Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Skoda Octavia 2013: Ακόμη περισσότερο… αυτοκίνητο

Skoda Octavia 2013: Ακόμη περισσότερο… αυτοκίνητο

Μπορεί η θεαματική αύξηση των διαστάσεων να αποτελεί το βασικό της γνώρισμα, ωστόσο, η νέα Octavia έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από την αξιοσημείωτη ευρυχωρία του εσωτερικού της

Γιάννης Αδάναλης

Το γεγονός ότι ακόμα και στους χαλεπούς καιρούς της κρίσης η Skoda εξακολουθεί να αυξάνει τα μεγέθη της, αγγίζοντας τη χρονιά που μόλις αφήσαμε πίσω μας το ένα εκατομμύριο πωλήσεων, για όσους γνωρίζουν ή έστω… αναγνωρίζουν τη δυναμική της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν αποτελεί είδηση.

«Είδηση» και μάλιστα πρώτου… μεγέθους αποτελεί, αντιθέτως, η τρίτη κατά σειρά γενιά της Octavia. «Η καρδιά της Skoda», σύμφωνα με τις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της φίρμας, Winfried Vahlad ή αν προτιμάτε ο λόγος για τον οποίο χρειάστηκε να ταξιδέψουμε έως την άλλη άκρη της γηραιάς ηπείρου.

Η επιλογή της Πορτογαλίας και συγκεκριμένα του νοτιότερου άκρου της θα μπορούσε να θεωρηθεί συμβολική, στην πραγματικότητα ωστόσο ο ανοιξιάτικος καιρός του Faro ήταν αυτός που μας οδήγησε στο πιο… ταπεινό golf resort της ευρύτερης περιοχής.

Οι άνθρωποι της Skoda δεν θέλησαν να κρύψουν την αισιοδοξία τους για το μέλλον. Η ενθουσιώδης παρουσίαση του αυτοκινήτου στο «κλείσιμο» της πρώτης ημέρας μαρτυρά το πόσα επενδύουν σε αυτό.

Δικαίως, καθώς από το 1996 μέχρι και σήμερα, η Octavia «μετρά» 3,7 εκατομμύρια πωλήσεων. Μένοντας στους αριθμούς, οφείλεις να σχολιάσεις την πέρα για πέρα εμφανή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος. Σχεδόν δέκα εκατοστά προστέθηκαν στο συνολικό μήκος του αμαξώματος, το οποίο έφτασε τα επίπεδα ενός μεσαίου sedan ξεπερνώντας τα 4,65 μέτρα.

Μεταξύ άλλων, η νέα Octavia διαθέτει το μεγαλύτερο -σε μήκος- μεταξόνιο της κατηγορίας (2,686 μέτρα) και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Ο όγκος του τελευταίου ξεκινά από τα 590 λίτρα, φτάνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έως και τα 1.580 λίτρα.

Παρόλα αυτά δεν είναι μόνο η αξιοσημείωτη ευρυχωρία που κάνει τη διαφορά στο πενταθέσιο εσωτερικό της. Μία σειρά σύγχρονων εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας προσφέρονται -έστω και προαιρετικά- σε όποιον θελήσει να συμπληρώσει τα λιγοστά κενά στο μακρύ κατάλογο του βασικού εξοπλισμού.

Οι συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, το ηχοσύστημα, ο μηχανικός κλιματισμός οι εννέα(!) αερόσακοι, το ESP και το σύστημα που επιβραδύνει το αυτοκίνητο από τη στιγμή που αυτό θα συγκρουστεί, ανακόπτοντας την ανεξέλεγκτη πορεία του, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που συναντάς ακόμη και στη βασική έκδοση του αυτοκινήτου.

Κοινός τόπος, τόσο για τις εξωτερικές όσο και τις εσωτερικές επιφάνειες της νέας Octavia αποτελεί ο «άνευρος» σχεδιασμός τους. Η «επανάσταση» που πολλοί ίσως περίμεναν δεν ήρθε, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά -και όπως όλα δείχνουν ούτε και η τελευταία- που οι σχεδιαστές της Skoda προτίμησαν να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό και πάνω απ’ όλα πρακτικό σύνολο, από το να ρισκάρουν αναζητώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας.

Μιλώντας για ποιότητα, πάντως, τα συνθετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό πείθουν με το φινίρισμά τους, χωρίς ωστόσο να απέχουν από τις ποιοτικές, τουλάχιστον, προδιαγραφές του απερχόμενου μοντέλου.

