Nissan Leaf 2018: Δείκτης ηλεκτρικής εξέλιξης

Χάρη σε ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ αλλά και μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρίας ιόντων λιθίου, η δεύτερη γενιά του Leaf προσφέρει αυτονομία 378 χλμ. και ισχύ 150 ίππων 
Read hidden
7 φωτογραφίες

Πιστή στην υπόσχεσή της, η Nissan έκανε τα αποκαλυπτήρια της δεύτερης, σαφώς βελτιωμένης σε κάθε επίπεδο γενιάς του αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου της, Leaf το οποίο υπόσχεται να επαναναπροσδιορίσει τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση με την συνδρομή μιας σειράς καινοτομιών τόσο σε επίπεδο μηχανικού συνόλου και των ικανοτήτων που αυτό εξασφαλίζει όσο και σε σχέση με τους τεχνολογικούς νεολογισμούς που ενσωματώνει το ηλεκτρικό hatchback.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η νέα γενιά του Leaf βασίζεται σε ένα ευρύτερο τεχνολογικό σκεπτικό το οποίο η Nissan αποκαλεί «Intelligent Mobility» και στην περίπτωση της νέας γενιάς του μοντέλου εκφράζεται με τρεις πυλώνες.

Ο πρώτος, Intelligent Driving έγκειται στην παρουσία ευφυών συστημάτων που καθιστούν τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη ακόμα ευκολότερες. Σε αυτές συγκαταλέγεται το καινοτόμο e-Pedal, και έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτρονικού πεντάλ γκαζιού το οποίο με την ενεργοποίηση ενός διακόπτη αναλαμβάνει να εκτελέσει τόσο τις λειτουργίες επιτάχυνσης όσο και επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, κάνοντας πραγματικότητα την οδήγηση με την χρήση ενός και μοναδικού πεντάλ.

Σύμφωνα με τις συστάσεις με την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας, αρκεί ο οδηγός να αποσύρει το πόδι του από το γκάζι για να επιβραδύνει ή ακόμα και να σταματήσει το αυτοκίνητο χωρίς να χρειαστεί να πατήσει φρένο καθώς το e-Pedal εκμεταλλεύεται την επιβράδυνση που δημιουργεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συμβάλλοντας παράλληλα στην επαναφόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Όπως αναφέρει η Nissan, η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου συστήματος αρκεί για να καλύψει των 90% των περιπτώσεων φρεναρίσματος στην πόλη καθιστώντας τη διαδικασία οδήγησης πιο άνετη και ξεκούραστη. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, σημειώνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να παραμένει σε πλήρη ετοιμότητα για φρενάρισμα ανάγκης.

Επίσης αν δεν επιθυμεί την παρέμβαση του συγκεκριμένου συστήματος, με την απενεργοποίηση του αντίστοιχου διακόπτη θα μπορεί να επαναφέρει το αυτοκίνητο σε μια πιο συμβατική λειτουργία οδήγησης.

Στην ίδια κατηγορία ευφυών συστημάτων «Intelligent Driving» ανήκει και η τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης της Nissan ProPilot το οποίο επίσης αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του Leaf. Επί του παρόντος το εν λόγω σύστημα υπόσχεται να κάνει ευκολότερη την οδήγηση, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο σε αυτοκινητοδρόμους κατά την κίνηση σε μία λωρίδα κυκλοφορίας ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης η οποία με τη συνδρομή των 12 υπερηχητικών αισθητήρων και των τεσσάρων καμερών τις οποίες διαθέτει το Leaf μπορεί να εκτελέσει τους ελιγμούς που απαιτούνται για την στάθμευση χωρίς την συνδρομή του οδηγού του.

