Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Φρανκφούρτη 2013: Σε τροχιά ανάκαμψης αλλά… “μακρύς ο δρόμος” για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Φρανκφούρτη 2013: Σε τροχιά ανάκαμψης αλλά… “μακρύς ο δρόμος” για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Σημάδια μιας -βραδείας- ανάκαμψης βλέπουν τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ευρωπαϊκή αγορά, όπως άφησαν να εννοηθεί με τις δηλώσεις τους από την 65η διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Μονόδρομος, αλλά μακρύς και δύσκολος φαίνεται να είναι η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, μιας και η πενταετής κρίση που βύθισε τα μεγέθη της γηραιάς η ηπείρου και κυρίως των αυτοκινητοβιομηχανιών με μεγάλη εξάρτηση από την συγκεκριμένη αγορά, δείχνει να πλησιάζει στο τέλος της.

Αυτό φαίνεται να είναι ο χρησμός ή αν θέλετε το συμπέρασμα της 65ης έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπως αποτυπώθηκε από τα χείλη των στελεχών της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που παραβρέθηκαν στην μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διοργάνωση του είδους, για να δώσουν εκτός από το στίγμα της τεχνολογίας, τόσο το στίγμα της εποχής όσο και του τι μέλλει γενέσθαι.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής πωλήσεων της VW, Christian Klinger ο οποίος βλέπει σαφή σημάδια σταθεροποίησης στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου η οποία, σε ορισμένες ειδικά περιοχές όπως ο ευρωπαϊκός νότος έχει πληγεί ιδιαιτέρως με την ιταλική και την ισπανική αγορά να καταγράφουν, από το 2008, μείωση έως και 50%.

«Η ευρωπαϊκή αγορά έφτασε στο ναδίρ. Πλέον φαίνεται να σταθεροποιείται σε πολύ χαμηλό, όμως, επίπεδο. Θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να ανακάμψει, ενώ θα εξαρτηθεί και από τις οικονομικές και πολιτικές συνθήκες. Η ανεργία είναι υψηλότερη από ποτέ και για μεγάλο διάστημα ενώ, οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια ευνοϊκά για τη βιομηχανία» σημειώνει το στέλεχος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης και μία από τις πλέον αισιόδοξες για το μέλλον της αγοράς.

Ωστόσο, όπως δήλωσε και ο επικεφαλής του ομίλου VW, Martin Winterkorn, ανεξαρτήτως της ανάκαμψης ή όχι των πωλήσεων, στην Ευρώπη, θα πρέπει να κλείσου 10 εργοστάσια αυτοκινήτων προκειμένου να γίνει εξορθολογισμός της παραγωγής.

Πιο συγκρατημένη ως προς την αισιοδοξία είναι η άποψη της Ford, δια στόματος Stephen Odell, επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της «μπλε οβάλ» φίρμας, ο οποίος από το «floor» της Φρανκφούρτης προβλέπει ότι «μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα υπάρξει μία μέση αύξηση, περίπου 20% από τη βάση».

Αναλύοντας το σκεπτικό του, αναφέρει ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων φαίνεται να σταθεροποιούνται στα 13 με 13,5 εκατομμύρια μονάδες για φέτος, ωστόσο, ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με το μέγεθος ρεκόρ του 2007, στο οποίο, «δεν αναμένεται να επανέλθουν σύντομα», καταλήγει.

Αντίστοιχη είναι η προσέγγιση και του επικεφαλής της Audi Rupert Stadler, o οποίος δηλώνει ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια πριν η ευρωπαϊκή αγορά ξαναποκτήσει κάποια «ταχύτητα ανόδου».

Ο επικεφαλής του ομίλου Renault-Nissan, Carlos Ghosn, δήλωσε ότι η Ευρώπη «θα δει φως στο τούνελ από την επόμενη χρονιά» προβλέποντας ότι το 2013, τα μεγέθη πωλήσεων θα εμφανίσουν στασιμότητα ή αύξηση έως και 1%, διακόπτοντας μια καθοδική πορεία πέντε ετών.

