Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Eξωτερικοί αερόσακοι για την προστασία των πεζών από τη Ford

Eξωτερικοί αερόσακοι για την προστασία των πεζών από τη Ford

Mέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε τους αερόσακους μέσα στο αυτοκίνητο, όμως η Ford έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα.

Mέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε τους αερόσακους μέσα στο αυτοκίνητο, όμως η Ford έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα.



Η αμερικανική εταιρεία εξέλιξε ένα σύστημα εξωτερικών αερόσακων με στόχο την προστασία των πεζών, το οποίο θα διατεθεί σε περίπου πέντε χρόνια. Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στο ερευνητικό κέντρο της Ford στο Dearborn στο Michigan, το συγκεκριμένο σύστημα τοποθετήθηκε σε ένα Ford Εxcursion και τα αποτελέσματα έδειξαν πως με αυτό αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες επιβίωσης ενός πεζού έπειτα από σύγκρουσή του με αυτοκίνητο.



Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε: «Υπάρχει η τεχνολογία, δεν είμαστε όμως έτοιμοι να τη χρησιμοποιήσουμε σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Το ζήτημα που απομένει να λύσουμε σχετίζεται με την αξιοπιστία του συστήματος και κατά πόσο είναι οικονομικά εφικτό να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής».



Το σύστημα των τριών αερόσακων λειτουργεί με τη βοήθεια αισθητήρων τοποθετημένων στον μπροστινό προφυλακτήρα οι οποίοι «αντιλαμβάνονται» εάν το όχημα έχει χτυπήσει κάποιον. Ένας αερόσακος ενεργοποιείται αμέσως πίσω από τον προφυλακτήρα, ώστε να εμποδίσει τον πεζό να προσκρούσει στο αμάξωμα, ενώ εκατοστά του δευτερολέπτου αργότερα δύο μικρότεροι αερόσακοι ενεργοποιούνται στη βάση του παρμπρίζ. Ο ρόλος των αερόσακων αυτών είναι να προστατεύσουν τον πεζό από χτυπήματα στο κεφάλι, όταν αυτός βρεθεί πάνω στο καπό του αυτοκινήτου.



Η τεχνολογία των εξωτερικών αερόσακων αναμένεται να πυροδοτήσει σημαντικές εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτοκίνητο. Ο Maurice Eaton, υπεύθυνος για τις δοκιμές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο το Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (EuroNCAP) σημείωσε: «Έχουν γίνει πρόσφατα πολλές βελτιώσεις από τους κατασκευαστές στον τομέα της ασφάλειας των πεζών. Ήδη εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα δοκιμών στο συγκεκριμένο τομέα και αναζητούμε τρόπο ώστε να συμπεριληφθούν τα συστήματα αυτά σε νομοθετικό πλαίσιο στις ευρωπαϊκές χώρες».



Τα μοντέλα που κυκλοφορούν υστερούν όσον αφορά στην ασφάλεια των πεζών, καθώς δίνουν μικρή σημασία στο κατά πόσο εξαρτήματα, όπως, για παράδειγμα, οι υαλοκαθαριστήρες, μπορεί να τους τραυματίσουν. Το Daihatsu Sirion είναι ένα από τα οχήματα που θεωρούνται πως προστατεύουν καλύτερα τους πεζούς από τραυματισμό σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι υπεύθυνοι, πάλι, της Ηοnda ισχυρίζονται πως η σχεδίαση του νέου Civic περιορίζει επίσης την πιθανότητα τραυματισμού τους. Ο Μ.Εaton, ωστόσο, αναφέρει ότι το κόστος παραγωγής θα είναι αυτό που θα κρίνει τελικά εάν θα τοποθετηθεί σύντομα στα μοντέλα παραγωγής σύστημα εξωτερικών αερόσακων.

auto.in.gr

Sports in

LIVE: Αταλάντα – Λίβερπουλ

Παρακολουθήστε live στις 22:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Αταλάντα – Λίβερπουλ για τα προημιτελικά του Europa League. Τηλεοπτικά από Cosmote Sport 7 HD.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024