Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Subaru Forester 2011: Ανανέωση εκ των έσω

Subaru Forester 2011: Ανανέωση εκ των έσω

Ο πλήρως αναβαθμισμένος κινητήρας βενζίνης, οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και η αισθητά βελτιωμένη εικόνα του εσωτερικού, δίνουν το στίγμα του ανανεωμένου Subaru Forester.

Γιάννης Αδάναλης

Η απόφαση της Subaru να ανανεώσει το δημοφιλέστατο Forester δεν μας ξάφνιασε.

Από την ημέρα που το ιαπωνικό μοντέλο τοποθετήθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά απέδειξε τη διαφορετικότητά του και πρωτίστως την ικανότητά του να συνδυάζει τις ασφάλτινες προδιαγραφές ενός συμβατικού τετράτροχου με τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυθεντικού off-roader.

Σχεδόν 15 χρόνια μετά, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης AWD, οι σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού και οι επίπεδοι κινητήρες, εξακολουθούν να αποτελούν μοναδικά, στην κατηγορία, χαρακτηριστικά και ένα σημείο αναφοράς για όσους αρνούνται πεισματικά να υποκύψουν στη λογική της άσκοπης πολυτέλειας και του εφήμερου εντυπωσιασμού.

Το Forester δεν ήταν και δεν πρόκειται να γίνει το «μοδάτο» SUV της αριστοκρατίας. Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού μένει πιστό στην κατασκευαστική φιλοσοφία που το ανέδειξε και το διατηρεί στην ευρωπαϊκή γκάμα της Subaru.

Η ανανεωμένη, λοιπόν, εκδοχή του δεν θα μπορούσε παρά να βελτιώσει τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του, αναβάλλοντας επ’ αόριστον τις κοσμογονικές αλλαγές που πολλοί θα περίμεναν.

Στην πραγματικότητα θα πρέπει να προσπαθήσεις για να διακρίνεις τις τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο εξωτερικό περίβλημα του αυτοκινήτου.

Μία πιο προσεκτική ματιά, βέβαια, ίσως αποκαλύψει τον ανασχεδιασμό της κεντρικής εισαγωγής αέρα, των ζαντών και των εξωτερικών καθρεπτών, στους οποίους ενσωματώθηκαν τα φλας.

Απουσία ουσιαστικών διαφοροποιήσεων, πάντως, το ενδιαφέρον στρέφεται στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, όπου η βελτίωση στο φινίρισμα των συνθετικών υλικών του ταμπλό αποτελεί τη σημαντικότερη προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης.

Ο ανασχεδιασμός του πίνακα οργάνων, με την προσθήκη ενός «οικονομόμετρου» και η αντικατάσταση, τόσο του συστήματος κλιματισμού όσο και του ηχοσυστήματος, συμπληρώνουν τον κατάλογο των αλλαγών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Είναι προφανές, λοιπόν, πως οι σημαντικότερες αλλαγές στο ανανεωμένο Forester έχουν να κάνουν με τα μηχανικά του μέρη και συγκεκριμένα με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων.

Αν και το επίπεδο μοτέρ της ιαπωνικής φίρμας διατήρησε σχεδόν αναλλοίωτο, τόσο τον κυβισμό του όσο και την απόδοσή του, στην πραγματικότητα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως.

Αναλυτικότερα, η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων μεταβλήθηκε, το μπλοκ ενίσχυσε την ακαμψία του, τα κινούμενα μέρη του κινητήρα περιόρισαν το βάρος τους, οι τριβές μειώθηκαν, το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής ανασχεδιάστηκε και η καύση βελτιστοποιήθηκε.

Συνδυαστικά, οι παραπάνω παρεμβάσεις οδήγησαν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου -από τα 8,4 στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.- και της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα -από τα 198 στα 173 γρ./χλμ., περιορίζοντας σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.

Νέες, επίσης, είναι και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, με σκοπό αυτή τη φορά τη βελτίωση των χαρακτηριστικών αντιβύθισης του μπροστινού, κυρίως, άξονα.

Στην πράξη, βέβαια, το ανανεωμένο Forester δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτες αλλαγές στην οδική του συμπεριφορά, ακολουθώντας στις περισσότερες των περιπτώσεων το παράδειγμα του απερχόμενου μοντέλου.

Στο παρελθόν, άλλωστε, παραπέμπει και η επιλογή της ιαπωνικής φίρμας να διατηρήσει στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων και την αυτόματη μονάδα των τεσσάρων ταχυτήτων.

Παρά τις βελτιώσεις και τις εξοπλιστικές προσθήκες, το Forester του 2011 συγκράτησε τις τιμές των αποκλειστικά τετρακίνητων εκδόσεών του στα επίπεδα του προκατόχου του -ξεκινώντας από τα 28.600 ευρώ- όπως άλλωστε και τη δυνατότητα της υγραεριοκίνησης.

To κόστος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης με υγραέριο, σε περίπτωση απόκτησης του νέου Forester τις μετρητοίς, φτάνει μόλις τα 500 ευρώ, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την ύπαρξη δίλιτρων, πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, οι οποίες ξεκινούν από τα 32.900 ευρώ.

To Subaru Forester με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,560 / 1,780 / 1,700

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,615

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.995 (2.0), 1.998 (2.0 Diesel)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 150/6.000 (2.0), 147/3.600 (2.0 Diesel)

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 198/4.200 (2.0), 350/1.800 (2.0 Diesel)

Βάρος (κιλά): 1.480 (2.0)/1.540 (2.0 Diesel)

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 7,5 (2.0)/6,4 (2.0 Diesel)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
173(2.0)/167 (2.0 Diesel)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
10,7»(2.0)/10,4 (2.0 Diesel)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 185 (2.0)/186(2.0 Diesel)

Τιμή πώλησης (ευρώ): 28.600 – 36.300 (2.0),

32.900 έως 39.000 (2.0 Diesel)

auto.in.gr

Sports in

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)

Ο Κώστας Σλούκας πήρε την λάθος απόφαση, τη λάθος στιγμή. Και η Μακάμπι…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024