Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Τoyota Prius 2016: Συμπληρώνοντας το τεχνολογικό παζλ

Τoyota Prius 2016: Συμπληρώνοντας το τεχνολογικό παζλ

Η Toyota δημοσιοποιεί λίγα ακόμα στοιχεία για την νέα τέταρτη γενιά του Prius και στις σημαντικές βελτιώσεις του υβριδικού συνόλου που υπόσχεται 18% μείωση σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Μετά την παρουσίαση της νέας, τέταρτης γενιάς του Prius στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης και εν όψει της εμφάνισής του στην έκθεση του Τόκυο στα τέλη Οκτωβρίου η ιαπωνική φίρμα συμπληρώνει τον χάρτη των προδιαγραφών του εμβληματικού της υβριδικού μοντέλου το οποίο αξιοποιεί την νέα αρχιτεκτονική της Toyota, TNGA και εκτός από τις εμφανείς διαφορές στη σχεδίασή του, υπόσχεται περισσότερη αποδοτικότητα.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία στο επίκεντρο του υβριδικού συνόλου εξακολουθεί να βρίσκεται ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης VVT-i με χωρητικότητα 1,8 λίτρων, σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή η οποία προσφέρει κατά 40% βελτιωμένη θερμική απόδοση, στοιχείο που, όπως σημειώνουν οι Ιάπωνες, τον καθιστούν ως προς αυτήν την παράμετρο αντίστοιχο ενός diesel μοτέρ.

Αυτό κατέστη εφικτό με την τοποθέτηση ενός διπλού συστήματος ψύξης το οποίο παραμετροποιεί τη ροή ψυκτικού υγρού προς όφελος της ταχύτερης θέρμανσης τον κινητήρα, ενώ έχουν μειωθεί και οι τριβές στον κινητήρα με την αξιοποίηση λιπαντικού χαμηλότερου ιξώδους.

Παράλληλα, η παρουσία μιας νέου σχεδιασμού βαλβίδας για τη διαχείριση του ψυκτικού, συμβάλλει στην ταχύτερη θέρμανση του κινητήρα σε χαμηλές θερμοκρασίες, μεγιστοποιώντας παράλληλα την απόδοση του συστήματος θέρμανσης του θαλάμου επιβατών.

Στις βελτιώσεις του κινητήρα συγκαταλέγονται επίσης τα ανασχεδιασμένα πιστόνια, ενώ οι νέες εισαγωγές αέρας όσο και η αύξηση του όγκου της ανακυκλοφορίας καυσαερίων συντείνουν στη βελτιωμένη εικόνα του κινητήρα. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 98 ίππους και 142 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 3.600 σ.α.λ

Βελτιωμένος είναι και ο ηλεκτροκινητήρας των 72 ίππων ο οποίος υιοθετεί ένα πιο συμπαγές μέγεθος και νέα σχεδίαση που μειώνοντας τις απώλειες από τις μηχανικές τριβές τον καθιστά αποδοτικότερο, ενώ η νέα του θέση συμβάλλει σε ένα καλύτερο συνολικά κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχη είναι η προσέγγιση και για τις μπαταρίες υδριδίου νικελίου μετάλλου οι οποίες καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και πλέον τοποθετούνται κάτω από τα πίσω καθίσματα χωρίς να επηρεάζουν τον χώρο αποσκευών που έχει αυξηθεί στα 502 λίτρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι βοηθητικές μπαταρίες του Prius έχουν επίσης μετακινηθεί από τον χώρο του πορτ μπαγκάζ στο χώρο του κινητήρα.

Όπως σημειώνει η Toyota, οι παραπάνω αλλαγές συνιστούν μια εκ βάθρων βελτίωση του υβριδικού συνόλου σε κάθε του παράμετρο μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων κατά 18%, ενώ η ανασχεδίαση και η «επανατοποθέτηση» των στοιχείων του κινητήριου συνόλου συμβάλλουν σε ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους, κάτι που με τη σειρά του αναμένεται να οδηγήσει στη βελτίωση των οδικών χαρακτηριστικών.

Σε ό,τι αφορά τα ακριβή μεγέθη του Prius που θα αντικατοπτρίσουν τις παραπάνω βελτιώσεις η ιαπωνική φίρμα επιφυλάσσεται για την παρουσία του στην έκθεση του Τόκυο στις 28 Οκτωβρίου.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Είμαστε σε συζητήσεις με τη διοίκηση για το ρόστερ της νέας σεζόν»

Η πρώτη ατάκα του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ για τον Ολυμπιακό της επόμενης αγωνιστικής περιόδου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024