Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Προς ευρωπαϊκή αναβολή oι αυστηρότεροι έλεγχοι και όρια στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

Προς ευρωπαϊκή αναβολή oι αυστηρότεροι έλεγχοι και όρια στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων

Η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για την βιομηχανία προτείνει την χαλάρωση των ορίων εκπομπών oξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6, την μετάθεση της εφαρμογής τους καθώς και περισσότερη ελαστικότητα ως προς τα όρια που θα θεσμοθετηθούν μετά το 2021.

Εν μέσω πιέσεων από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις η Επίτροπος για τη βιομηχανία, Elzbieta Bienkowska, προωθεί την αναβολή της εφαρμογής των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, προτείνοντας την «μετάθεση» της εφαρμογής μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες για το 2020 και προχωρώντας σε πρόταση χαλάρωσης των ορίων για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6.

Η αρχική πρόταση της ΕΕ προέβλεπε την εφαρμογή των ελέγχων εκπομπών οξειδίου του αζώτου των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες αντί σε εργαστήρια, ξεκινώντας το Σεπτέμβριο του 2017 με δεδομένο ότι σχετικές έρευνες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο έχουν καταδείξει ότι τα μεγέθη εκπομπών ρύπων παρουσιάζονται αυξημένα έως και κατά 500% σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης.

Η εφαρμογή των αυστηρότερων ελέγχων θα σήμαινε ταυτόχρονα ότι το όριο εκπομπών οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6 θα περιοριζόταν σταδιακά στα 0,08 γρ./χλμ. έως το 2020 με μηδενική ανοχή.

Η διαδικασία προσαρμογής στο παραπάνω όριο θα ξεκινούσε από το 2017 και αυτό, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, σήμαινε ότι από το 2017 έως το 2020 τα αυτοκίνητα με κινητήρες Euro 6 θα μπορούσαν να ξεπερνούν το παραπάνω όριο κατά 60% μέχρι τις αρχές της νέας δεκαετίας.

Για την ακρίβεια, η εφαρμογή του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. οξειδίων του αζώτου και η πολιτική μηδενικής ανοχής της Ε.Ε ως προς αυτό είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2019.

Αντ’ αυτού η Ευρωπαία Επίτροπος προτείνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 να μπορούν να υπερβαίνουν το όριο εκπομπής οξειδίων του αζώτου των 0,08 γρ./χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κατά 110% -αντί 60%- έως τον Ιανουάριο του 2020. Επιπλέον, η πρόταση της Elzbieta Bienkowska, προβλέπει τη δυνατότητα «μόνιμης υπέρβασης» του παραπάνω ορίου κατά 50% και μετά το 2021.

Την νέα πρόταση της Elzbieta Bienkowska συνυπέγραψε και η αρμόδια τεχνική επιτροπή για τα μηχανοκίνητα οχήματα (Technical Committee for Motor Vehicles – TCMV) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάτι που σημαίνει ότι το ζήτημα δεν θα χρειαστεί να συζητηθεί σε επίπεδο υπουργών στην Ε.Ε. ωστόσο φυσικά απομένει η έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε διαδικασία συζήτησης για το θέμα της εφαρμογής των νόμιμων ορίων οξειδίων του αζώτου που προβλέπει το περιβαλλοντικό πρότυπο Euro 6 για τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες (0,08 γρ./χλμ.), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησε σε μια μη δεσμευτική απόφαση να εφαρμοστούν έως το τέλος του 2017.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024