Για ενιαίο σύστημα ελέγχων έγκρισης τύπου αυτοκινήτων καλεί τo «πράσινο» ευρωπαϊκό lobby
Υπό το φως των αποκαλύψεων για τον όμιλο VW στις ΗΠΑ, η «πράσινη» ομάδα πίεσης Transport and Environment με ανακοίνωσή της καλεί τις Βρυξέλλες για ενιαίο πανευρωπαϊκό σύστημα ελέγχων ρίχνοντας παράλληλα φως σε ορισμένες πρακτικές των αυτοκινητοβιομηχανιών σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων.
Spotlight
-
Αυτοκίνητο παρέσυρε και τραυμάτισε 14χρονο ποδηλάτη στο Ρέθυμνο – Συνελήφθη η οδηγός
-
Φορολογικές δηλώσεις: Μπλόκο στην υποβολή Ε1 χωρίς ΙΒΑΝ
-
Γιατί ο πλούτος και η πολυτέλεια μπλοκάρονται από τα κινεζικά social media;
-
«Ούτε μία συγγνώμη δεν μας είπαν» - Ξεσπούν οι γονείς μαθητών στη Λαμία που υπέστησαν τροφική δηλητήριαση
H «πράσινη» ομάδα πίεσης Transport and Environment με έδρα τις Βρυξέλλες, εξέδωσε ανακοίνωση όπου καλεί την Ε.Ε. να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη πανευρωπαϊκή αρχή η οποία θα είναι υπεύθυνη για τους ελέγχους έγκρισης τύπου των αυτοκινήτων στα 28 κράτη-μέλη, υπογραμμίζοντας ότι το «σκάνδαλο» με τους κινητήρες diesel της VW είναι μόνο «η κορυφή του παγόβουνου», ενώ ρίχνοντας φως στα κακώς κείμενα των ευρωπαϊκών ελέγχων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Transport & Environment η οποία «στεγάζει» πενήντα ευρωπαϊκές ΜΚΟ για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης και συγχρηματοδοτείται μεταξύ άλλων και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι ανάλογες παράνομες συσκευές παραποίησης των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιούνται και στην Ευρώπη τόσο από τον όμιλο VW όσο και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες».
Όπως υπογραμμίζεται από το πράσινο lobby των Βρυξελλών, «από το 2009 οπότε και ο όμιλος VW ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τέτοιες συσκευές, έχουν διατεθεί στην Ευρώπη πάνω από έξι εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα τα οποία και αντιστοιχούν στο 1/6 των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν συνολικά στη γηραιά ήπειρο».
Η Ευρώπη, επισημαίνει η ανακοίνωση, «υπολείπεται σε ένα ενιαίο σύστημα εποπτείας της διεξαγωγής ελέγχων έγκρισης τύπου των αυτοκινήτων, αντίστοιχο της αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕPA). Κάθε ένα από τα 28 κράτη-μέλη είναι υπεύθυνο ξεχωριστά για την τήρηση των ευρωπαϊκών προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, κάτι που καθιστά δύσκολη την ευρείας κλίμακας διερεύνηση ενδεχόμενων παραβάσεων».
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ουσιαστικά προσλαμβάνουν τους οργανισμούς διεξαγωγής ελέγχων προκειμένου να διεξάγουν ελέγχους στα ίδια τα εργαστήρια των αυτοκινητοβιομηχανία», συνεχίζει η ανακοίνωση της T&Ε.
«Οι έλεγχοι επιβλέπονται από τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές σε εθνικό επίπεδο και ουσιαστικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες φροντίζουν να «ψωνίσουν» την καλύτερη συμφωνία από τις υπηρεσίες ελέγχου σε όλη την Ευρώπη», αναφέρει η T&E.
«H διαφορά μεταξύ των επίσημων μεγεθών κατανάλωσης καυσίμου και αυτών που θα επιτύχει ένας μέσος οδηγός σε πραγματικές συνθήκες έχει αυξηθεί στο 40%», συνεχίζει η ανακοίνωση της T&E.
Σε ό,τι αφορά τους νέους diesel κινητήρες, όπως αναφέρει η T&E, «σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης εκλύουν «συνήθως» οξείδιο του αζώτου πέντε φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ενώ μόλις ένα στα 10 diesel αυτοκίνητα που κυκλοφορούν βρίσκονται εντός του ορίου».
Η λύση, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Greg Archer υπεύθυνος της T&E για την αυτοκίνηση «είναι μια πραγματικά ανεξάρτητη αρχή η οποία θα χρηματοδοτείται από τις πωλήσεις αυτοκινήτων, «αποσπώντας» έναν ποσό της τάξης μεγέθους των 20 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που διατίθεται».
Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα με την VW φαίνεται να έβγαλε από «τα συρτάρια» της Ευρώπης την εφαρμογή ελέγχων έγκρισης τύπου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης από το 2017.
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις