Σάββατο 18 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
«Γκάζι» από την Ε.Ε για την εφαρμογή ελέγχων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης με φόντο το «VW dieselgate»

«Γκάζι» από την Ε.Ε για την εφαρμογή ελέγχων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης με φόντο το «VW dieselgate»

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου γνωμοδοτεί υπέρ της επιτάχυνσης των διαδικασιών για τη συζήτηση και την νομοθέτηση των ελέγχων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης στα αυτοκίνητα έως το 2017.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να επιταχύνει τις διαδικασίες για το κλείσιμο της «ψαλίδας» μεταξύ των αποτελεσμάτων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων που προκύπτουν από τους ελέγχους έγκρισης τύπου των αυτοκινήτων στο εργαστήριο και των αντίστοιχων μεγεθών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, με φόντο τις αιτιάσεις κατά της VW στις ΗΠΑ για παραποίηση μεγεθών ρύπων.

Αναλυτικότερα, την Τετάρτη 23/9/2015, κατόπιν σχετικής πίεσης και αιτήματος της ομάδας των Πρασίνων η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε τροποποίηση που στοχεύει να επιταχύνει τις νομοθετικές διαδικασίες οι οποίες, σύμφωνα με τη σχετική γνωμοδότηση, θα πρέπει να θέσουν σε ισχύ τους ελέγχους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, από το 2017.

Υπενθυμίζεται ότι η Κομισιόν προσπαθεί επί σειρά ετών να κλείσει τα «παραθυράκια» που υπάρχουν στους επίσημους ελέγχων έγκρισης τύπου για τα καινούρια αυτοκίνητα στο εργαστήριο, έχοντας ήδη προτείνει σχέδιο νόμου για την θέσπιση ενός καινούριου τύπου ελέγχου αυτοκινήτων ο οποίος προσομοιάζει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Στο πλαίσιο της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφωνήθηκε επίσης να ξεκινήσει άμεσα η δημόσια διαβούλευση και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πάνω σε ένα επίσημο νομικό κείμενο για την εφαρμογή του παραπάνω μέτρου.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι μέχρι σήμερα, η συζήτηση για την ενδεχόμενη νομοθέτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναβάθμιση των ελέγχων καινούριων αυτοκινήτων βάσει πραγματικών συνθηκών οδήγησης αποτελούσε μέρος μιας ξεχωριστής διαδικασίας που εξελισσόταν σε επιτροπές κεκλεισμένων των θυρών και όπου, σύμφωνα με αξιωματούχους που συμμετείχαν, η Γερμανία ασκούσε τεράστια επιρροή «επιβραδύνοντας» τις διαδικασίες.

«Παίζοντας με τις διαδικασίες ελέγχου εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να κρατήσουν στο δρόμο αυτοκίνητα που δεν συμβαδίζουν με παραπάνω από έναν νόμους σε σχέση με τα επίπεδα ρύπων. Πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτήν την κυνική τακτική σοφιστείας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Bas Eickhout, εκπρόσωπος των Πρασίνων για θέματα περιβάλλοντος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ανακοίνωση σχετικά με το θέμα της εφαρμογής ελέγχων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έχει έκδώσει και ο ACEA, (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) όπου αναφέρονται τα εξής:

«Οι προδιαγραφές Euro 6 σύντομα θα προϋποθέτουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας την Ευρώπη το μοναδικό μέρος στον κόσμο που θα εφαρμόσει κάτι αντίστοιχο. Η αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζει απολύτως το σχεδιασμό και την εξέλιξη των νέων ελέγχων εκπομπών ρύπων των αυτοκινητών σε πραγματικές συνθήκες (RDE) προς όφελος ενός καλύτερου έλεγχου στις εκπομπές. Ο ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να παράσχουν γρήγορα το κανονιστικό πλαίσιο για τους νέους ελέγχους εκπομπών ρύπων και τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης ούτως ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να μπορεί να εργαστεί πάνω στους νέους ελέγχους και να παράγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα οχήματα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές».

Σημειώνεται ότι σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, οπου υπάρχει ομοσπονδιακή αρχή για τους ελέγχους έγκρισης τύπου η οποία και αποκάλυψε το ζήτημα με τους κινητήρες VW, στην Ευρώπη δεν υπάρχει αντίστοιχος ενιαίος ανεξάρτητος φορέας, με το βάρος της ανίχνευσης τυχόν παραβάσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων να «πέφτει» στις εθνικές αρχές των κρατων-μελών.

auto.in.gr

Sports in

Κριστιάνο Ρονάλντο, ο νέος «τεχνικός διευθυντής» της Αλ Νασρ (vids)

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο μπορεί να είναι ο απόλυτος σταρ στη Σαουδική Αραβία και να σκοράρει ακατάπαυστα με την Αλ Νασρ, όμως 1,5 χρόνο μετά φαίνεται να έχει αναλάβει και νέο κομβικό ρόλο στον σύλλογο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 18 Μαϊου 2024