Τρίτη 14 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
ΒMW Σειρά 1 2012: Σε άλλο επίπεδο

ΒMW Σειρά 1 2012: Σε άλλο επίπεδο

Τις αδυναμίες του πρόσφατου παρελθόντος επιχειρεί να διαγράψει η νέα Σειρά 1 της BMW, αυξάνοντας τις διαστάσεις της και αντικαθιστώντας τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες των 1,6 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενους αντίστοιχης χωρητικότητας.

Η στιγμή που όλοι περίμεναν έφτασε. Η BMW όχι μόνο αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά της Σειράς 1 αλλά και νέους, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης οι οποίοι ενισχύουν και μάλιστα σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των προτάσεών της.

Με χωρητικότητα 1,6 λίτρων και απόδοση που φτάνει έως και τους 170 ίππους, τα νέα τετρακύλινδρα μοτέρ της BMW ακολουθούν το παράδειγμα του πανίσχυρου «straight six» κινητήρα των 306 ίππων, συνδυάζοντας την παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας, με τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και το μεταβλητό χρονισμό-βύθισμα βαλβίδων (DoubleVΑΝΟS).

Το αποτέλεσμα είναι δίχως καμία αμφιβολία εντυπωσιακό και αρκετό ώστε να επισκιάσει ακόμη και τις αναβαθμισμένες προδιαγραφές της μικρομεσαίας BMW.

Με αυξημένες εξωτερικές και εσωτερικές διαστάσεις, βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής και όλες τις εξοπλιστικές εφαρμογές που θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα premium τετράτροχο, η νέα Σειρά 1 δεν αρκείται στο αδιαμφισβήτητα οδηγοκεντρικό προφίλ της, αλλά επενδύει στην πρακτικότητα, την άνεση και την ευρυχωρία.

Τα επιπλέον 8,5 εκατοστά που προστέθηκαν στο συνολικό μήκος του αμαξώματος (4,324 μέτρα) και τα 1,7 εκατοστά στο πλάτος (1,7 μέτρα) ήταν αρκετά ώστε να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη άνεση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των αυξημένων μεταφορικών δυνατοτήτων της μικρομεσαίας BMW αποτελεί ο χώρος αποσκευών, ο όγκος του οποίου έφτασε από τα 330 στα 360 λίτρα.

Στο περιθώριο της χωροταξικής αξιολόγησης, το πολυχειριστήριο iDrive παραπέμπει σε μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις της βαυαρικής φίρμας, ενώ το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τις σχεδιαστικούς κανόνες που ακολουθεί το ταμπλό και τα περιφερειακά τμήματα που το απαρτίζουν.

Ως μία αυθεντική BMW, λοιπόν, η Σειρά 1 διαθέτει στον βασικό της εξοπλισμό έξι αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και air-condition, την ίδια στιγμή που οι νέες εξοπλιστικές σειρές (Urban Line και Sport Line) σου επιτρέπουν να παραμετροποιήσεις-εξατομικεύσεις το παρουσιαστικό του αμαξώματος και το διάκοσμο του θαλάμου επιβατών.

Επιστρέφοντας στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, η παρουσία των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων μονοπωλεί –δικαίως- το ενδιαφέρον.

Στη μικρότερη, σε ισχύ, έκδοση βενζίνης της νέας Σειράς 1 (116i) η απόδοση του τετρακύλινδρου μοτέρ άμεσου ψεκασμού φτάνει τους 136 ίππους και τα 220 Nm ροπής, επιταχύνοντας τα 1.290 κιλά του βαυαρικού συνόλου από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα.

Αντιστοίχως, η έκδοση 118i φτάνει τους 170 ίππους και τα 250 Nm ροπής, με αποτέλεσμα η διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» να ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα.

Την επιπλέον ισχύ που προκύπτει από τους υπερτροφοτούμενους κινητήρες βενζίνης υποστηρίζει το πλαίσιο, το οποίο χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας, ενίσχυσε την ακαμψία του, διατηρώντας παράλληλα την ιδανική κατανομή του βάρους του.

Τις πολύτιμες, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, υπηρεσίες τους στη νέα Σειρά 1 προσφέρουν και τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, το Start & Stop και ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης (ECO PRO) που παραμετροποιεί τη λειτουργία του κινητήρα, του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου (προαιρετικός εξοπλισμός) του air condition, του συστήματος θέρμανσης των καθισμάτων και των καθρεπτών με σκοπό να περιορίσει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.

Για την 116i των 136 ίππων αρκούν 5,5 λίτρα βενζίνης για να διανύσει σε μεικτές συνθήκες την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, ενώ στην περίπτωση της 118i η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 5,8 λίτρα.

Άτυπος πρωταθλητής στην κατανάλωση καυσίμου, πάντως, αναδεικνύεται η πετρελαιοκίνητη 116d EfficientDynamics, η οποία εξοπλίζεται με κινητήρα diesel 1,6 λίτρων καταναλώνοντας 3,8 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκλύοντας 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Η διάθεση της νέας BMW Σειράς 1 στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο, αρχικά σε πεντάθυρες εκδόσεις καθώς οι υπόλοιποι τύποι αμαξωμάτων πρόκειται να λανσαριστούν το 2012.

auto.in.gr

Sports in

Άστον Βίλα – Λίβερπουλ 3-3: O Nτουράν σόκαρε τους ρεντς στην ματσάρα του «Villa Park»

Η Λίβερπουλ μπορεί να προηγήθηκε με 3-1, ωστόσο δεν έφυγε με την νίκη από την έδρα της Άστον Βίλα, αφού με δύο γκολ του Ντουράν στο φινάλε της αναμέτρησης, η ομάδα του Ουνάι Έμερι πήρε τον βαθμό της ισοπαλίας

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 14 Μαϊου 2024