Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Chevrolet Camaro Coupe: Born in the USA

Chevrolet Camaro Coupe: Born in the USA

H πέμπτη γενιά της θρυλικής Camaro αποκτά λόγο ύπαρξης στην ευρωπαϊκή ήπειρο με αλλαγές και βελτιώσεις που εκσυγχρονίζουν τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά της.  

Γιάννης Αδάναλης

Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι ο Louis Chevrolet γεννήθηκε στην Ελβετία. Ακόμη λιγότεροι ότι ο φιλόδοξος νεαρός που στα τέλη του 19ου αιώνα βρέθηκε στις Η.Π.Α, παρέμεινε μόλις δύο χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία που ο ίδιος ίδρυσε και φέρει ακόμη και σήμερα το όνομά του.

Έχοντας ανδρωθεί και διακριθεί μέσα από τους αγώνες αυτοκινήτου, ο Chevrolet οραματιζόταν μία βιομηχανία που θα παράγει εξεζητημένες προτάσεις. Αυτοκίνητα για λίγους, όπως η εξακύλινδρη «Classic Six» του 1912, που την εποχή εκείνη κόστιζε όσο έξι Ford Model T.

Όπως εξάλλου και η σημερινή Camaro, που με τον V8 κινητήρα και την ακατέργαστη ισχύ των 432 ίππων δείχνει να συμμερίζεται την άποψη του Louis Chevrolet και σε κάθε περίπτωση να προσθέτει ένα ακόμη κεφάλαιο -το πέμπτο κατά σειρά- μιας ιστορίας τεσσάρων και πλέον δεκαετιών.

Άλλωστε παρατηρώντας την Camaro του 2012 είναι δύσκολο να μην διακρίνεις τις σχεδιαστικές αναφορές στο μακρινό παρελθόν. Το χαρακτηριστικό «V» στο οποίο καταλήγει το μακρύ ρύγχος, τα πίσω φτερά και οι γωνίες που με την πρώτη ευκαιρία σχηματίζουν οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, παραπέμπουν σε αυτό.

Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Αυστηρά γεωμετρικά σχήματα περικλείουν τα όργανα ελέγχου που είναι διάσπαρτα σε όλο σχεδόν το ταμπλό. Πέρα, λοιπόν, από τον παραδοσιακό-κεντρικά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, στη βάση της κεντρικής κονσόλας φιλοξενούνται μια σειρά λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμων ενδείξεων.

Τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά υποκαθιστούν το ευάλωτο βινύλιο, οι glossy -επίσης συνθετικές- επιφάνειες το «εχθρικό» και μη συμβατό με τα περισπούδαστα crash tests μέταλλο, ενώ οι δερμάτινες επενδύσεις προσθέτουν την απαραίτητη, στις ημέρες μας, πολυτέλεια.

Στον εξοπλισμό θα συναντήσεις και άλλα στοιχεία του… φλύαρου πολιτισμού μας. Οι έξι αερόσακοι, το προηγμένο ηχοσύστημα με δυνατότητα επικοινωνίας με συσκευές τεχνολογίας Bluetooth, το Traction Control και το έγχρωμο Head Up Display, επισημαίνουν ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα πρωτόγονο και ταυτόχρονα αυθεντικό muscle car, αλλά με μία κατασκευή που έχει προσαρμόσει τις προδιαγραφές της στο σήμερα.

Και δη τις ευρωπαϊκές, καθώς πέρα από τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, η Camaro που συναντήσαμε στα καταπράσινα λιβάδια της Ελβετίας, διαθέτει αρκετές αλλαγές σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο που διατίθεται στην Αμερική.

Αλλαγές που δεν έχουν να κάνουν μόνο με σχεδιαστικά ή εξοπλιστικά στοιχεία του αυτοκινήτου αλλά και με ρυθμίσεις μηχανικών μερών.

Συγκεκριμένα, τα αμορτισέρ έχουν αποκτήσει σκληρότερες ρυθμίσεις και οι αντιστρεπτικοί δοκοί έχουν αντικατασταθεί, μεταβάλλοντας παράλληλα και τη γεωμετρία της ανάρτησης.

Πίσω από τους τροχούς των 20 ιντσών διακρίνει κανείς τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων συνδυάζεται αποκλειστικά με το «Short Throw Shifter», περιορίζοντας τις διαδρομές του επιλογέα.

Ακόμη και ο V8 κινητήρας των 6,2 λίτρων διαθέτει μπλοκ αλουμινίου, επισημαίνοντας ότι το αμερικανοφερμένο Chevrolet δεν απέχει και πολύ από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Αποδίδοντας 432 ίππους και 569 Nm ροπής (έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) και παράγοντας ένα επικίνδυνα εθιστικό κροτάλισμα, δεν θα δυσκολευτεί να υποστηρίξει τη φήμη του.

Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να μιλάμε για την γόμα που αφήνεις πίσω σου, «χαράσσοντας» νέες διαχωριστικές γραμμές στην σπασμένη, από την παγωνιά του χειμώνα, άσφαλτο ή για τη διαπεραστική μυρωδιά του καμένου ελαστικού, ωστόσο η «τάξη και ασφάλεια» που συνεχίζει -παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας- να επικρατεί στην Ελβετία δεν θα μπορούσε να ανεχτεί τέτοιου είδους συμπεριφορές.

Υπομένοντας, λοιπόν, τα εξουθενωτικά όρια ταχύτητας των 60 χλμ./ώρα, το γρήγορο «S» που ξεπροβάλλει στο τέλος της ευθείας ίσως να αποτελεί και τη μοναδική ευκαιρία ώστε να ανακαλύψεις μέρος των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

Με μία σχέση κάτω και το πόδι στο πάτωμα ο ρυθμός λειτουργίας του κινητήρα ξεκολλά -επιτέλους- από το ρελαντί. Τα φρένα λίγο πριν την είσοδο της στροφής πείθουν, ο επιλογέας το ίδιο.

Το τιμόνι παραμένει αμέτοχο χωρίς να αυξάνει τον όγκο ή την ποιότητα των πληροφοριών που καταλήγουν στα χέρια σου. Η Camaro στρίβει μονοκόμματα, σχεδόν αυταρχικά, δίνοντας την αίσθηση ότι δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος διαχείρισης των 432 ίππων και των 1.800 κιλών της.

Το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να ισιώσεις ξανά τους τροχούς σου και να ζήσεις για μία ακόμη φορά την ακουστική εμπειρία που απλόχερα σου προσφέρει ο πληθωρικός V8.

Άλλωστε, αν θελήσεις να αποκτήσεις την οκτακύλινδρη Camaro, καταβάλλοντας στη χώρα μας περίπου 65.000 ευρώ, δεν θα το κάνεις για τα εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά ενός χαρισματικού coupe αλλά για το ακατέργαστο προφίλ ενός αυθεντικού-αμερικανικού muscle car.

Η Chevrolet Camaro Coupe με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,837/ 1,917/ 1,360

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,852

Κινητήρες (κ.εκ.): 6.162

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 432/5.900, 405/5.900 (Auto)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 569/4.600, 556/4.300 (Auto)

Βάρος (κιλά): 1.769, 1.795 (Auto)

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 14,1 – 13,1(Auto)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 329, 304 (Auto)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 5,2, 5,4 (Auto)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250, 250 (Auto)

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024