Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Volvo XC90 T8 2015: Ισχύς 407 ίππων και 49 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 για την plug-in υβριδική έκδοση

Volvo XC90 T8 2015: Ισχύς 407 ίππων και 49 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 για την plug-in υβριδική έκδοση

Οι Σουηδοί δημοσιοποιούν τα επίσημα τελικά μεγέθη της κορυφαίας plug-in υβριδικής έκδοσης του νέου τους SUV τα οποία επεφύλασσαν μια θετική «έκπληξη», εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και ισχύ, από τις αρχικές προβλέψεις τους.

Η σουηδική φίρμα δημοσιοποιεί τα μεγέθη της κορυφαίας plug-in υβριδικής έκδοσης του XC90 Τ8 Τwin Engine που, υπερβαίνοντας τις αρχικές προσδοκίες, συνιστούν το ισχυρότερο και ταυτόχρονα πιο περιβαλλοντικά ευσυνείδητο SUV παγκοσμίως.

«Η βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα μεγέθη που είχαν ανακοινωθεί επιτεύχθηκε χάρη στη φιλοσοφία της συνεχούς εξέλιξης και καινοτομίαςτης Volvo» σημειώνουν οι Σουηδοί, διευκρινίζοντας ότι σε σχέση με την αρχική τους πρόβλεψη και προσδοκία για την plug-in υβριδική έκδοση, τα επίσημα μεγέθη εμφανίζουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα χαμηλότερες κατά 10 γρ./χλμ., περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου σε 2,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ η διαθέσιμη ισχύς είναι αυξημένη.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Volvo η κατανάλωση καυσίμου του ΧC90 Τ8 Τwin Drive περιορίζεται σε 2,1 λίτρα/100 χλμ. μέγεθος που αντιστοιχεί σε 49 γρ./χλμ εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενώ, παράλληλα το σουηδικό πολυτελές SUV προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 43 χλμ.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα νέα, επίσημα μεγέθη, η συνδυαστική ισχύς της plug-in υβριδικής έκδοσης του XC90 διαμορφώνεται σε 407 ίππους και 640 Nm ροπής επιτρέποντάς του, να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα, μια επίδοση που συνδυαστικά με τα «πράσινα» μεγέθη του αποτελεί πρωτιά στην κατηγορία.

Υπενθυμίζεται ότι το XC90 αξιοποιεί ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο προσφέρει 87 ίππους και 240 Nm ροπής. Το σύνολο συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο εκτώ σχέσεων το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους λειτουργίας του υβριδικού συνόλου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω ενός επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή της οθόνης αφής ένα από τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης τα οποία στοχεύουν, κατά περίπτωση, στις επιδόσεις ή στην αποδοτικότητα αναλόγως με τις απαιτήσεις.

Αναλυτικότερα σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των πέντε προγραμμάτων οδήγησης, το Hybrid, είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία και όπως σημειώνει η σουδική φίρμα είναι ιδανικό για την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Στο Hybrid ο τετρακύλινδρος Drive-E κινητήρας βενζίνης εναλλάσσεται αυτόματα με το ηλεκτρικό μοτέρ με γνώμονα την μέγιστη οικονομία καυσίμου.

Στο πρόγραμμα Pure Electric, το XC90 Τ8 κινείται αποκλειστικά στην ενέργεια των μπαταριών του οι οποίες τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται στον πίσω άξονα. Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών προσφέρει με την επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος, αυτονομία 43 χλμ. ένα μέγεθος που συνήθως δεν ξεπερνάται στις καθημερινές μετακινήσεις.

Επίσης χάρη στη συνδρομή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποδεικνύεται ιδιαίτερως αποδοτικό στις συνήθεις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας ενώ, αν ωστόσο, η ενέργεια των μπαταριών εξαντληθεί παρεμβαίνει αυτομάτως ο βενζινοκινητήρας.

Στο προσανατολισμένο στις επιδόσεις πρόγραμμα Power Mode ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει το σύνολο της συνδυαστικής ισχύος και των δύο κινητήρων.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας, κατά την εκκίνηση αξιοποιείται η άμεσα διαθέσιμη ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ και για όσο χρόνο χρειάζεται ο -συμβατικός- κινητήρας μέχρι να φτάσει σε ένα επίπεδο στροφών, ενώ, κατά την μετακίνηση και τα δύο μοτέρ χρησιμοποιούνται με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις. Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων προσφέρει μέγιστα επίπεδα ροπής ακόμα και στις χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα, αντίστοιχα ενός V8.

Στο πρόγραμμα AWD, παρέχεται μόνιμη τετρακίνηση την οποία ωστόσο ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιεί χειροκίνητα όταν δεν χρειάζεται με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

Τέλος το πρόγραμμα Save, αποσκοπεί στην εξοικονόμηση ενέργειας των μπαταριών καθώς αφενός ο οδηγός μπορεί να παγώσει τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ, διατηρώντας ανέπαφα τα επίπεδα ενέργειας των μπαταριών για μετέπειτα χρήση με το πρόγραμμα Electric Drive. Παράλληλα μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος οδήγησης ο οδηγός μπορεί ακόμα και να επιλέξει την φόρτιση των μπαταριών με τη συνδρομή του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

auto.in.gr

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024