Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Audi TT 2014: Η αβάσταχτη ελαφρότητα…

Audi TT 2014: Η αβάσταχτη ελαφρότητα…

Το κύριο μέλημα των μηχανικών της Audi για την “generation next” του εμβληματικού μοντέλου, είναι η μείωση του βάρους με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιδόσεις, οδική συμπεριφορά αλλά και οικονομία, χωρίς όμως να αλλοιωθούν τα γνώριμα χαρακτηριστικά που εισήγαγε το ΤΤ στο λεξιλόγιο της γερμανικής φίρμας.

Καθώς ο χρόνος της παρουσίασης του νέου Audi TT ξεκινά να μετρά αντίστροφα, πληθαίνουν τα κομμάτια του παζλ που θα συνθέσουν τη νέα του ταυτότητα η οποία, αν και σίγουρα, θα «γράφει» χαμηλότερο βάρος, δεν αναμένεται να αλλοιώσει την γνώριμη σιλουέτα του εμβληματικού coupe που θα υιοθετήσει μια ανάλογη αλλά πιο εκσυγχρονισμένη αισθητική με επιθετικότερα χαρακτηριστικά.

Στόχος των μηχανικών της Audi για την τρίτη γενιά του αυτοκινήτου θα είναι να κλείσουν την ψαλίδα μεταξύ του ΤΤ και της, «γειτονικής» πλέον, Porsche Boxster σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και της εμπειρίας που αποκομίζει ο οδηγός, χωρίς όμως να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά πολυτέλειας, στυλ και καθημερινής χρηστικότητας που προσφέρει.

Αυτό, αναμένεται να επιτευχθεί με τη συνδυαστική αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν συντελεστεί στον όμιλο VW με απώτερο σκοπό -φυσικά- το σημαντικό περιορισμό του βάρους που, με τη σειρά του, επιδρά καταλυτικά σε όλα τα μεγέθη που διαμορφώνουν το δυναμισμό ενός αυτοκινήτου, μειώνοντας παράλληλα και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Έτσι, -και- το Audi TT θα έχει ως αφετηρία τη νέα ευέλικτη πλατφόρμα του ομίλου MQB η οποία χάρη στην αξιοποίηση ειδικής επεξεργασίας χάλυβα, επιτρέπει την χρήση λεπτότερων τμημάτων με αποτέλεσμα ένα ανθεκτικότερο αλλά και ελαφρύτερο πλαίσιο.

Αντίστοιχη θα είναι η προσέγγιση και στο αμάξωμα τα οποίο αναμένεται να αποτελείται κατά κύριο λόγο από αλουμίνιο. Ως αποτέλεσμα τη τρίτη γενιά του ΤΤ αναμένεται να είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερη από την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου. Αυτό σε απόλυτες τιμές σημαίνει βάρος περίπου 1.200 κιλών, δηλαδή μόλις 35 κιλά επιπλέον από το Audi A1 στην πετρελαιοκίνητη έκδοση TDI 1.6.

Εξάλλου, η Audi έχει ήδη δώσει δείγματα των προθέσεων της μέσω του πρωτότυπου ΤΤ ultra quattro το οποίο παρουσίασε στις αρχές Μαΐου στο Worthersee της Αυστρίας.

Βασισμένο στη γνωστή, δεύτερη γενιά του ΤΤ, αλλά κατά 300 κιλά ελαφρύτερο χάρη στην εκτεταμένη χρήση υλικών όπως τα ανθρακονήματα, το μαγνήσιο, το αλουμίνιο και το τιτάνιο, το ΤΤ ultra quattro concept, και οι τεχνικές που αξιοποιήθηκαν για τη δημιουργία του θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για μια σκληροπυρηνική, περιορισμένης παραγωγής έκδοση του ΤΤ, όπως υπονόησε η γερμανική φίρμα.

