Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Toyota Auris 2013: Ένα βήμα μπροστά

Toyota Auris 2013: Ένα βήμα μπροστά

Ευχάριστη εξωτερική εμφάνιση με ιδιαίτερο στυλ που παραπέμπει στο Lexus CT 200h, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με έμφαση στην άνεση, χαμηλό λειτουργικό κόστος και βέβαια υβριδική έκδοση. Με τα παραπάνω χαρακτηριστικά η Toyota επιστρέφει στο προσκήνιο στην πιο ενδιαφέρουσα στιγμή του segment C.

Γιώργος Σκευοφύλαξ

Με την πρώτη ματιά είναι πολύ εύκολο να ξεχωρίσουμε το Toyota Auris δεύτερης γενιάς από το μοντέλο που διαδέχεται. Οι αναλογίες στο σχήμα είναι ισορροπημένες, η εμφάνιση διαθέτει στοιχεία από Lexus ενώ τα πάντα εκφράζουν τη φιλοσοφία του ισχυρού άνδρα της φίρμας, Akio Toyoda, για αυτοκίνητα μεγαλύτερα αλλά ελαφρύτερα και πιο οικονομικά, με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Έτσι, ενώ η πλατφόρμα έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις και το μεταξόνιο παραμένει ίδιο με εκείνο του προηγούμενου Auris, η χαμηλότερη γραμμή της οροφής και το μειωμένο ύψος από το έδαφος μαρτυρούν τη μείωση του κέντρου βάρους κάτι που συνεπάγεται πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Παράλληλα η επιλογή της χαμηλότερης γραμμής οροφής αντισταθμίζεται σε επίπεδο εσωτερικών χώρων από την έξυπνη σχεδίαση που εξασφαλίζει τα προβλεπόμενα, αυξάνοντας σταδιακά το ύψος στα σημεία που χρειάζεται.

Από την άλλη πλευρά η μειωμένη μετωπική επιφάνεια αποφέρει ένα χρήσιμο κέρδος στην αεροδυναμική και το βάρος του αυτοκινήτου. Ο συντελεστής αεροδυναμικής (Cd) του Auris, φτάνει το 0.28, ενώ το βάρος έχει μειωθεί, κατά μέσο όρο, κατά 50 κιλά σε όλη τη γκάμα του μοντέλου. Τα παραπάνω έχουν ως στόχο την βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, τους λιγότερους ρύπους και την πιο άνετη οδήγηση.

Στο εσωτερικό, η κριτική που είχε δεχθεί το προηγούμενο μοντέλο για την εργονομία και την ποιότητα των υλικών σε ορισμένα σημεία, είχε αποτελέσματα. Η νέα σχεδίαση αλλά και η σημαντική αναθεώρηση της αρχιτεκτονικής και του φινιρίσματος δημιουργούν μία αναβαθμισμένη εικόνα. Στη δεύτερη γενιά του το Auris έχει σαν… πρότυπο στο εσωτερικό τα μοντέλα Lexus αντί των μεγαλύτερων Toyota και αυτό αποδίδει καλύτερο αποτέλεσμα, με υλικά που αποπνέουν ποιότητα και αναβαθμίζουν την αισθητική.

Η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και θα προτιμούσαμε η κεντρική κονσόλα να είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι σωστά πιο χαμηλή σε σχέση με το παρελθόν, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται από το στενό παράθυρο της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Επιπλέον στο υβριδικό Auris, ο οδηγός έχει μπροστά του την οθόνη στην οποία απεικονίζονται οι ενδείξεις του συστήματος Eco Drive Support. Ωστόσο, το σημαντικότερο όλων στο υβριδικό Auris είναι ότι ο εσωτερικός χώρος δε διαφοροποιείται καθόλου σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, χάρη στη νέα συστοιχία μπαταριών. Αυτή είναι μικρότερη σε όγκο, ελαφρύτερη σε βάρος και τοποθετημένη κάτω από τη βάση του πίσω καθίσματος. Από πλευράς χώρων λοιπόν, το νέο Auris είναι άνετο εμπρός αλλά και πίσω, χωρίς όμως να είναι κορυφαίο.

Σε ό,τι αφορά τη γκάμα των μηχανικών συνόλων, διαπιστώνουμε πως όλα τα μοτέρ είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να είναι μειωμένος κατά 13% σε σχέση με πριν.

