Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πρωτιά ασφάλειας για τη Volvo στις δοκιμές πρόσκρουσης του IIHS στις ΗΠΑ

Πρωτιά ασφάλειας για τη Volvo στις δοκιμές πρόσκρουσης του IIHS στις ΗΠΑ

Τα S60 και XC60 βραβεύονται με την υψηλότερη δυνατή διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του αμερικανικού αντίστοιχου του EuroNCAP, χάρη -και- στην παρουσία του συστήματος αποτροπής συγκρούσεων City Safety.

Ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) -του αμερικανικού αντίστοιχου του EuroNCAP- έφερε μια ακόμα πρωτιά στη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πλαισιώνοντας με μια νέα διάκριση την ηγετική της θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ό,τι αφορά τα θέματα ασφάλειας.

Αναλυτικότερα, στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του IIHS o οποίος πραγματοποιήθηκε βάσει νέων και αυστηρότερων προδιαγραφών, τα S60 και ΧC60 απέσπασαν την υψηλότερη δυνατή διάκριση (Superior).

Στην υψηλή τους βαθμολογία καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η παρουσία του συστήματος City Safety στο βασικό τους εξοπλισμό καθώς, πλέον, οι αυστηρότερες προδιαγραφές του αμερικανικού οργανισμού επιβάλλουν την αξιολόγηση της παρουσίας ή μη, αλλά και της απόδοσης συστημάτων αποτροπής συγκρούσεων.

Έτσι, παράλληλα με την υψηλή βαθμολόγηση, η νέα αυτή παράμετρος που προστέθηκε στη διαδικασία της αξιολόγησης του IIHS χάρισε στα S60 και XC60 -και- τον άτυπο τίτλο των μοναδικών αυτοκινήτων, μεταξύ των 74 που πέρασαν από τις συγκεκριμένες δοκιμές, τα οποία διέθεταν σύστημα αποτροπής συγκρούσεων στο βασικό τoυς εξοπλισμό.

Μια άλλη παράμετρος η οποία αξίζει να αναφερθεί είναι ότι το City Safety της Volvo, ξεπερνά τις προδιαγραφές λειτουργικότητας τις οποίες έχει θέσει ο αμερικανικός οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης, για την αξιολόγησής του.

Αναλυτικότερα, οι νέες προδιαγραφές του ΙΙΗS προβλέπουν την αξιολόγηση της απόδοσής των παραπάνω συστημάτων σε δύο κατηγορίες εμπρόθιας πρόσκρουσης: μία με ταχύτητα 20 χλμ./ώρα και μία με μεγαλύτερη ταχύτητα, 40 χλμ/ώρα.

Στην περίπτωση του City Safety, η ταχύτητα λειτουργικότητας ανέρχεται de facto σε 50 χλμ./ώρα, μέγεθος το οποίο εκτός του ότι υπερέχει των προδιαγραφών του IIHS, το καθιστά και το μοναδικό της αυτοκινητοβιομηχανίας με αυτό το εύρος λειτουργίας τη στιγμή που οι ταχύτητες λειτουργίας αντίστοιχων συστημάτων δεν ξεπερνούν τα 35 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, προηγούμενη μελέτη του IIHS είχε καταλήξει ότι στα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με City Safety η συχνότητα εμπρόσθιας σύγκρουσης μειώνεται κατά 20%, ενώ, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 23% σύμφωνα με αντίστοιχη έρευνα σουηδικής υπηρεσίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με το IIHS, το κόστος αποζημίωσης για πρόκληση σωματικής βλάβης παρουσιάζει μείωση της τάξης του 33%, για τα αυτοκίνητα της Volvo, που διαθέτουν το City Safety και εμπλέκονται σε ατύχημα.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας του, το σύστημα City Safety αξιοποιεί έναν αισθητήρα laser τοποθετημένο στο παρμπρίζ και ο οποίος σαρώνει την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο και ο οποίος είναι προγραμματισμένος να “αντιδρά” σε οχήματα ή μεγάλα αντικείμενα που είτε είναι στατικά είτε κινούνται προς την ίδια με το αυτοκίνητο κατεύθυνση.

Εκτός της σάρωσης, το City Safety επιφορτίζεται να υπολογίσει και το βαθμό πέδησης που απαιτείται για να αποφευχθεί μία σύγκρουση σε συνάρτηση με την ταχύτητα και την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος-εμποδίου, πραγματοποιώντας 50 υπολογισμούς το δευτερόλεπτο.

Αν το σύστημα κρίνει ότι επίκειται σύγκρουση, τότε αρχικά προετοιμάζει τα φρένα του αυτοκινήτου ώστε η πέδηση να είναι αποτελεσματικότερη, ενώ στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αναλάβει πρωτοβουλία εγκαίρως, το City Safety αναλαμβάνει δευτερολέπτου να φρενάρει το αυτοκίνητο αποτρέποντας την σύγκρουση ή περιορίζοντας σημαντικά τις συνέπειες, ανάλογα με την ταχύτητα των δύο οχημάτων.

Όταν το City Safety πρωτοπαρουσιάστηκε, η ταχύτητα λειτουργίας του περιοριζόταν στα 30χλμ/ώρα. Πλέον, από την αποκάλυψη του Volvo V40, το 2012, οπότε και παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του παραπάνω συστήματος ασφαλείας, η ταχύτητα λειτουργίας ανέρχεται στα 50 χλμ/ώρα, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά βάσει πωλήσεων, ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της υφηλίου περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο σύστημα.

Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω και με ταχείς ρυθμούς μιας και το σύστημα θα αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των ανανεωμένων και νέων μοντέλων της Volvo.

auto.in.gr

Sports in

Κοντά στο sold out η Φιορεντίνα για τον τελικό – Πόσα εισιτήρια απομένουν

Πολύ κοντά στο να εξαντλήσουν τα διαθέσιμα εισιτήρια για τον τελικό του Europa Conference League είναι οι οπαδοί της Φιορεντίνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024