Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Chevrolet Volt: Ανακαλύπτοντας την αυτοκίνηση

Chevrolet Volt: Ανακαλύπτοντας την αυτοκίνηση

Το Volt αναδιατυπώνει τους θεμελιώδεις κανόνες της αυτοκίνησης, εισάγοντας στην καθημερινότητά μας την βιώσιμη ηλεκτροκίνηση.

Γιάννης Αδάναλης

Γεννημένος στην Ελβετία, γιος ωρολογοποιού και ιδιοκτήτης ενός επισκευαστηρίου ποδηλάτων, ο Luis Chevrolet πολύ σύντομα πραγματοποίησε όσα είχε ονειρευτεί.

Με τη βοήθεια της τύχης και ενός εύπορου επιχειρηματία εγκατέλειψε την ευρωπαϊκή ήπειρο ιδρύοντας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού την πλέον αναγνωρίσιμη αυτοκινητοβιομηχανία των Η.Π.Α.

Έναν αιώνα μετά, η Chevrolet περνά στην παραγωγή το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα εκτεταμένης εμβέλειας, γυρίζοντας σελίδα στην πολυτάραχη ιστορία της αυτοκίνησης.

Ο λόγος για το πρώτο, μηδενικών ρύπων, όχημα που πέρα από τα 198 κιλά μπαταριών ιόντων λιθίου και τα 80 χιλιόμετρα αυτονομίας, έχει τη δυνατότητα να συνεχίζει το ταξίδι του αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επιπλέον ενέργεια που, σε ρόλο γεννήτριας, του προσφέρει ένας συμβατικός κινητήρας βενζίνης.

Μία νέα αρχή όχι μόνο για τη Chevrolet και τις προσπάθειες καταξίωσής της στην ευρωπαϊκή ήπειρο αλλά και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πασχίζει για την ανεξαρτητοποίηση του τελικού της προϊόντος από τις πεπερασμένες ποσότητες ορυκτών καυσίμων του πλανήτη.

Απλώνοντας, λοιπόν, τα έξι μέτρα καλωδίου και συνδέοντας το Volt με το οικιακό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, αυτομάτως (για την ακρίβεια μετά από 4 ώρες φόρτισης) αποκτάς 80 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Με το πόδι στο φρένο, ένα πάτημα του κυκλικού διακόπτη της «μίζας» αρκεί για να δώσει πνοή στο πλημμυρισμένο από ψηφιακές ενδείξεις, διακόπτες και οθόνες LCD εσωτερικό.

Ως νέος Captain Spock, όχι μόνο καλείσαι να πιλοτάρεις το αστραφτερό “USS Enterprise” που μόλις βρέθηκε στα χέρια σου αλλά και να εφαρμόσεις με ακρίβεια όσα νωρίτερα ειπώθηκαν στο σύντομο αλλά σε κάθε περίπτωση περιεκτικό briefing.

H πρώτη εγγραφή στο κατ’ ανάγκη ψηφιακό «pilot’s diary» ανήκει δικαιωματικά στον τελικό προορισμό. Στο La Chaux-de-Fonds, εκεί που ο Luis Chevrolet γεννήθηκε και πέρασε τα πρώτα του χρόνια.

To σύστημα δορυφορικής πλοήγησης αναλαμβάνει να σε οδηγήσει εκεί, προβάλλοντας τις ενδείξεις-οδηγίες του τόσο στην έγχρωμη οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας όσο και στον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Διστακτικά αφήνεις πίσω σου το αεροδρόμιο της Βέρνης απολαμβάνοντας την απόλυτη ηρεμία που εξασφαλίζει η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και των 370 Nm ροπής.

Θα περάσει αρκετή ώρα μέχρι να τραβήξεις το βλέμμα σου από τον δρόμο και να πειραματιστείς με τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης ή να αξιοποιήσεις τις πληροφορίες που προβάλλονται στην κεντρική οθόνη ώστε να προσαρμόσεις τις οδηγικές σου συνήθειες στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, το υπέρμετρα ελαφρύ τιμόνι, η απροσδιόριστη αίσθηση που αποκομίζεις από το πεντάλ του φρένου και οι τριγμοί που υποδεικνύουν τη φιλότιμη προσπάθεια του πλαισίου να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος της κατασκευής, υπογραμμίζουν τη διαφορετικότητα του Volt.

Θυμίζει υβριδικό, όσο κινείσαι ωστόσο με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας τα περιθώρια σύγκρισης, ακόμη και με τις πολύ-αναμενόμενες plug-in hybrid προτάσεις του ανταγωνισμού, ελαχιστοποιούνται.

Κάθε βύθισμα του γκαζιού απελευθερώνει 370 Nm ροπής εξασφαλίζοντας σχεδόν αθόρυβα και ανέξοδα (στα 2 ευρώ υπολογίζεται το κόστος μίας πλήρους φόρτισης των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας) τις επιταχύνσεις ενός sportscar.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport η απόκριση του κινητήρα βελτιώνεται, χωρίς ωστόσο να αλλάζουν τα βασικά χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου.

Θα πρέπει να εξαντλήσεις την αυτονομία που σου χαρίζουν οι μπαταρίες των 198 κιλών ή να επιλέξεις το πρόγραμμα διατήρησης του ενεργειακού τους φορτίου (Hold) ώστε ο κινητήρας βενζίνης να τεθεί σε λειτουργία και ο γνώριμος ήχος-κραδασμός να παραβιάσει για πρώτη φορά τον άγραφο νόμο της… σιωπής.

Σε αυτή την περίπτωση το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,4 λίτρων με την ονομαστική ισχύ των 86 ίππων παράγει την απαιτούμενη ενέργεια ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να συνεχίσει να κινεί το μικρομεσαίων διαστάσεων Chevrolet, χωρίς να συνδέεται απευθείας με το πλανητικό σύστημα γραναζιών του συστήματος μετάδοσης.

Αυτό θα συμβεί μόνο όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν και χωρίς επί της ουσίας να αντιληφθείς κάποια διαφορά στην απόδοση του υβριδικού συνδυασμού.

Κατά τ’ άλλα το γεγονός ότι ο θόρυβος που παράγει ο θερμικός κινητήρας δεν αντιστοιχεί -όπως στις συμβατικές προτάσεις- στην επιτάχυνση και τις περισσότερες φορές παραμένει έντονος ακόμη και όταν τραβήξεις το πόδι σου από το γκάζι, αρχικώς ξενίζει.

Μικρό το κακό, μπροστά σε όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης που το Volt σου επιτρέπει να απολαμβάνεις σε καθημερινή βάση, χωρίς το άγχος της αποφόρτισης των μπαταριών και χωρίς τους περιορισμούς που εκ των πραγμάτων θέτουν οι κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός τυπικού, ηλεκτροκίνητου τετράτροχου.

Και επειδή σε αυτήν τη ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα, η τιμή των 42.000 ευρώ, στην οποία -με τον έναν (κατάργηση φόρου πολυτελείας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα) ή τον άλλον τρόπο (επιδότηση αγοράς από την ελληνική αντιπροσωπεία) πρόκειται να διατεθεί το Volt στην ελληνική αγορά, καθιστά την απόκτησή του σχεδόν απαγορευτική.

To Chevrolet Volt με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,489 / 1,787 / 1,439

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,685

Κινητήρας (κ.εκ.): Ηλεκτροκινητήρας 111 Κw – Βενζινοκινητήρας 1.398 κ.εκ.

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 150 – 86/4.600

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 370 – 130/4.250

Βάρος (κιλά): 1.732

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 1,2

auto.in.gr

Sports in

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024