Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ηλεκτροκίνητο μέλλον για το Toyota Aygo;

Ηλεκτροκίνητο μέλλον για το Toyota Aygo;

Μια πολύ διαφορετική πορεία μπορεί να ακολουθήσει η νέα γενιά του Toyota Aygo, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Toyota στην Ευρώπη, Johan Van Jyl ο οποίος κάθε άλλο παρά αποκλείει το ιαπωνικό city-car να αποκτήσει το status ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αποδοτικότητά του αλλά και για την θέση του στις πόλεις του -κοντινού- μέλλοντος.

Μια πολύ διαφορετική πορεία μπορεί να ακολουθήσει η νέα γενιά του Toyota Aygo, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Toyota στην Ευρώπη, Johan Van Jyl ο οποίος κάθε άλλο παρά αποκλείει το ιαπωνικό city-car να αποκτήσει το status ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αποδοτικότητά του αλλά και για την θέση του στις πόλεις του -κοντινού- μέλλοντος.

Όπως είναι γνωστό, η τρέχουσα γενιά του ιαπωνικού αυτοκινήτου πόλης κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με τα Peugeot 108 και Citroen C1 με τα οποία μοιράζεται ένα μεγάλο μέρος των μηχανικών του μερών στο πλαίσιο της συμφωνίας της Toyota με το γαλλικό όμιλο σε μια απόπειρα περιστολής τόσο του κόστους εξέλιξης όσο και παραγωγής σε μια κατηγορία όπου τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαιτέρως περιορισμένα.

Έτσι, αν και η στρατηγική της Toyota προβλέπει υβριδική τεχνολογία σε όλο το φάσμα κατηγοριών, όπως αποκάλυψε ο Johan Van Jyl, στην περίπτωση της «μικρής» κατηγορίας όπου ανήκει το Aygo δεν αποκλείεται να υιοθετηθεί μια διαφορετική φόρμουλα.

«Αυτό που πάντα πιστεύαμε είναι ότι στο μέλλον χωρούν κάθε είδους μηχανικά σύνολα, ωστόσο κάθε τεχνολογία που χρησιμοποιείται -υβριδική, plug-in υβριδική, ηλεκτροκίνηση ή τεχνολογία κυψελών καυσίμου- θα πρέπει να συμβαδίζει όσο το δυνατόν καλύτερα με την κάθε κατηγορία αυτοκινήτου με τρόπο που να εξυπηρετεί καλύτερα τον καταναλωτή», αναφέρει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Toyota.

«Πραγματοποιούμε ήδη δοκιμές εξέλιξης αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μικρή αυτονομία, ιδανικά για μετακινήσεις μέσα στην πόλη εδώ στην Ευρώπη. Θεωρώ λοιπόν ότι στο μέλλον, τα ηλεκτροκίνητα σύνολα και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα αποτελέσουν μέρους του φάσματος τεχνολογιών τις οποίες θα προσφέρουμε» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Σε ερώτηση σχετική με το κατά πόσο το Aygo θα μπορούσε να αποτελέσει «αποδέκτη» ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου συνόλου, ο επικεφαλής της Toyota Ευρώπης, απάντησε ότι «όντως πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση» σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτό θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον και τις διαθέσεις του κοινού σε ό,τι αφορά την χρήση μηδενικών εκπομπών αυτοκίνητα εντός των τειχών, μια τάση που όπως, όμως επισημαίνει «δείχνει να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος».

Πέρα από το σκεπτικό που άπτεται στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών, η Toyota φαίνεται να προκρίνει μια διαφορετική προσέγγιση για την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών από το κοινό προκρίνοντας ως ιδανική λύση για την προώθηση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου city-car ένα σχήμα διαμοιρασμού το οποίο θα προσελκύσει ένα μεγαλύτερο κοινό και χρήστες που τυχόν θα αποτρέπονταν από μια υψηλή τιμή αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία.

«Η οικονομία του διαμοιρασμού βρίσκεται σε άνθηση. Και αυτή νομίζω είναι η λύση για τις πόλεις του μέλλοντος. Βέβαια πρόκειται για ένα δύσκολο επιχειρησιακό μοντέλο που χρειάζεται αρκετά πράγματα για να λειτουργήσει, καθώς στο τέλος της ημέρας, κάπως θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί», κατέληξε o J. Van Jyl.

Παρά την όποια επιλογή σε σχέση με το επιχειρηματικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί για την προώθηση ενός ηλεκτροκίνητου city car το γεγονός είναι ότι η Toyota «διερευνά όλα τα ενδεχόμενα για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα στην κατηγορία του Aygo», όπως επιβεβαίωσε και ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Toyota Ευρώπης, Gerald Killman, σημειώνοντας ότι σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα ότι «θα το πράξουμε όταν ένα τέτοιο εγχείρημα έχει λογική, όταν θα αποτελεί την προφανή επιλογή και το κοινό θα μπορεί να το αγοράσει. Είμαστε πολύ προσεκτικοί σε σχέση με αυτό, αλλά ναι ήδη κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση».

Auto Express

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024