Εξωτερικοί πλευρικοί αερόσακοι στα “προσεχώς” της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται -πριν το 2020- να… τυλίξει τα προϊόντα της σε αερόσακο, σε μια προσπάθεια μείωσης των τραυματισμών από τις πλευρικές συγκρούσεις.
Spotlight
-
Στην Εντατική με εγκεφαλικό ο Δημήτρης Σταρόβας
-
Η αστυνομία κατάσχεσε διάσημη πιτσαρία της Νάπολη - Ο ιδρυτής της είχε φτιάξει πίτσα στον Μπιλ Κλίντον
-
Γενέθλια-έκπληξη στον Αποστολάκη από τον Στέφανο Κασσελάκη – Τούρτα σε σχήμα πολεμικού πλοίου
-
Ακρίβεια διαρκείας «βλέπει» η Κομισιόν για την Ελλάδα - Ανησυχητικές εκτιμήσεις για την απασχόληση
Η εξέλιξη εξωτερικών πλευρικών αερόσακων φέρεται να είναι το “next big thing” στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για την προσθήκη αντίστοιχου συστήματος σε αυτοκίνητα premium γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πριν το τέλος της δεκαετίας.
Την εξέλιξη του συστήματος έχει αναλάβει η TRW, προμηθευτής πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών σε συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, οι αερόσακοι, σε συνεργασία με σύστημα ανίχνευσης πλευρικής πρόσκρουσης, θα αναπτύσσονται από το κατώτερο τμήμα των θυρών, καλύπτοντας, σε κλάσματα δευτερολέπτου, τις πόρτες, με στόχο την καλύτερη προστασία των επιβατών και την μείωση των τραυματισμών κατά το συγκεκριμένο είδος σύγκρουσης.
“Οι πλευρικές συγκρούσεις είναι από τις πιο συνήθεις, αποτελώντας το 37-40% των αυτοκινητικών ατυχημάτων”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος Norbert Kagerer.
Το πρόγραμμα εξέλιξης του συγκεκριμένου τύπου αερόσακων το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεκίνησε πριν τρία χρόνια από την Ισπανία με την εμπλοκή της Seat.
Ωστόσο, η ισπανική φίρμα δεν αναμένεται να είναι από τις πρώτες που θα προσφέρουν το συγκεκριμένο σύστημα, δίνοντας το προβάδισμα σε premium προϊόντα.
Όπως και να έχει σε σχέση με το ποια αυτοκινητοβιομηχανία θα το αξιοποιήσει πρώτη, το σύστημα αποτελείται από έναν αερόσακο 200 λίτρων με βάθος 15-20 εκατοστά, ύψος 70 εκατοστών και μήκος περίπου 2,0 μέτρων και ο οποίος, όταν αναπτυχθεί, υψώνεται προς τα πάνω, καλύπτοντας τις δύο πόρτες έως το ύψος της γραμμής των παραθύρων.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ανάπτυξη του αερόσακου σε 20-30 χιλιοστά του δευτερολέπτου αξιοποιούνται δύο πυροτεχνικά συστήματα, ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι η TRW έχει κατοχυρώσει μια καινοτόμο διαμόρφωση για την εσωτερική διάρθρωση του αερόσακου η οποία στοχεύει σε μεγαλύτερη αντοχή και ανθεκτικότητα.
Ένα άλλο στοιχείο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του αερόσακου είναι η πίεση στο εσωτερικό του η οποία, ωστόσο εναπόκειται στην επιλογή και τη στρατηγική της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως εξηγεί ο N. Kagerer “μπορείς να έχεις είτε έναν αερόσακο με χοντρό περίβλημα και χαμηλότερη πίεση στο εσωτερικό του είτε έναν με λεπτότερο περίβλημα και υψηλότερη πίεση στο εσωτερικό”.
Αυτό που απομένει να τελειοποιηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την TRW, είναι η σωστή επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες και τις κάμερες ενός αυτοκινήτου ούτως ώστε, το σύστημα να δίνει την σωστή στιγμή την εντολή για την ανάπτυξη του αερόσακου.
“Το κρίσιμο ζήτημα είναι η στιγμή πυροδότησης του αερόσακου καθώς, πρέπει η λειτουργία του να διέπεται από απόλυτη αξιοπιστία ως προς την αξιολόγηση των παραμέτρων ενεργοποίησής του, πριν επιχειρήσουμε θέσουμε σε λειτουργία ένα σύστημα με, ουσιαστικά μη αναστρέψιμη λειτουργία πριν από μία σύγκρουση”, καταλήγει ο N. Kagerer.
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις