Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο «εξηλεκτρισμός» της off-περιπέτειας δια χειρός Land Rover

Ο «εξηλεκτρισμός» της off-περιπέτειας δια χειρός Land Rover

Η Land Rover παρουσιάζει ένα τρίο πρωτοτύπων σε βρετανικό έδαφος προϊδεάζοντας για το υβριδικό, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο –κοντινό- μέλλον των μοντέλων της και χωρίς να απεμπολείται ο συνήθης χαρακτήρας τους.

Η Land Rover παρουσίασε τους καρπούς του ηλεκτροκίνητου project της με ένα τρίο πρωτοτύπων στο πλαίσιο του βρετανικού event για οχήματα με περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CENEX που πραγματοποιήθηκε στο Millbrook.

Τα τρία πρωτότυπα αποτελούν μέρος του προγράμματος έρευνας και εξέλιξης των Βρετανών για την παραγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων το οποίο ξεκίνησε το 2013 και αντιστοιχεί σε επένδυση 16,3 εκατομμυρίων στερλινών.

Το σύστημα ηλεκτροκίνησης που εξελίσσει η βρετανική φίρμα το οποίο ονομάζει eDM, αποτελεί εξολοκλήρου καρπό του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Land Rover και υπόσχεται, σύμφωνα με τις συστάσεις «τη διπλάσια ροπή από ό,τι προσφέρει οποιοσδήποτε ηλεκτροκινητήρας σήμερα».

Επιπλέον, χάρη στην ευφυή διάταξη μπορεί να συνδυαστεί με οποιοδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης και σύστημα μετάδοσης υφιστάμενο ή μελλοντικό είτε να λειτουργήσει ως η κύρια κινητήρια, αποτελώντας την «καρδιά» υβριδικών, plug-in υβριδικών ή και αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω συστάσεων η βρετανική φίρμα παρουσίασε τις δυνατότητες της νέας ευέλικτης ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής της με τρία διαφορετικά concept, ένα από κάθε κατηγορία.

Το πρώτο Concept_e MHEV αποτελεί ένα συμβατικό υβριδικό, με όχημα την προ-ανανέωσης εκδοχή του Evoque συνδυάζοντας ένα μικρό πετρελαιοκινητήρα ισχύος 90 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της φίρμας.

Για το δεύτερο πρωτότυπο με την κωδική ονομασία Concept_e PHEV το οποίο αποτελεί ένα πανίσχυρο plug-in υβριδικό χρησιμοποιήθηκε το Range Rover Sport, το οποίο κρύβει κάτω από τις επιφάνειες του την ίδια ευέλικτη αρχιτεκτονική με τη διάφορά όμως ότι υπόσχεται μεγαλύτερες επιδόσεις καθώς τον πρώτο λόγο έχει ένας βενζινοκινητήρας 300 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Το τρίτο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε δεν πήρε την μορφή κάποιου μοντέλου, μιας και οι Βρετανοί προτίμησαν να το παρουσιάσουν ως την αρχιτεκτονική ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου off-road αφήνοντας μια αντίστοιχη υπόσχεση για το μέλλον.

Το Concept_e BEV, όπως ονομάζεται αποτελεί την αρχιτεκτονική ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου και τετρακίνητου οχήματος το οποίο εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία τοποθετούνται ένα σε κάθε άξονα κινώντας τους αντίστοιχους τροχούς με απόδοση 115 και 197 ίππους αντίστοιχα και τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 70 kWh.

Σε ό,τι αφορά τη χρησιμότητα των τριών πρωτοτύπων όπως σημειώνει ο Dr Wolfgang Epple, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης των Jaguar-Land Rover, «πρόκειται για ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα έρευνας το οποίο στοχεύει στην ενδελεχή διερεύνηση όλων των πτυχών της υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας οχημάτων. Τα τρία πρωτότυπα θα μας επιτρέψουν να δοκιμάσουμε και να εξελίξουμε νέες τεχνολογίες οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος των σχεδίων μας για οχήματα με μειωμένες ή μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μετά το 2020».

Όσο για τη ρεαλιστικότητα παραγωγής αντίστοιχων οχημάτων από την Land Rover, ο Dr. Epple σημειώνει ότι «αντίστοιχες τεχνολογίες μάς έχουν ήδη βοηθήσει να περιορίσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου μας κατά 25% τα τελευταία χρόνια. Το όραμα μας για το μέλλον είναι να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, βελτιώνοντας παράλληλα την αποδοτικότητα των οχημάτων μας και ενώ διατηρούμε τα ίδια επίπεδα πολυτέλειας, επιδόσεων, άνεσης και «πολιτισμού» που περιμένουν οι πελάτες μας από τα αυτοκίνητά μας».

Auto Express

Sports in

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)

Ο Κώστας Σλούκας πήρε την λάθος απόφαση, τη λάθος στιγμή. Και η Μακάμπι…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024