Την ίδια άποψη φαίνεται να συμμερίζεται και ο επικεφαλής του ομίλου PSA/Peugeot-Citroen, Philippe Varin ο οποίος εκτιμά ότι οι πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο θα εμφανίσουν μια «μικρή ανάκαμψη» από το 2014.

Φυσικά, υπήρξαν και πιο αισιόδοξες φωνές από την Φρανκφούρτη οι οποίες, όμως, δεν σχετίζονται τόσο με την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς όσο με –ορισμένες- κυρίως premium ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι τελευταίες εκτός από την παραδοσιακή σταθερότητα που παρουσιάζουν, σε ένα βαθμό, τα premium μοντέλα τους σε εποχές κρίσης αλλά, κυρίως χάρη στην μεγάλη διείσδυση τους, (βλ. Audi, BMW και Mercedes-Benz και των ομίλων στους οποίους ανήκουν), σε αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ τους επιτρέπουν να αντισταθμίσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, και με το παραπάνω τυχόν απώλειες από την ευρωπαϊκή αγορά.

Χαρακτηριστική ως προς αυτό ήταν η δήλωση του επικεφαλής του ομίλου της Daimler, Dieter Zetsche o οποίος επεσήμανε ότι: «Η ζήτηση ξεπερνά την δυναμικότητά παραγωγής μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ικανοποιήσουμε πλήρως την παγκόσμια ζήτηση».

Εκτός από τις προβλέψεις των στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνο, η 65η έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σημαδεύτηκε και από μια σημαντική απουσία, αυτή του επικεφαλής των Fiat-Chrysler και συνήθως εξαιρετικά πληθωρικού στις δηλώσεις του, Sergio Marchionne.

O ισχυρός άνδρας του ιταλικού ομίλου επικαλέστηκε έκτακτες επαγγελματικές υποχρεώσεις, απουσιάζοντας από την διεθνή γερμανική έκθεση. Δεδομένου, όμως, ότι αυτή του η απουσία, επακολούθησε της απουσίας του από το GP της Monza αλλά και από δύο συνεντεύξεις Τύπου οι οποίες είχαν προγραμματιστεί για το απόγευμα της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου και ακυρώθηκαν, έχουν αρχίσει να πληθαίνουν οι φωνές –κυρίως από αναλυτές του κλάδου- που συνδέουν την απουσία του με την κατάσταση της ευρωπαϊκής αγοράς η οποία θα οδηγήσει σε απώλεια των στόχων της Fiat για φέτος.

Οι αναλυτές φαίνεται να επικρίνουν επίσης και τη στάση αναμονής του Sergio Marchionne σε σχέση με τις επενδύσεις σε νέα προϊόντα και το λανσάρισμα τους, τις οποίες όμως εσωτερικές πηγές στον όμιλο αποδίδουν στην αναζήτηση της καλύτερης λύσης.

Όπως και να έχει, χαρακτηριστική της εντύπωσης που έχει δημιουργηθεί δεδομένων και των καθυστερήσεων στη συγχώνευση των Fiat-Chrysler ήταν η δήλωση του Ian Fletcher, επικεφαλής της IHS Automotive, εταιρείας αναλύσεων για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«O Marchionne δείχνει σαν να περιμένει να αλλάξουν τα άστρα. Ωστόσο, θα πρέπει να κάνει κάτι σύντομα» σημειώνει ο Αμερικανός αναλυτής.

auto.in.gr

Sports in

Τρομεροί Σίξερς με τρομακτικό Εμπίντ που έβαλε 50άρα!

Ο Τζόελ Εμπίντ ήταν ασταμάτητος και βάζοντας 50 πόντους οδήγησε τους Σίξερς στη νίκη με 125-114 επί των Νικς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024