Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition: Ημέρες κεραυνού

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition: Ημέρες κεραυνού

H μεγαλύτερη οβάλ πίστα της ευρωπαϊκής ηπείρου, στο βροχερό Lausitz της Γερμανίας, φιλοξένησε την παγκόσμια πρεμιέρα του ισχυρότερου Corsa παραγωγής και του Insignia OPC Unlimited -και το in.gr ήταν εκεί!

Γιάννης Αδάναλης

Κάθε φορά που «δένομαι» στο αριστερό bucket ενός Opel OPC ή σε κάποια αντίστοιχη πρόταση του ανταγωνισμού -ποιος μπορεί να ξεχάσει τη δεύτερη γενιά του Focus RS στις φημισμένες «ειδικές» του Rally Monte Carlo- θαρρώ πως είναι και η τελευταία.

Όχι διότι η αβεβαιότητα και η απαισιοδοξία των ημερών κυρίευσαν, ξαφνικά, τη σκέψη μου, αλλά πολύ απλά γιατί τα αυτοκίνητα του είδους δείχνουν, πια, να μην συμβαδίζουν με την πολυδιαφημισμένη ηλεκτροκίνηση που διαπερνά τη «ραχοκοκαλιά» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζοντας, μέρα με τη μέρα, τις συνήθειές της.

Με την απορία, λοιπόν, αν το επαναστατικό Opel Ampera μπορεί να συνυπάρξει με το Insignia OPC των 325 ίππων και το περιορισμένης παραγωγής Corsa OPC Nurburgring Edition, ταξιδέψαμε στο Lausitz της Γερμανίας για μερικούς γύρους στη μεγαλύτερη, σε μήκος, οβάλ πίστα που μπορείς να συναντήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Τις άδειες κερκίδες, χωρητικότητας 120.000 ατόμων και τη βροχή που έπεφτε ασταμάτητα επιχείρησε, αρχικώς, να επισκιάσει ο ήχος των εξατμίσεων του επιβλητικού Insignia.

O εξακύλινδρος -σε διάταξη V- κινητήρας των 2,8 λίτρων και ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων αποτελούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό, που μεταμορφώνουν ένα φιλήσυχο «family car» σε μία ακούραστη μηχανή παραγωγής αδρεναλίνης.

Τις εντυπωσιακές προδιαγραφές του αυτοκινήτου, που στην έκδοση Unlimited η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα, συμπληρώνει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών, το ενεργό πλαίσιο «FlexRide», το σύστημα πέδησης από την Brembo και το νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που προαιρετικά παίρνει τη θέση της χειροκίνητης μονάδας.

Αψηφώντας τις καιρικές συνθήκες και την ασυνήθιστη, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου παραγωγής, κλίση της οβάλ διαδρομής στο EuroSpeedway του Lausitz, το πανίσχυρο Ιnsignia δεν δίστασε να «εκθέσει» τις δυνάμεις της φύσης.

Εξίσου θρασύ, πάντως, αποδείχθηκε και το Corsa OPC Nurburgring Edition, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αναβαθμισμένες προδιαγραφές του.

Σε σχέση με τις «πολιτικές» εκδόσεις, το περιορισμένης παραγωγής Corsa OPC -μόλις 500 αντίτυπα θα παραχθούν- έχει να παρουσιάσει ένα νέο υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ανασχεδιασμένο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων, μικρότερη -κατά 2 εκατοστά- απόσταση από το έδαφος, νέα αμορτισέρ, φρένα της Brembo και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που αναλαμβάνει την ανακατανομή της ροπής στους κινητήριους τροχούς.

Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων απέκτησε 18 επιπλέον ίππους, την ίδια στιγμή που η αύξηση στη μέγιστη τιμή της ροπής έφτασε τα 30 Nm.

Συνολικά, 210 ίπποι και 280 Nm ροπής αναλαμβάνουν την «βρώμικη» δουλειά στο ισχυρότερο Corsa παραγωγής, το οποίο ολοκληρώνει τη διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» σε 6,8 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Στη βρεγμένη άσφαλτο, βέβαια, τα νούμερα των επιδόσεων περνούν σε δεύτερη μοίρα, παρατηρώντας την απέλπιδα προσπάθεια των ελαστικών να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Στο βασίλειο της υποστροφής τολμά να υψώσει το ανάστημά του το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη και μεταφέρει -με εντυπωσιακά αποτελέσματα- μέρος της ροπής που χάνεται από την απώλεια πρόσφυσης του εσωτερικού-κινητήριου τροχού στον εξωτερικό.

Είτε κρατώντας «ζωντανά» τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είτε απενεργοποιώντας τα από τον αντίστοιχο διακόπτη, το Corsa OPC Nurburgring αποδείχθηκε εξίσου ευχάριστο, «φιλικό» και μέχρι η υπερβολή που δικαιολογεί το ασφαλές περιβάλλον ενός circuit να αλλάξει τις ισορροπίες, προβλέψιμο.

Μένει η δοκιμή του αυτοκινήτου και σε πραγματικές συνθήκες ώστε να επιβεβαιώσεις τις δυνατότητές του και πρωτίστως την ικανότητά του να διαχειριστεί τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να κουράζει, μετά και το διαφορετικό setup των αναρτήσεων που υπογράφει η Bilstein.

To Corsa OPC Nurburgring Edition θα περάσει στην παραγωγή τον Ιούνιο, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα διατεθούν δύο μήνες αργότερα στη γερμανική αγορά, κοστίζοντας 27.650 ευρώ.

Στη χώρα μας η άφιξη του μικρού «καυτού» Opel αναμένεται τον Σεπτέμβριο, παράλληλα με τις εκδόσεις Unlimited του Insignia OPC, στην τιμή των 25.730 ευρώ.

To Opel Corsa OPC Nurburgring Edition με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,999 / 1,944 / 1,488

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,511

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598

Iσχύς (Ίπποι): 210

Ροπή (Nm): 280

Βάρος (κιλά): 1.307

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 7,6

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
178

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
6,8»

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 230

auto.in.gr

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024