Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Porsche Cayenne S E-Hybrid: Παιχνίδια οικονομίας

Porsche Cayenne S E-Hybrid: Παιχνίδια οικονομίας

Προσπερνώντας την καταπληκτική οδηγική αίσθηση που σου αφήνει στο δρόμο, μπορείς αν πρέπει και αν το επιδιώξεις να γνωρίσεις την άλλη όψη ενός αυτοκινήτου που κατασκευάσθηκε για connoisseurs και εκπλήσσει με την οικονομία του.

Βαγγέλης Κιούσης


Αποστολή, Στουτγάρδη: Βαγγέλης Κιούσης

Αν και το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι την Porsche δεν είναι η υβριδική τεχνολογία, αποκλείεται να πεις «όχι» στην οδηγική εμπειρία μιας Cayenne S E-Hybrid.

Το ενδιαφέρον που δημιουργεί η συγκεκριμένη έκδοση είναι διπλό: αρχικά για να διαπιστώσεις πόσο οικονομική μπορεί να είναι μια Cayenne στην plug-in υβριδική εκδοχή της και δευτερευόντως για το αν διατηρεί τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Το πρώτο ζητούμενο

Η πρόκληση που υπήρχε στην πρόσφατη εμπειρία που είχα μαζί της στην Γερμανία αφορούσε πρωτίστως την πρώτη περίπτωση. Οι άνθρωποι της Porsche επέλεξαν μια συγκεκριμένη διαδρομή γύρω από την Στουτγάρδη με μήκος 53 χλμ., αριθμός που ξεπερνά την θεωρητική αυτονομία των 18-36 χλμ. της Cayenne S E-Hybrid αν επιλέξεις να κινηθείς αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες λιθίου-ιόντων των 10,8 kWh.

Η πλήρης φόρτισή τους απαιτεί περίπου 3,5 ώρες σε οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο ενώ η χρήση ταχυφορτιστή μειώνει την διάρκεια φόρτισης στα 90 λεπτά.

Για να καταφέρεις λοιπόν να κινηθείς όσο γίνεται πιο οικονομικά, προσεγγίζοντας την κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής της, πρέπει να ακολουθήσεις μια στρατηγική που σχετίζεται με την ταχύτητα κίνησης και την συνδυαστική χρήση των προγραμμάτων οδήγησης που διαθέτει η υβριδική Cayenne.

Τα δεδομένα

Η Cayenne -και- στην υβριδική της υλοποίηση παραμένει αναμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία SUV όλων των εποχών -και σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών ένα από τα δύο καλύτερα υβριδικά του είδους που έχουν κατασκευασθεί ως τώρα.

Πέρα από αυτά που φαίνονται με την πρώτη ματιά -σχεδίαση, χώροι, πολυτέλεια, εξοπλισμός- η υβριδική Cayenne είναι ένα κινητό φεστιβάλ καινοτομίας βάρους 2.350 κιλών. Από μόνο του το συγκεκριμένο μέγεθος διαμορφώνει τις απαιτήσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και καθορίζει τα όρια στον τομέα της οικονομίας καυσίμου.

Κάτω από το καπό «κρύβεται» ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας 3,0 λίτρων και 333 ίππων που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 70 kW αποδίδουν –συνδυαστικά- 416 ίππους και 590 Nm ροπής, μεγέθη ενδεικτικά του σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου που επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 5,9 δευτερόλεπτα αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 243 χλμ./ώρα.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται σε 3,4 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 79 γραμμ./χλμ.

Αν σκεφτείς ότι το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με το αυτόματο Tiptronic S κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων που διαθέτει πρόσθετες ρυθμίσεις για την πλήρη εκμετάλλευση των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης -ανάμεσά τους και για το E-Mode- τότε δεν έχεις παρά να εξοικειωθείς με την χρήση τους, να μηδενίσεις τον μετρητή κατανάλωσης και να διεκδικήσεις το καλύτερο δυνατό.

Χρειάζεται τρόπο, όχι κόπο

Υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές «χρήσης» των υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που αν τις ακολουθήσεις, η επιλογή ενός τέτοιου μοντέλου αποκτά πραγματικό νόημα και υπερβαίνει τις τάσεις της εποχής που δημιουργούν περιβαλλοντικά άλλοθι για όσους τα αναζητούν.

Άρα, στην περίπτωση της plug-in υβριδικής Cayenne “μας”, χρειάστηκε μια πλήρως φορτισμένη, από την πρίζα, μπαταρία -αυτός ο τρόπος φόρτισης είναι σίγουρα φθηνότερος σε σύγκριση με την φόρτιση από τον κινητήρα εν κινήσει- και προνοητικότητα στον ρυθμό οδήγησης.

Είναι καλύτερα για παράδειγμα να κινείσαι με ένα συγκεκριμένο ρυθμό αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις παρά να καταφεύγεις συχνά στα φρένα. Ακόμη και τότε πάντως αποδεικνύεται αποτελεσματικότερο να φρενάρεις προοδευτικά -παρατηρώντας την ενεργοποίηση της ένδειξης “Charge”- και όχι να αναζητάς λύση στο βίαιο φρενάρισμα.

Αποτελεί επίσης κοινό τόπο για την συγκεκριμένη τεχνολογία η απενεργοποίηση κάθε ενεργοβόρου συστήματος (π.χ. κλιματισμού, θερμαινόμενων καθισμάτων) αν επιδιώκεις ένα… νέο ρεκόρ οικονομίας όπως αυτό που είδα όταν ολοκληρώθηκε η προκαθορισμένη διαδρομή στη Γερμανία.

Το αποτέλεσμα της δοκιμασίας

Μετά την βόλτα των 53 χλμ. οι μηχανικοί της Porsche μέτρησαν στην δική μας Cayenne «κατανάλωση» που μεταφράζεται σε 2,6 λίτρα καυσίμου / 100 χλμ., επίδοση που ήρθε από την πιστή -μέχρι σημείου υπερβολής- εφαρμογή των οδηγιών των ανθρώπων που εξέλιξαν την υβριδική τεχνολογία της Porsche.

Στη γλώσσα των αριθμών αυτή η επίδοση αποδείχθηκε καλύτερη κατά 0,8 λίτρα / 100 χλμ. από την θεωρητική μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου το οποίο στα δικά μας χέρια κινήθηκε οικονομικότερα ακόμη και από την, αεροδυναμικά αποδοτικότερη, υβριδική Panamera των 2,9 λίτρων / 100 χλμ. που οδήγησαν άλλοι δημοσιογράφοι.

Συμπερασματικά, μετά την πολύ διαφορετική -και για αυτό καταπληκτική- οδηγική εμπειρία με την Cayenne S E-Hybrid, είχα ξανά την ευκαιρία να αντιληφθώ πως το πιο δύσκολο με αυτή δεν είναι το να κινηθείς οικονομικά αν το επιθυμείς, αλλά το να παραβλέψεις πόσο ευχάριστη είναι στο δρόμο και πόσο γρήγορη μπορεί να αποδειχθεί στο κυνήγι των επιδόσεων που αποτελούν και την πεμπτουσία οποιασδήποτε Porsche.

Κρατήστε το τελευταίο για την επόμενη οδηγική επαφή με μοντέλο της γερμανικής φίρμας.

auto.in.gr

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024