Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Saab 9-5: Ημέρες ανεξαρτησίας

Saab 9-5: Ημέρες ανεξαρτησίας

Αφήνοντας στο παρελθόν τις σχέσεις αγάπης και μίσους με τη GM, η Saab αναζητά μια νέα αρχή με το εντυπωσιακό, σε διαστάσεις και χαρακτηριστικά, 9-5.

Γιάννης Αδάναλης

Έχοντας βιώσει από πρώτο χέρι τις συνέπειες της χρηματοπιστωτικής κρίσης και της κατάρρευσης ενός πραγματικού κολοσσού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Saab αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος.

Το επαναστατικό, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, 9-5 αποτελεί έναν από αυτούς, έστω και αν μια πολυτελής μπερλίνα δεν αρκεί, πια, για να σε επαναφέρει στην κορυφή.

Τα σχέδια είναι πολλά και φιλόδοξα. Μέχρι το 2013 η Saab θα διαθέτει τρεις νέες προτάσεις, ανανεώνοντας πλήρως την γκάμα της.

Το 9-4Χ, το 9-5 Station Wagon και η νέα γενιά του δημοφιλέστατου 9-3 θα αποτελέσουν τα επόμενα βήματα των Σουηδών, οι οποίοι δεν διστάζουν να αποκαλύψουν πως εξίσου σύντομα θα περάσει στην παραγωγή και το πολυαναμενόμενο 9-1.

Επιστρέφοντας στο σήμερα και στο νέο 9-5, από την πρώτη στιγμή γίνεται κατανοητό πως η συμμετοχή της GM στην εξέλιξη και ως ένα σημείο στην παραγωγή του αυτοκινήτου ήταν καθοριστική.

Παρότι η μοναδικότητα του σχεδιασμού δεν αφήνει περιθώρια για πικρόχολους παραλληλισμούς με αντίστοιχες προτάσεις του αμερικανικού ομίλου, δεν μπορείς να παραβλέψεις το γεγονός ότι το νέο 9-5 έχει βασιστεί στο δάπεδο του… ταπεινού Opel Insignia.

Στην πραγματικότητα, όσες ομοιότητες παρουσιάζουν τα δύο αυτοκίνητα άλλες τόσες είναι και οι διαφορές, που κάνουν την πρόταση της Saab πραγματικά ξεχωριστή.

Για τους περισσότερους, βέβαια, το εκκεντρικό του design ήταν αυτό που αποτελούσε μέχρι σήμερα το βασικό αντικείμενο κριτικής, καθώς ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα της κατηγορίας, αμφισβητώντας ξεκάθαρα το σοβαροφανή τρόπο προσέγγισης του ανταγωνισμού.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι φωτογραφίες αδικούν το 9-5 και την προσπάθεια της Saab να δημιουργήσει ένα νέο, σύγχρονο και ελκυστικό σχεδιαστικό κώδικα.

Αντίθετα, δικαιολογημένα θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τα όποια… παράπονα ακουστούν για το εσωτερικό.
Σε αυτήν την περίπτωση η κατασκευαστική ποιότητα ορισμένων τμημάτων δείχνει να μην ακολουθεί τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παραπέμποντας σε πιο προσιτές επιλογές.

Δίχως καμία αμφιβολία περιθώρια βελτίωσης διαθέτουν και τα χειριστήρια –είτε αυτά βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, είτε ενσωματώνονται στο τριάκτινο τιμόνι-, καθώς προέρχονται σχεδόν αυτούσια από ήδη γνωστές προτάσεις της GM.

Κατά τ’ άλλα, ο εξοπλισμός στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, περιλαμβάνοντας ότι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα μεγαλοπρεπές sedan.

Το ίδιο ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό, που δείχνουν να εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το συνολικό μήκος των πέντε μέτρων.

Στην πράξη, βέβαια, αυτός που καλείται να αποδείξει την πραγματική αξία της σουηδικής πρότασης είναι ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου και όχι τα στοιχεία του εξοπλισμού ή οι σχεδιαστικές επιλογές του κατασκευαστή.

Απουσία του μικρότερου, σε ισχύ και κυβισμό, βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων, το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στο δίλιτρο, επίσης υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 220 ίππων.

Έχοντας προσαρμόσει τις προδιαγραφές στο «σήμερα» και υιοθετώντας τεχνολογίες όπως ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου, ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και ο twin scroll υπερσυμπιεστής, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που στις προδιαγραφές του δίλιτρου 9-5 προσθέσεις το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, τότε διαθέτεις, δίχως καμία αμφιβολία, μια από τις κορυφαίες προτάσεις που έχουν περάσει από τις γραμμές παραγωγής της Saab.

Οι ανταγωνιστικές επιδόσεις –μόλις 7,9 δευτερόλεπτα απαιτούνται σύμφωνα με τον κατασκευαστή για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του «0-100»-, η απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά και η εξαιρετική άνεση συμβαδίζουν, τόσο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όσο και με το προφίλ της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Άλλωστε εκεί που τελειώνουν οι δεξιότητες του πλαισίου και των τριών κινητήρων βενζίνης που θα είναι εξαρχής διαθέσιμοι, ξεκινούν οι ευεργετικές ιδιότητες των προηγμένων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει το Head Up Display (ένα σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ) και το DriveSense, το οποίο προσαρμόζει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις συνθήκες κίνησης ή στη διάθεση του οδηγού, παραμετροποιώντας τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και της τετρακίνησης, όπου είναι αυτή διαθέσιμη.

Την βενζινοκίνητη γκάμα του 9-5 συμπληρώνει η έκδοση Αero, η οποία εξοπλίζεται με έναν turbo V6 μοτέρ 2,8 λίτρων και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς.

Η διάθεση του νέου Saab αναμένεται να ξεκινήσει στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστές οι τιμές των εκδόσεών του.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024