Ανεξαρτήτως της τύχης του ΤΤ ultra quattro concept, ένα πλεονέκτημα που προκύπτει από την ευελιξία της πλατφόρμας MQB, στην περίπτωση της νέας γενιάς του ΤΤ, είναι ότι οι μηχανικοί έχουν τη δυνατότητα να «προωθήσουν» τους μπροστινούς τροχούς. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο που θα προκύψει, θα «σπρώξει», μοιραία, τον κινητήρα πιο πίσω σε μια «νέα» θέση, εξασφαλίζοντας στο σύνολο, καλύτερη κατανομή του βάρους με σαφή πλεονεκτήματα στην οδική συμπεριφορά.

Σε ό,τι αφορά την αισθητική του νέου ΤΤ, αν και η Audi θα διατηρήσει το ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο σχήμα της σιλουέτας του, αναμένεται να υιοθετηθούν ορισμένα πιο επιθετικά στοιχεία που θα αναλάβουν να οδηγήσουν την εικόνα του γερμανικού μοντέλου στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Η έμπνευση θα προέλθει από τα δύο πρωτότυπα e-tron και e-tron Spyder που παρουσιάστηκαν το 2010 σε Παρίσι και Detroit αλλά και πιο πρόσφατα concept cars όπως το Crosslane Coupe που παρουσιάστηκε στη γαλλική πρωτεύουσα το 2012.

Έτσι, τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα μπροστά που θα δίνουν την αίσθηση βάθους και η τρισδιάστατη γρίλια, θα αναλάβουν να υπερτονίσουν το μπροστινό τμήμα, ενώ τα εξίσου αιχμηρά, φωτιστικά σώματα LED, θα συμπληρώνουν τις πιο έντονες καμπύλες του πίσω τμήματος. Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις, το ΤΤ θα εξακολουθήσει να αποτελεί ένα 2+2 στην coupe εκδοχή του, ενώ, αναφορικά με την μετέπειτα, διθέσια Roadster έκδοση θα αξιοποιήσει, αυστηρά, μια υφασμάτινη οροφή.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, Audi αναμένεται να οριοθετήσει εκ νέου την έννοια της ποιότητας, συναρμογής και υλικών. Δέρμα και αλουμίνιο αναμένεται να είναι τα κυρίαρχα υλικά, ενώ στο κέντρο του ταμπλό θα τοποθετηθεί μια οθόνη αφής μεγέθους οχτώ ιντσών, δηλαδή λίγο μικρότερη από iPad (9,7 ίντσες) αλλά με ανάλογο τρόπο λειτουργίας.

Την πλειονότητα της γκάμας κινητήρων αναμένεται να εξακολουθήσουν να αποτελούν τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα TFSI με χωρητικότητα από 1,8 έως 2,0 λίτρα και ισχύ από 180 έως 220 ίππους, ενώ αναμένεται μια ισχυρότερη και πιο οικονομική έκδοση από την μέχρι σήμερα γνωστή 2.0 TDI των 170 ίππων που θα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί είναι το κατά πόσο η Audi θα δώσει το πράσινο φως για την εισαγωγή της τεχνολογίας απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων του κινητήρα όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους, στην γκάμα του ΤΤ, ωστόσο σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αυτό αποτελεί μια ολοένα αυξανόμενη πιθανότητα.

Σε ό,τι αφορά τις ισχυρότερες εκδόσεις της τρίτης γενιάς του μοντέλου, την ΤΤS αναμένεται να εξοπλίσει ένας νέος δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με ισχύ που θα αγγίζει τους 280 ίππους ενώ, στην περίπτωση της ΤΤRS έκδοσης, θα υπάρξει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του πεντακύλινδρου TFSI των 2,0 λίτρων με απόδοση που θα φτάνει κοντά στους 380 ίππους.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός στο Final Four: Πόσο δίνει να το σηκώσουν στο Βερολίνο…

Το Final Four θα έχει διπλή ελληνική εκπροσώπηση, καθώς Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός κατάφεραν να προκριθούν στο Βερολίνο – Οι αποδόσεις για τον νικητή της Euroleague έχουν μεγάλο ενδιαφέρον

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024