Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Ναι» στο Grexit από το σύνδεσμο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

«Ναι» στο Grexit από το σύνδεσμο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

Μια ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα μπορούσε να συμβάλλει στην σταθεροποίηση, δηλώνει ο επικεφαλής του γερμανικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ η ελληνική αγορά αυτοκινήτου -μοιραία- έχει παγώσει.

Την πεποίθησή του ότι η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη μπορεί να είναι αναγκαία και παρά τις επιπτώσεις που αυτό θα επιφέρει στην εύθραυστη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, εκφράζει το γερμανικό lobby της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτή τη στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη εξετάζουν τις επιπτώσεις που θα έχει ένα ενδεχόμενο Grexit από το Ευρώ στην αγορά κεφαλαίου και στην ισοτιμία του νομίσματος.

«Με δεδομένες τις τρέχουσες εξελίξεις στην Ελλάδα, το BMW Group εξακολουθεί να υποστηρίζει την εξεύρεση μιας πολιτικής λύσης που θα έχει το λιγότερο δυνατό αντίκτυπο στην κεφαλαιαγορά» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βαυαρικός όμιλος.

Υπέρ του Grexit, τοποθετείται και ο σύνδεσμος γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) με τον επικεφαλής Matthias Wissmann να δηλώνει ότι το Grexit δεν πρέπει πλέον να θεωρείται ταμπού καθώς θα μπορούσε να συμβάλλει θετικά στην σταθεροποίηση της ζώνης του Ευρώ.

Ο ίδιος αναφέρει επίσης ότι οποιαδήποτε υπαναχώρηση στα μέτρα που ζητούνται από την Ελλάδα για τη διάσωσή της θα μπορούσε να ενισχύσει τους θιασώτες της μη λιτότητας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία.

«Οι ευρωπαϊκές χώρες που είχαν το σθένος να πραγματοποιήσουν αντιδημοφιλείς μεταρρυθμίσεις ακολούθησαν ένα σκληρό και δύσκολο δρόμο ωστόσο σήμερα ανταμείβονται και βρίσκονται και πάλι στο δρόμο της ανάπτυξης», τονίζει ο M. Wissmann.

Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια κατέγραψε αύξηση 1,5% τον Μάιο, μέγεθος που σύμφωνα με τον ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) αποτελεί την πιο ισχνή αύξηση της ευρωπαϊκής αγοράς από το Νοέμβριο του 2014 καθώς οι ανησυχίες των καταναλωτών για την ανεργία αλλά και για την κρίση χρέους στην Ελλάδα, καθήλωσαν τη ζήτηση, σημειώνοντας παράλληλα ότι η ζήτηση σε χώρες που έχουν υιοθετήσει μέτρα λιτότητας όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία, σημείωσε σημαντική άνοδο.

Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 22%, και τους πέντε πρώτους μήνες του έτους κατά 16%, τάση που σύμφωνα με πηγές στον ACEA αποτυπώνει μια πλασματική ανάκαμψη και ζήτηση καθώς πίσω της βρίσκεται η επιθυμία του καταναλωτικού κοινού να επενδύσει τα χρήματα της σε υλικά αγαθά όπως τα αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπογραμμίζουν το προφανές ότι η εγχώρια αγορά έχει παγώσει μετά την απόφαση της κυβέρνησης την Κυριακή 28 Ιουνίου να θέσει σε αργία τις Τράπεζες και περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου της BMW, καμία παραγγελία δεν έχει καταχωρηθεί στο BMW Vertriebs, στο Salzburg το τμήμα του βαυαρικού ομίλου το οποίο είναι υπεύθυνο για την ελληνική αγορά.

«Θεωρητικά ένας Έλληνας καταναλωτής εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να πάει σε μια αντιπροσωπεία και να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με μετρητά, ωστόσο στην πράξη δεν πραγματοποιούνται συναλλαγές στο συγκεκριμένο τομέα. Ακριβώς όπως και στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας, όλα έχουν παγώσει», ανέφερε ο εκπρόσωπος της BMW.

O όμιλος VW από την πλευρά του και το χρηματοπιστωτικό τμήμα του VW Financial Services, ανακοίνωσε ότι αδυνατεί να προσφέρει χρηματοδοτικά προϊόντα στους έλληνες αντιπροσώπους του δεδομένων των περιορισμών κεφαλαίων που έχουν επιβληθεί από την ελληνική κυβέρνηση.

Η VW Financial Services έχει έκθεση 165 εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική αγορά από δανειακές συμβάσεις για τη χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτων και leasing αυτοκινήτων, από τα οποία τα 135 εκατομμύρια ευρώ εμφανίζονται λογιστικά στην μητρική εταιρεία και τα 27 εκατομμύρια στην τοπική αγορά.

«Το παραπάνω μέγεθος αντιστοιχεί μόλις στο 2%, ωστόσο είμαστε περισσότερο από καλυμμένοι καθώς το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε αυτοκίνητα που έχουν αποκτηθεί μέσω δανείων και τα οποία μέχρι να αποπληρωθούν αποτελούν ιδιοκτησία μας», αναφέρεται στην ανακοίνωση εκπροσώπου της VW Financial Services.

auto.in.gr

Sports in

Φερεντσβάρος – Ολυμπιακός 28-28: Σπουδαία εμφάνιση στην Ουγγαρία και τώρα όλα είναι στο χέρι του!

Ο Ολυμπιακός έμεινε ζωντανός για την πρόκριση στον τελικό του EHF European Cup, καθώς ήρθε ισόπαλος 28-28 με την Φερεντσβάρος στην Ουγγαρία – Σε μία εβδομάδα (27/4) η ρεβάνς στο Κλειστό της Ηλιούπολης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024