Η Κομισιόν προτείνει 30% μείωση στις εκπομπές ρύπων καινούριων αυτοκινήτων για το 2030

Η Κομισιόν προτείνει 30% μείωση στις εκπομπές ρύπων καινούριων αυτοκινήτων για το 2030
Ο ACEA στην ανακοίνωσή του για την νομοθετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα όρια CΟ2 στα οποία θα πρέπει να συμμορφωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από το 2030, αναφέρει ότι «ακόμα και ο στόχος της μείωσης του 20% είναι υψηλός, ωστόσο επιτεύξιμος με υψηλό -αλλά αποδεκτό- κόστος»  
Read hidden
Μείωση 30% του μέσου όρου εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων και vans που θα διατίθενται στην Ευρώπη από το 2030, προβλέπει τελικά η νομοθετική πρόταση που κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς διαβούλευση, και η οποία υπερβαίνει κατά 10% τις προσδοκίες των αυτοκινητοβιομηχανιών που ευελπιστούσαν ότι το ποσοστό που θα πρότεινε η Κομισιόν θα περιοριζόταν στο 20%.

Σύμφωνα με την νομοθετική πρόταση της Κομισιόν, η μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 30% μεταξύ 2021 και 2030 θα συμβάλλει σημαντικά στο στόχο για την αναστροφή της κλιματικής αλλαγής που έχει τεθεί από την Συνθήκη του Παρισιού, συνδράμοντας παράλληλα και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ θα αποφέρει σημαντικά οφέλη και στους Ευρωπαίους καταναλωτές τόσο σε επίπεδο ποιότητας αέρα αλλά και σε ό,τι αφορά το κόστος καυσίμων.

Αν και η νομοθετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν οριοθετεί σε απόλυτα μεγέθη τις τιμές διοξειδίου του άνθρακα που συνεπάγεται η μείωση του 30%, αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη πρόβλεψη για το 2021 η οποία έχει ήδη νομοθετηθεί είναι στα 95 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα για το μέσο όρο εκπομπών του στόλου της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα ήδη ισχύοντα περί εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία εν ισχύ από το 2015 το τρέχον αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώνεται σε 130 γρ./χλμ. οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τους λόγους που η πρόταση της Κομισιόν η οποία αν και δεν το διευκρινίζει προτείνει την μείωση από τα 130 γρ./χλμ. CO2 το 2015 στα 70 γρ./χλμ. μέσα σε μια δεκαπενταετία, βρίσκει αντίθετη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Όπως μάλιστα αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε επ΄αφορμή της νομοθετικής πρότασης της Ε.Ε. ο ACEA, (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) ο στόχος του -30% για το 2030 είναι «επιθετικός» και αποτελεί μια «υπερβολική πρόκληση» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παράλληλα, όπως τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση, ακόμα και ο στόχος του 20% είναι υψηλός, ωστόσο επιτεύξιμος «με υψηλό αλλά αποδεκτό κόστος».

Στο ίδιο μήκος κύματος, η πανίσχυρη γερμανική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτου, VDA αναφέρει στη δική της ανακοίνωση, ότι οι στόχοι που θέτει η ΕΕ είναι δύσκολο να επιτευχθούν και θέτουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών της.

«Υπό την οπτική του σήμερα, είναι κάτι παραπάνω από αμφίβολο το κατά πόσο οι προτεινόμενοι στόχοι για τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι δυνατόν να επιτευχθούν. Αυτό θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από το πόσο γρήγορα οι καταναλωτές θα αποδεχτούν τα εναλλακτικής τεχνολογίας μηχανικά σύνολα και το από το κατά πόσο η απαιτούμενη δημόσια υποδομή που θα κληθεί να στηρίξει αυτή τους την επιλογή θα είναι έτοιμη», αναφέρεται χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση της VDA.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις για τις; αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται και οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις θα παραμείνουν ίδιες και για το 2030, προβλέπεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γρ./χλμ CO2 ανά πωληθέν αυτοκίνητο.

Παράλληλα με τους στόχους της για τα όρια εκπομπών ρύπων με ορίζοντα το 2030, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε και μια σειρά πρωτοβουλιών και μέτρων τα οποία θα συμβάλλουν στην ευκολότερη επίτευξή τους, διευκολύνοντας την υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως η πρόβλεψη για αποταμίευση κονδυλίων ύψους 800 εκ. ευρώ για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων στην ευρωπαϊκή επικράτεια αλλά και 200 εκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη μπαταριών.

auto.in.gr

Κόσμος:  Περισσότερες ειδήσεις
Publish read?
Yes
No