Πέμπτη 16 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Volvo Concept Estate: Τεχνολογικό μέλλον εντός και σουηδική est...ητική

Volvo Concept Estate: Τεχνολογικό μέλλον εντός και σουηδική est…ητική

Η σουηδική φίρμα ολοκληρώνει την τριλογία των πρωτοτύπων που έχουν αναλάβει να συστήσουν το -κοντινό- μέλλον της με το Concept Estate το οποίο, εκτός από την εικόνα ενός δυναμικού estate συστήνει και τη νέα γενιά –σε μορφή και λειτουργία- συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της Volvo.


Πιστή στην υπόσχεσή της, η σουηδική φίρμα αποκάλυψε το τρίτο πρωτότυπο, το οποίο θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στην προσεχή έκθεση της Γενεύης, ολοκληρώνοντας την concept τριλογία που ξεκίνησε από την έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2013 και η οποία ανέλαβε να συστήσει το σχεδιαστικό και όχι μόνο, μέλλον της Volvo με την σχεδιαστική σφραγίδα του Thomas Ingenlath.

Έτσι, μετά το Concept Coupe και το XC Coupe στην έκθεση της Φρανκφούρτης και του Detroit, αντίστοιχα, τη σκυτάλη παίρνει το Concept Estate από την ελβετική έκθεση το οποίο εκτός τις εξωτερικές αναλογίες ενός τρίθυρου sports wagon, αναλαμβάνει να δείξει για πρώτη φορά το πώς θα διαμορφωθεί το εσωτερικό των επόμενων μοντέλων Volvo τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και λειτουργίας.

Υπό αυτό το σκεπτικό στο κέντρο του ταμπλό του Concept Estate οι παραδοσιακοί διακόπτες και χειριστήρια κάθε είδους αντικαθίστανται από μία μεγάλη οθόνη αφής που παραπέμπει σε tablet.

«H βασική μας ιδέα είναι να οργανώσουμε τα χειριστήρια και τις ενδείξεις με τρόπο που ο χειρισμός τους από το χρήστη να γίνεται ενστικτωδώς. Όλα βρίσκονται εκεί που θα περίμενε κανείς να τα βρει, κάνοντας έτσι την οδηγική εμπειρία πιο διασκεδαστική, πιο αποδοτική αλλά και πιο ασφαλή», αναφέρει ο Τhomas Ingenlath, επικεφαλής σχεδιασμού της Volvο και υπεύθυνος για την συνολική εικόνα του Concept Estate, εντός και εκτός.

Σε συνδυασμό με το νέο λειτουργικό σύστημα στης Volvo, η οθόνη αφής αποτελεί το κύριο σημείο χειρισμού όλων των λειτουργιών και παραμέτρων εισάγοντας το χρήστη στην νέα εποχή αντίστοιχων συστημάτων της σουηδικής φίρμας. Μόνες εξαιρέσεις από τις λειτουργίες οι οποίες είναι διαχειρίσιμες μέσω της κεντρικής οθόνης είναι η αυξομείωση της έντασης του ήχου, το play/pause, τα alarm και το σύστημα θέρμανσης των γυάλινων επιφανειών. Παράλληλα με τις λειτουργίες που υποστηρίζει η κεντρική οθόνη, αλληλεπιδρά με τον επίσης νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη με ελάχιστη κλίση ως προς τον κάθετο άξονα ενώ οι διάφορες περιοχές ελέγχου για τις αντίστοιχες λειτουργίες απεικονίζονται στην οθόνη ως παραλληλόγραμμα, το ένα δίπλα στο άλλο, από πάνω προς τα κάτω, σαν κομμάτια παζλ. Όταν ο χρήστης αγγίξει μία από τις παραλληλόγραμμες περιοχές, αυτή εκτείνεται καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο στην οθόνη καθιστώντας έτσι το χειρισμό του εκάστοτε προγράμματος πιο εύκολο.

Αναλυτικά ως προς την διάταξη των προγραμμάτων στην οθόνη, στην κορυφή βρίσκεται το παραλληλόγραμμο που αντιστοιχεί στο σύστημα πλοήγησης. Ακριβώς από κάτω, αυτό που αντιστοιχεί στο χειρισμό των media (CD player, πολυμέσα, θύρα USB κλπ) και στο κάτω μέρος η περιοχή που αντιστοιχεί στο χειρισμό του τηλεφώνου.

Η συγκεκριμένη διάταξη έχει προκύψει από εκτενή μελέτη, ώστε να υπάρχει μέγιστη εργονομία και ευκολία για το χρήστη.

Έτσι, οι πληροφορίες, η πλοήγηση και οι διάφορες ενδείξεις του ηχοσυστήματος είναι σχετικά ψηλά στην οθόνη, σε θέση που να τις καθιστά άμεσα αναγνώσιμες από τον οδηγό ενώ οδηγεί.

Ο χειρισμός του τηλεφώνου, τα εικονίδια για διάφορες εφαρμογές και ο χειρισμός του κλιματιστικού, γίνεται από περιοχές πιο χαμηλά στην οθόνη, εύκολα προσβάσιμες για τα χέρια του οδηγού.

