνα, αλλά την κατηγορία των 450 κ.εκ. και ίσως να κάνω και καμία έκπληξη.


Έφτασα τον Fretigne στην αρχή, τον πέρασα και δεν μπορούσε να ακολουθήσει. Μετά ήρθε ο Marc και οδήγησε γρήγορα στους αμμόλοφους. Κατάφερα να τον ακολουθήσω και είμαι χαρούμενος που έκανα κάτι τέτοιο με μοτοσικλέτα 450 κ.εκ.


Ο David Fretigne, που μπορούσε να θεωρηθεί ικανός για νίκη φέτος, με την εξίσωση της απόδοσης των μοτοσικλετών 690 και 450 κ.εκ., έμεινε σχεδόν μιάμιση ώρα σε έναν αμμόλοφο με μηχανικά προβλήματα της Yamaha του.


Τέλος, ο Marc Coma είχε την ατυχία να δει να εγκαταλείπει και ο νεροκουβαλητής του, Jordi Viladoms. Στα τριακοστά του γενέθλια ο Ισπανός είχε άσχημο ατύχημα και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο ιατρικό κέντρο του καταυλισμού. Οι πληροφορίες των οργανωτών έφτασαν μέχρις εκεί.

Διαβάστε εδώ τους αναλυτικούς χρόνους της 3ης ημέρας του Ράλι Ντακάρ και τη γενική κατάταξη του αγώνα.


auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024