Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat Freemont 2012: Ασκήσεις προσαρμογής

Fiat Freemont 2012: Ασκήσεις προσαρμογής

Το αμερικανικό όνειρο της Fiat ξεκινά από το Freemont και την προσπάθεια προσαρμογής ενός επιβλητικού MPV στις, ομολογουμένως, απαιτητικές ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Γιάννης Αδάναλης

Παρατηρώντας τις μεταλλικές επιφάνειες του Freemont -αυτές παρέμειναν χωρίς ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με το αμερικανοθρεμένο Dodge Journey- δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς την… εξωτική καταγωγή του.

Η ιταλική φινέτσα έχει παραχωρήσει τη θέση της στα ξενόφερτα χαρακτηριστικά και την ελκυστική υπερβολή ενός ξεκάθαρα αμερικανικού προϊόντος, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα -σε επίπεδο αισθητικής τουλάχιστον- εναλλακτική πρόταση στην γκάμα της Fiat.

Βλέπετε το Freemont παράγεται στο «πλευρό» του Journey, στην πόλη Toluca του Μεξικό, υιοθετώντας με… χαρακτηριστική λεπτομέρεια κάθε σχεδιαστικό και μη, γνώρισμα του «μεγαλόσωμου» Chrysler.

Αυτό ίσως δικαιολογεί και το γεγονός ότι το «ιταλικό» σύνολο, με το μήκος των 4,9 μέτρων, το βάρος των 1.874 κιλών και το μοναδικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,6 λίτρων, προσπερνά και μάλιστα με ευκολία κάθε προσπάθεια περιορισμού των μεγεθών, είτε αυτά έχουν να κάνουν με τις εξωτερικές διαστάσεις ενός τετράτροχου είτε με τον κυβισμό ενός κινητήρα.

Στην πραγματικότητα οι προσπάθειες εναρμόνισης του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα ξεκινούν από το εσωτερικό τμήμα, όπου η αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών έχει συμβάλλει στη δημιουργία μίας απόλυτα συμβατής, με τα κατασκευαστικά δεδομένα της Fiat, ατμόσφαιρα.

Προς την ίδια κατεύθυνση άλλωστε κινείται τόσο ο εξοπλισμός όσο και οι διαθέσιμοι χώροι του, αποκλειστικά επταθέσιου, θαλάμου επιβατών.

Σε επίπεδο ασφάλειας, λοιπόν, οι έξι αερόσακοι, το Traction Control, το ESP, το Rollover Mitigation (σύστημα που αποτρέπει ενδεχόμενη ανατροπή), το Trailer Sway Control (σύστημα που αποτρέπει την αποσταθεροποίηση συρόμενου αντικειμένου) και τα ενεργά προσκέφαλα, ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, επιτρέποντας στον αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, το ηχοσύστημα με την οθόνη υγρών κρυστάλλων των 4,3 ιντσών, το cruise control και τον υπολογιστή ταξιδίου να φροντίσουν για όλα τα υπόλοιπα.

Αντιστοίχως, η χωρητικότητα των 1.461 λίτρων, η οποία επιτυγχάνεται με την αναδίπλωση της δεύτερης και της τρίτης σειράς καθισμάτων, όπως και η παρουσία περισσότερων από 20 θέσεων για μικροαντικείμενα, μεγεθύνει τις πολυχρηστικές ιδιότητες του αυτοκινήτου και την πρακτικότητα που είναι ικανό να προσφέρει.

Με σκοπό να ενισχυθεί το ευρωπαϊκό προφίλ του Freemont, πέρα από τις εξοπλιστικές και μη παρεμβάσεις, αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στα μηχανικά μέρη.

Χαρακτηριστικά παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι αφετηρία για την πορεία του πολυμορφικού Fiat στην ευρωπαϊκή αγορά αποτελούν δύο νέοι κινητήρες diesel 2,0 λίτρων. Με ισχύ 140 και 170 ίππων -ανάλογα με την έκδοση- και 350 Nm ροπής, συνδυάζουν τις ικανοποιητικές επιδόσεις με την απαραίτητη οικονομία καυσίμου, αποτελώντας την ιδανική λύση δεδομένου του χαρακτήρα και των προδιαγραφών του αυτοκινήτου.

Στο μέλλον και συγκεκριμένα στις αρχές του 2012 η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 170 ίππων θα προσφέρεται προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης, ακολουθώντας το παράδειγμα του βενζινοκίνητου Freemont, το οποίο θα διατεθεί την ίδια χρονική περίοδο, θα εξοπλίζεται με εξακύλινδρο μοτέρ 3,6 λίτρων και θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητο.

Μέχρι τότε οι νέες ρυθμίσεις των ανεξάρτητων αναρτήσεων -η γεωμετρία στα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα έχει τροποποιηθεί, οι ελαστικοί σύνδεσμοι έχουν αντικατασταθεί και τα αμορτισέρ διαθέτουν διαφορετικές, πιο σφικτές ρυθμίσεις- και του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν την «υπογραφή» της Fiat.

Ακόμα και έτσι, βέβαια, το Freemont διαθέτει τα χαρακτηριστικά κίνησης που επιβάλλει το οικογενειακό του προφίλ, οι επιβλητικές διαστάσεις του αμαξώματος και το αυξημένο βάρος.

Σίγουρα η ποιότητα κύλισης θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου να διέθετε μεγαλύτερη ακρίβεια και το τιμόνι να εξασφάλιζε μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών, από τη στιγμή μάλιστα που είναι και υδραυλικά υποβοηθούμενο.

Παρά, λοιπόν, τις όποιες παρεμβάσεις, τροποποιήσεις και αλλαγές, το Freemont διατηρεί αρκετά από τα αρχέγονα χαρακτηριστικά του Dodge Journey με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την συμπεριφορά του στην άσφαλτο αλλά και τα επιμέρους γνωρίσματα του επταθέσιου θαλάμου επιβατών.

Το εντυπωσιακό MPV θα διατεθεί στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2012, σε δικίνητες και τετρακίνητες διαμορφώσεις, χωρίς ωστόσο να έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα οι τιμές των εκδόσεών του.

auto.in.gr

Sports in

Εξελίξεις με Ιωαννίδη – Τι γίνεται με Σεβίλλη και Γουέστ Χαμ

Νέο δημοσίευμα για τον Φώτη Ιωαννίδη, το οποίο αναφέρεται στη Σεβίλλη, τη Γουέστ Χαμ και τον μεγάλο ανταγωνισμό για τον επιθετικό του Παναθηναϊκού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024