Γενικά, η χρήση της οθόνης αφής είναι τόσο εύκολη και κατανοητή, που έπειτα από λίγα μόλις λεπτά χρήσης ο οδηγός αποκτά πλήρη εξοικείωση. Αξίζει να προστεθεί ότι η εργονομία του συστήματος υποστηρίζεται από δύο επιπλέον διαθέσιμους τρόπους ελέγχου, τα πιο παραδοσιακά χειριστήρια πάνω στο τιμόνι αλλά και δυνατότητα χειρισμού μέσω φωνητικών εντολών.

Όσο για τα πλεονεκτήματα του νέου σχεδιασμού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Robin Page, υπεύθυνος σχεδιασμού για το εσωτερικό αυτοκινήτων Volvo, » …το να μην έχεις να κάνει με διακόπτες και κουμπιά για ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό λειτουργιών είναι σαν να σου βγάζουν τις χειροπέδες. Το πρωτότυπο αυτό δείχνει το user interface που θα ενσωματωθεί στη νέα γενιά αυτοκινήτων μας» ξεκινώντας από το νέο XC90 όπως έχει ανακοινώσει επισήμως η σουηδική φίρμα.

Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές γραμμές του Concept Estate, αποτελούν ένα δείγμα της διαμόρφωσης των μελλοντικών estate προτάσεων της φίρμας τα οποία θα αναλάβουν να συνεχίσουν την μακρά παράδοση της Volvo στην συγκεκριμένη κατηγορία προσφέροντας ένα μείγμα λειτουργικότητας και στιβαρότητας πρακτικότητας και επιδόσεων.

Οι επιρροές του Concept Estate κυρίως σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του πίσω τμήματος προέρχονται από το θρυλικό 1800 ES της δεκαετίας του ’70.

Ωστόσο, το Concept Estate δεν διεκδικεί τον τίτλο του ρετρό καθώς όπως αναφέρει ο Thomas Ingenlath, «τα 1800 αποτέλεσαν μια σειρά εμβληματικών Volvo για τις όμορφες φόρμες τους και την έμφαση στη λεπτομέρεια. Ωστόσο, η χρήση στοιχείων από το εξωτερικό ή το εσωτερικό τους δεν έχει να κάνει με καμία πρόθεση να δημιουργήσουμε κάτι ρετρό. Απλώς δημιουργούμε αναφορές και δεσμούς με ένα ένδοξο παρελθόν με στόχο ένα μέλλον στο οποίο η ομορφιά θα αποτελεί ένα στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την ταυτότητα της Volvo».

Έτσι, στο Concept Estate οι επιρροές από τα 1800 δεν εντοπίζονται μόνο σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές του γραμμές, αλλά και κάποιες λεπτομέρειες του εσωτερικού όπως το αφαιρετικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες και στην μορφή όσο και την απεικόνιση των ενδείξεων της κεντρικής κονσόλας.

Στόχος των συνολικών γραμμών που σχηματίζουν τη σιλουέτα του Concept Estate είναι η απεικόνιση ενός estate το οποίο να είναι χαρακτηριστικό της πρακτικότητας των Volvo και ταυτόχρονα όμορφο αλλά και διαφορετικό.

Το παραπάνω σκεπτικό αναλαμβάνουν να υποστηρίξουν στοιχεία όπως οι γενναιόδωροι χώροι, το χαμηλό καπό, η κομψή σιλουέτα και η πανοραμική ηλιοροφή σχηματίζοντας την εικόνα ενός δυναμικού και ικανότατου τρίθυρου sports wagon.

Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 21 ιντσών αλλά και τα στοιχεία όπως η χαρακτηριστική σχεδίαση στο μπροστινό τμήμα, τα κεντρικά και πίσω φωτιστικά σώματα και το καπό που η Volvo έχει συστήσει ως το γνήσιο της υπογραφής της και στα δύο προηγούμενα concept που έχει παρουσιάσει.

Εκτός από τη νέα τεχνολογία για την κεντρική κονσόλα και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, τα υπόλοιπα στοιχεία που συναποτελούν το τετραθέσιο θάλαμο επιβατών αντλούν τις επιρροές τους από το σουηδικό lifestyle και στοχεύουν στη δημιουργία της αίσθησης ενός τυπικά σουηδικού living – room.

Έτσι, στα υλικά που επενδύουν τις επιφάνειες ξεχωρίζουν παραδοσιακές υφές όπως το δέρμα (καθίσματα και ταμπλό), το φυσικά παλαιωμένο ξύλο με το χαλκό (λεπτομέρειες ταμπλό), το μαλλί (πατάκια) τα οποία εναλλάσσονται με λεπτομέρειες όπως οι πορτοκαλί ζώνες, ο κρυστάλλινος επιλογέας με την υπογραφή της Orrefors, οι μεταλλικές λεπτομέρειες και το χαρακτηριστικό μοτίβο στο πίσω μέρος των καθισμάτων και οι οποίες αναλαμβάνουν να δώσουν ένα παιχνιδιάρικο και ταυτόχρονα σύγχρονο στίγμα στο σύνολο.

auto.in.gr

Sports in

Καζάνι που… βράζει ο λαός του Παναθηναϊκού: «Μας έχει ξεφτιλίσει ο Τούρκος και ο Αλαφούζος που τον έφερε» (pics)

Έξαλλοι οι οπαδοί του Παναθηναϊκού μετά τη συντριβή στην Τούμπα – Οργισμένα σχόλια στα social media – Ξεσηκωμός για το συλλαλητήριο της Κυριακής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 16 Μαϊου 2024