Επίσης όπως σημειώνει η Nissan, το σύστημα ProPilot μπορεί στο μέλλον να προσαρμοστεί στις νεότερες εξελίξεις με το χρονοδιάγραμμα των Ιαπώνων να αναφέρει ότι από το 2018 θα εντάξει στις «ικανότητές» του τη δυνατότητα ελέγχου αλλαγής λωρίδων με την προοπτική από το 2020 να εξελιχθεί σε ένα σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης που θα μπορεί να διαχειριστεί ακόμα και τα πιο σύνθετα σενάρια σε αστικό περιβάλλον.

Ο δεύτερος πυλώνας όπου βασίζεται το νέο Leaf ονομάζεται «Intelligent Power» και έγκειται στο νέο κινητήριο σύνολο σε συνδυασμό με την ίδιου μεγέθους, αλλά μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία των 40 kWh -έναντι 30 kwh κατά το παρελθόν- τα οποία εξασφαλίζουν μεγαλύτερες επιδόσεις τόσο σε επίπεδο ισχύος η οποία ανέρχεται σε 150 ίππους και 320 Nm ροπής όσο και αυτονομίας η οποία αυξάνεται κατά 50% και διαμορφώνεται πλέον σε 378 χλμ.

Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρόνος φόρτισης παραμένει ο ίδιος καθώς η αναπλήρωση του 80% της ενέργειας των μπαταριών απαιτεί 40 λεπτά ενώ η πλήρης επαναφόρτιση απαιτεί οκτώ ώρες.

Επιπλέον από τα τέλη του 2018 η Nissan θα διαθέσει και μια δεύτερη έκδοση του Leaf με μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία η οποία θα εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ. αλλά και θα συνδυάζεται και με ένα ακόμα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ για το οποίο η ιαπωνική φίρμα επιφυλάσσεται να ανακοινώσει περισσότερες πληροφορίες σε δεύτερο χρόνο.

Στην πιο «ορατή» πλευρά του νέου Leaf, η νέα σχεδίαση εκτός των προφανών βελτιώσεων σε επίπεδο αισθητικής, έχει περιορίσει το αεροδυναμικό συντελεστή του μοντέλου σε 0.27 μέγεθος που έχει παίξει το δικό του ρόλο στην αύξηση της αυτονομίας ενώ παράλληλα το Leaf είναι και πρακτικότερο καθώς η πιο συμβατική όσο και σύγχρονη σχεδίασή του έχει συμβάλλει και στην αύξηση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ το οποίο φτάνει τα 435 λίτρα –από 370 λίτρα.

Η Nissan υπόσχεται επίσης και μια νέα πιο «φυσική» οδηγική εμπειρία με την συνδρομή ενός νέου πλαισίου όπου η στρεπτική ακαμψία έχει ενισχυθεί κατά 15% αλλά και με την συνδρομή συστημάτων όπως το Active Ride Control και το Active Trace Control.

Σημαντικές, σύμφωνα με τις συστάσεις, είναι οι αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό όπου η Nissan υπόσχεται περισσότερη εργονομία, ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο φινίρισμα αλλά και όλες οι απαιτούμενες τεχνολογίες για το σύγχρονο οδηγό ο οποίος μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες των περιφερειακών συστημάτων του Leaf μέσω της επτά ιντσών κεντρικής οθόνης αφής του infotainment το οποίο διαθέτει λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto.

Πέρα από τα στενά όρια του αυτοκινήτου, ο τρίτος πυλώνας στον οποίο βασίζεται η τεχνολογία του Leaf ονομάζεται «Intelligent Integration» και έγκειται στην αξιοποίηση των μπαταριών του μοντέλου ως συσκευής αποθήκευσης και διοχετεύσης ενέργειας για οικιακή χρήση, με την εκμετάλλευση των αυξομειώσεων στην τάση του ηλεκτρικού δικτύου προς όφελος του ιδιοκτήτη του και προς μιας πιο βιώσιμης αξιοποίησης της ενέργειας.

auto.in.gr

Κόσμος:  Περισσότερες ειδήσεις
Publish read?
Yes
No