Η PSA φέρεται να ζητά επιστροφή χρημάτων από την GM για την Opel λόγω CO2

Η PSA φέρεται να ζητά επιστροφή χρημάτων από την GM για την Opel λόγω CO2
Από το 2020 ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των στόλων των αυτοκινητοβιομηχανιών μειώνεται στα 95 γρ./χλμ. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα κληθούν να καταβάλλουν 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 κάθε πωληθέντος αυτοκινήτου  
Read hidden
Ο γαλλικός όμιλος ο οποίος εξαγόρασε την Opel από την GM τον περασμένο Ιούλιο έναντι 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, φέρεται να ζητά πίσω το ήμισυ αυτού του ποσού, επικαλούμενος την μη αποδοτικότητα των κινητήρων της Opel και της παρεπόμενης «αδυναμίας» τους να συμμορφωθούν με τις αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα ισχύσουν από το 2020.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, ο γαλλικός όμιλος φέρεται να έχει θέσει το ζήτημα στα στελέχη της GM αξιώνοντας 600-800 εκατομμύρια ευρώ ενώ αν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του θα καταφύγει στην νομική οδό καθώς θεωρεί ότι παραπλανήθηκε σχετικά με την στρατηγική μείωσης των εκπομπών ρύπων της Opel.

Όπως ωστόσο αναφέρει το διεθνές πρακτορείο Reuters το οποίο και ανέδειξε το ζήτημα, επικαλούμενο πηγές από το εσωτερικό της PSA Peugeot-Citroen, επί του παρόντος δεν έχει κοινοποιήσει επίσημο αίτημα με τις απαιτήσεις της στην GM.

Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι νωρίτερα μέσα στο Νοέμβριο ωστόσο, η PSA Peugeot-Citroen ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει τη διαδικασία μετάβασης των μοντέλων της Opel σε δικές της πλατφόρμες και τεχνολογία προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θέτουν τον πήχη στα 95 γρ./χλμ. από το 2020.

Υπενθυμίζεται ότι τα πρόστιμα για όσες εταιρείες δεν συμμορφωθούν στις παραπάνω προδιαγραφές προσδιορίζονται σε 95 ευρώ ανά πωληθέν αυτοκίνητο και για κάθε επιπλέον γραμμάριο εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα.

Ενδεικτική της κατάστασης σε ό,τι αφορά την Opel και το ζήτημα των εκπομπών ρύπων είναι η πρόσφατη δήλωση του επικεφαλής του ομίλου PSA, Carlos Tavares o οποίος κατά την παρουσίαση του σχεδίου αναδιάρθρωσης της Opel στις 9 Νοεμβρίου είπε: «Συνειδητοποιήσαμε μερικές εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας ότι η εταιρεία πήγαινε προς τον τοίχο σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αν δε αποτύχεις να συμμορφωθείς με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, το βάρος των προστίμων μπορεί να απειλήσει ακόμα και την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας».

auto.in.gr

Κόσμος:  Περισσότερες ειδήσεις
Publish read?
Yes
No