Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
MINI Hatchback 2014: Ξενάγηση στα... ενδότερα

MINI Hatchback 2014: Ξενάγηση στα… ενδότερα

Νέοι τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες που υπόσχονται περισσότερη αποδοτικότητα, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, έξυπνα κιβώτια που προσαρμόζουν τις στροφές του κινητήρα αναλόγως με τις απαιτήσεις, αλλά και ένα εξελιγμένο ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού είναι μόλις λίγα από τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητα του νέου MINI Hatchback.

Με δεδομένη την πρεμιέρα της τρίθυρης έκδοσης του ρετρό μοντέλου στην επικείμενη έκθεση του Los Angeles, η ΜΙΝΙ ξεκινά την ξενάγηση στο νέο MINI Ηatchback από μέσα προς τα έξω, δημοσιοποιώντας τεχνικά χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες που αφορούν τους κινητήρες, το πλαίσιο και την ανάρτηση.

Ξεκινώντας από τους κινητήρες, η νέα γενιά του ΜΙΝΙ Hatchback υπόσχεται, συνδυαστικά και με τη νέα αρχιτεκτονική του μοντέλου, υψηλότερες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση κει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χάρη σε μια σειρά νέων τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κινητήρων.

Αναλυτικότερα, στη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας θα τοποθετηθεί ένας νέος, τεχνολογίας TwinPower Turbo τρικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρου. Η απόδοση του θα ανέρχεται σε 136 ίππους και 220 Nm ροπής διαθέσιμης πλήρως από τις 1.250 σ.α.λ. ενώ με τη συνδρομή του overboost, η μέγιστη ροπή αυξάνεται στιγμιαία σε 230 Nm.

Τις επιλογές βενζίνης θα πλαισιώσει ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2,0 λίτρων με απόδοση 192 ίππους και 280 Nm ροπής -300 Nm με τη λειτουργία overboost ο οποίος αναμένεται να εφοδιάζει την έκδοση Cooper S.

Την πετρελαιοκίνητη Cooper D θα εξοπλίσει ένας νέος, επίσης τρικύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρου ο οποίος ακολουθώντας την ίδια λογική της περισσότερης ισχύος και της μικρότερης κατανάλωσης, αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής υποσχόμενος παράλληλα κατά 7% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το αντίστοιχο μοτέρ της μέχρι σήμερα γνωστής γενιάς του MINI Hatchback.

Τους νέους κινητήρες θα πλαισιώσουν και νέα κιβώτια, μηχανικό και αυτόματο τα οποία υπόσχονται να συμβάλλουν τόσο στο προφίλ αποδοτικότητας του νέου MINI Hatchback αλλά και στη διατήρηση της γνώριμα δυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου.

Έτσι, στην περίπτωση του νέου μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, προστίθεται ένας αισθητήρας ο οποίος αναλαμβάνει να προσαρμόσει τις στροφές του κινητήρα αναλόγως με την σχέση που έχει επιλεγεί, επιτρέποντας ταχύτερες και ομαλότερες εναλλαγές ταχυτήτων που, παράλληλα ενισχύουν το sport χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οι εκδόσεις με το επίσης νέο, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων θα συνδυάζονται “de facto” με σύστημα start-stop ενώ, στην περίπτωση παρουσίας συστήματος πλοήγησης στον εξοπλισμό, το αυτόματο κιβώτιο θα συνεργάζεται μαζί του επιλέγοντας την ιδανική σχέση πριν π.χ. πριν μια απότομη στροφή ή μια διασταύρωση.

Βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και στο πλαίσιο του νέου ΜΙΝΙ Ηatchback, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αν και προς το παρόν, οι Βαυαροί δεν δημοσιοποιούν στοιχεία που να αφορούν το βάρος, η σημαντική μείωση του πρέπει να θεωρείται δεδομένη, σύμφωνα με την σχετική προαναγγελία.

Επιστρέφοντας στο πλαίσιο και την ανάρτηση, το MINI Hatchback διατηρεί τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα η οποία όμως έχει ανασχεδιαστεί προκειμένου να καταλαμβάνει λιγότερο χώρο προς όφελος της ευρυχωρίας του θαλάμου αλλά και του πορτ μπαγκάζ το οποίο επιπλέον υπόσχεται ευκολότερη φόρτωση χάρη στην πιο εργονομική σχεδίαση.

Επιπλέον, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το νέο MINI Hatchback εξοπλίζεται με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό, μέσω ενός αντίστοιχου διακόπτη στο εσωτερικό, να επιλέξει μεταξύ Sport και Comfort παραμετροποιώντας το βαθμό απόσβεσης των ελατηρίων και την οδική συμπεριφορά.

Παράλληλα με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, στοιχεία όπως τα μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες εξελιγμένες παραμέτρους της ανάρτησης εγγυώνται να μην “προδώσουν” τις γνώριμες “αξίες” της που πρεσβεύει η MINI σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά.

Στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει η νέα εκδοχή του ηλεκτρομηχανικού συστήματος υποβοήθησης του ΜΙΝΙ Hatchback η οποία μεταβάλλει το «βάρος» του τιμονιού αναλόγως με την ταχύτητα, διασφαλίζοντας sport χαρακτηριστικά αλλά και μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση και κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.

Σε επίπεδο ασφάλειας, το MINI Hatchback υπόσχεται έναν ενισχυμένο κλωβό ασφαλείας των επιβατών που συνδυαστικά με την βελτιστοποίηση των παραμέτρων που αφορούν τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης υπόσχονται μέγιστη ασφάλεια.

Παράλληλα, η τρίτη γενιά του μοντέλου θα διαθέτει ενεργό καπό το οποίο σε ταχύτητες από 20 έως 55 χλμ./ώρα και σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό, ανασηκώνεται, δημιουργώντας τον απαραίτητο χώρο για την παραμόρφωση του καπό, ώστε να απορροφηθεί μέρος της ενέργειας πρόσκρουσης, προστατεύοντας παράλληλα τον πεζό από την επαφή με τα σκληρότερα μέταλλα που βρίσκονται κάτω από αυτό.

auto.in.gr

Sports in

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024