Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
BMW i8 2014: Bαυαρική ελίτ

BMW i8 2014: Bαυαρική ελίτ

Με συνδυαστική ισχύ 362 ίππων και 570 Nm ροπής, από την μία και κατανάλωση καυσίμου 2,5 λίτρων/100 χλμ., από την άλλη, το plug-in hybrid i8, αποκαλύπτει λίγα ακόμα τα χαρτιά του, τα οποία και φιλοδοξούν να στηρίξουν τον τίτλο του πιο "προηγμένου sportscar των καιρών".


Έχοντας παρουσιάσει, προ ημερών, το αστικό τους ηλεκτροκίνητο i3 σε μια λαμπρή τριπλή εκδήλωση σε Λονδίνο, Πεκίνο και Νέα Υόρκη, οι Βαυαροί ξεκίνησαν να δημοσιοποιούν πληροφορίες για το έτερο και εντελώς διαφορετικού προσανατολισμού και προθέσεων ηλεκτροκίνητο i, το πανίσχυρο sportscar με τις πράσινες περγαμηνές.

Μην αφήνοντας περιθώρια αμφιβολίας, τουλάχιστον για τις προθέσεις της, η αρχική σύσταση της BMW για το plug-in hybrid i8 κάνει λόγο για «το πλέον προηγμένο sportscar των καιρών».

Εκτός από την οικεία πλέον, δεδομένων των πολλαπλών εμφανίσεων του, σχεδίασή του, η οποία εκτός από το στίγμα των επιδόσεων αναμεμιγμένων με δόσεις από το μέλλον της αυτοκίνησης, εξασφαλίζει στο βαυαρικό sportscar αεροδυναμικό συντελεστή 0,26.

Προς το παρόν, η BMW δεν έχει αποκαλύψει εικόνες για το εσωτερικό του i8 ούτε ιδιαίτερες πληροφορίες για αυτό περιοριζόμενη να δηλώσει ότι θα διαθέτει μια 2+2 διάταξη και δερμάτινα καθίσματα.

Παρά τη φειδωλή στάση της ως προς τις πληροφορίες για το θάλαμο επιβατών, η BMW δημοσιοποιεί περισσότερα στοιχεία για αυτό που θα αποτελέσει την καρδιά του plug-in hybrid sportscar.

Εκεί θα βρίσκονται δύο κινητήρες ένας συμβατικός και ένας ηλεκτροκινητήρας οι οποίοι θα μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά ή ξεχωριστά. Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo με απόδοση 231 ίππων και 320 Nμ ροπής ο οποίος και αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστινών τροχών.

Την κίνηση στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 131 ίππων και 250 Nm ροπής. Η διάταξη αυτή συνεπάγεται ότι το i8 έχει τη δυνατότητα τετρακίνησης η οποία συνδυάζεται με σύστημα διαχείρισης ροπής.

Η ισχύς των δύο κινητήρων, όταν λειτουργούν συνδυαστικά ανέρχεται σε 362 ίππους και 570 ροπής. Χάρη στο γενναιόδωρο μέγεθος συνδυαστικής ισχύος το i8 υπόσχεται να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Όσο για τις πράσινες περγαμηνές του βαυαρικού supercar, το i8 μπορεί να κινηθεί -και- βασιζόμενο αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα του για περίπου 35 χλμ. και με ταχύτητες έως και 120 χλμ. ώρα. Όταν η ενέργεια των μπαταριών του εξαντληθεί μπορεί να αναπληρωθεί με φόρτιση λιγότερων από δύο ωρών με τη χρήση του BMW i Wallbox ή σε οικιακό δίκτυο, όπου η διαδικασία φόρτισης απαιτεί τρεις ώρες.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρά το γενναιόδωρο της ισχύος, το βαυαρικό plug-in hybrid απαιτεί λιγότερο από 2,5 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. ενώ εκλύει στην ατμόσφαιρα λιγότερο από 59 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Το προφίλ του συμπληρώνουν μια σειρά από εξωτικά χαρακτηριστικά που αφορούν στην κατασκευή του.

Αφετηρία για το i8 αποτελεί η αρχιτεκτονική LifeDrive η οποία εκτός από την φιλοξενία των διαφόρων στοιχείων που του δίνουν τον χαρακτηρισμό του plug-in hybrid, διαθέτει ένα ανθρακονημάτινο κλωβό επιβατών, μέρη της κεντρικής κονσόλας αποτελούνται από μαγνήσιο, ενώ κάθε σημείο σύνδεσης του αυτοκινήτου (βίδες, παξιμάδια κτλ), είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και κατά 45% ελαφρύτερα σε σχέση με τα συμβατικά ατσάλινα εξαρτήματα.

Αντίστοιχη είναι η λογική και για τις γυάλινες επιφάνειες του i8 οι οποίες δεν αποτελούνται από το σύνηθες γυαλί που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά από ένα κατά 50% ελαφρύτερο υλικό το οποίο προκειμένου να έχει την ίδια ανθεκτικότητα υφίσταται χημική επεξεργασία ανάλογη με τις οθόνες των smartphone. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω το συνολικό βάρος του βαυαρικού plug-in hybrid sportscar δεν θα ξεπεράσει τα 1.490 κιλά.

auto.in.gr

Sports in

«Βόμβες» για Αταμάν: «Κάποιοι παίκτες του Παναθηναϊκού δεν τον θέλουν…»

Τι είπε ο Πίνι Γκέρσον για Παναθηναϊκό, Αταμάν, Σλούκα και Γιαννακόπουλο…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024