Οι κινητήρες βενζίνης 1,33 (99 ίπποι, μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 125 γραμμ./χλμ.) και 1,6 λίτρου (132 ίπποι, μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 138 γραμμ./χλμ.) και πετρελαίου 1,4 λίτρων (90 ίπποι, μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 99 γραμμ./χλμ.) αξιοποιούν την τεχνολογία Toyota Optimal Drive για βελτιστοποιημένη λειτουργία και απόδοση.

Στην έκδοση των 1.600 κ.εκ. πέρα από το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Αντίστοιχα, η έκδοση με το diesel μοτέρ των 1,4 λίτρων μπορεί να εξοπλιστεί και με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Multimode. της Toyota. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Auris 1.4 D-4D, συνδυάζεται και με σύστημα Stop&Start που βοηθάει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Στην κορυφή της γκάμας του Auris βρίσκεται ξανά η υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει το μοτέρ βενζίνης 1,8 λίτρων VVT-i με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 136 ίππους. Χάρη στην πιο αεροδυναμική σχεδίαση του αυτοκινήτου αλλά και τη μείωση του συνολικού βάρους, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν στα 87 γραμμ./χλμ. Παράλληλα η λειτουργία EV, του νέου Auris Hybrid παρέχει την δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους, για περίπου δύο χιλιόμετρα, με ταχύτητα κίνησης έως 50 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν ενώ το αυτοκίνητο παραμένει άνετο χωρίς να χάνει τη στιβαρή του αίσθηση. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα φιλτράρει καλά τις εδαφικές ανωμαλίες, ενώ αποτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στις στροφές. Το τιμόνι είναι ακριβές και όσο βαρύ πρέπει, προσφέροντας επαρκή πληροφόρηση.

Στον αυτοκινητόδρομο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι και η ηχομόνωση αποτελεσματική. Μόνο όταν πιέσαμε την υβριδική έκδοση και ο βενζινοκινητήρας δούλεψε σε υψηλές στροφές ο ήχος από το μοτέρ περνούσε έντονα στον θάλαμο επιβατών. Ο ήχος άλλωστε εδώ αποτελεί υπενθύμιση ότι ως υβριδικό μοντέλο πρέπει να οδηγείς με τις προδιαγραφές του συστήματος Hybrid Synergy Drive.

Το νέο Τoyota Auris διατίθεται ήδη στη χώρα μας με τιμές πώλησης που ξεκινούν από 14.990 ευρώ (έκδοση Life 1.33) και αυξάνονται στα 16.209 ευρώ (έκδοση Life 1.6 με μηχανικό κιβώτιο) και στα 17.990 ευρώ (για την πετρελαιοκίνητη έκδοση Life 1.4 D-4D) ενώ οι τιμές του υβριδικού Auris 1.8 ξεκινούν από 22.990 ευρώ.

To Toyota Auris με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,275/ 1,760 / 1,460

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,600

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.329 (1.33), 1.598 (1.6), 1.364 (1.4 D-4D), 1.798 (1.8 HSD)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 99/6.000 (1.33), 132/6.400 (1.6), 90/3.800 (1.4 D-4D), 136 (1.8 HSD)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 128/3.800 (1.33), 160/4.400 (1.6), 205/1.800-2.800 (1.4 D-4D), 142/4.000 (1.8 HSD)

Βάρος (κιλά): Aπό 1.185

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,5 (1.33), 5,9 (1.6), 4,2 (1.4 D-4D), 3,7 (1.8 HSD)

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 128 (1.33), 138 (1.6), 99 (1.4 D-4D), 87 (1.8 HSD)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,6» (1.33), 10,0» (1.6), 12,5» (1.4 D-4D), 14,7» (1.8 HSD)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175 (1.33), 200 (1.6), 180 (1.4 D-4D), 180 (1.8 HSD)

auto.in.gr

Sports in

Με Ρεάλ ο Ολυμπιακός, με Φενερμπαχτσέ ο Παναθηναϊκός – Το πρόγραμμα του Final Four

Πότε θα γίνουν οι ημιτελικοί του Final Four, αλλά και πότε είναι προγραμματισμένοι ο μεγάλος και ο μικρός τελικός.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024