Στην κατηγορία των αφανών… ηρώων, εκείνων δηλαδή που συνηθίζουν να κάνουν τη «βρώμικη» δουλειά, πέρα από τους αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης ή diesel, θα πρέπει κανείς να συμπεριλάβει και την πλατφόρμα «MQB».

Γνωστή από την παρουσία της στις υπόλοιπες μικρομεσαίες προτάσεις του ομίλου VW, προσδίδει πλήθος καινοτόμων χαρακτηριστικών φροντίζοντας παράλληλα για τον περιορισμό του συνολικού βάρους.

Έως και 102 κιλά ελαφρύτερη, η νέα Octavia δεν αφήνει ανεκμετάλλευτο το ξεκάθαρο τεχνολογικό προβάδισμα που της εξασφαλίζει -χωρίς καθυστέρηση αυτή τη φορά- ο Γερμανικός… άξονας.

Οι TSI κινητήρες βενζίνης επιστρέφουν αποδοτικότεροι ξεκινώντας από τα 1,2 λίτρα και τους 105 ίππους (η έκδοση των 86 ίππων δεν θα διατεθεί στην ελληνική αγορά) και έχοντας στο πλευρό τους ένα καλορυθμισμένο σύστημα start&stop.

Υπό κανονικές συνθήκες το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, προαιρετικά ωστόσο μπορεί να επιλέξει κανείς και το ημι-αυτόματο DSG επτά σχέσεων.

Όπως και στο παρελθόν, ο TSI των 1,4 λίτρων αποτελεί την ορθολογικότερη επιλογή. Η καλοδεχούμενη αύξηση της ισχύος του, από τους 122 στους 140 ίππους, εγγυάται τις επιδόσεις και την αξιοποίηση των αναγνωρισμένων δυνατοτήτων του πλαισίου.

Αντιστοίχως, τα 1.598 κ.εκ. αποτελούν μονόδρομο στην πετρελαιοκίνητη γκάμα της Octavia, καθώς το δίλιτρο και σαφώς ισχυρότερο μοτέρ των 150 ίππων θεωρείται, ήδη, πολυτέλεια για το ελληνικό φορολογικό σύστημα.

Ο 1.600άρης κινητήρας diesel της Octavia εξοπλίζει δύο εκδόσεις. Αυτή των 105 ίππων, η οποία συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και αυτή των 110 ίππων (Green Line), στην οποία συναντάς -πέρα από το εξατάχυτο κιβώτιο- μία σειρά εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας. Το αποτέλεσμα; Η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά -σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή- τα 3,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 89 γρ./χλμ.

Ανεξαρτήτως καυσίμου ή κινητήρα, η ελαφρύτερη και αποδοτικότερη Octavia δεν σου επιτρέπει να την αμφισβητήσεις. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο «βάρος» από τη στιγμή που θα επιλέξεις τη ρύθμιση SPORT μέσω του προαιρετικά διαθέσιμου «Driving Mode Selection».

Αντιστοίχως, τα ελαφρύτερα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών διαχειρίζονται χωρίς δυσκολία ακόμη και κρίσιμες καταστάσεις, αφαιρώντας από τον κώδικα συμπεριφοράς της νέας Octavia την υποστροφή και υποβαθμίζοντας το γεγονός ότι ανάλογα με την ισχύ της έκδοσης, η διάταξη της πίσω ανάρτησης μεταβάλλεται.

Έτσι για τις εκδόσεις κάτω από τους 150 ίππους οι πίσω τροχοί συνδέονται με έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό ημι-άκαμπτο άξονα, σε αντίθεση με τις ισχυρότερες εκδόσεις οι οποίες διαθέτουν τους γνωστούς, από το παρελθόν, πολλαπλούς συνδέσμους.

Με το μεγαλύτερο ψεγάδι της νέας Octavia να εντοπίζεται στον συντηρητικό σχεδιασμό της, ο τίτλος του αυτοκινήτου της χρονιάς δεν αδικεί τον ανταγωνισμό και σε καμία περίπτωση δεν κολακεύει τις δυνατότητές της. Περισσότερα τον Μάιο, όταν η τρίτη γενιά του δημοφιλέστερου Skoda «πατήσει» επί ελληνικού εδάφους.

Η Skoda Octavia2013 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,659/ 1,814 / 1,461
Μεταξόνιο (μέτρα):2,686
Κινητήρες (κ.εκ.):1.197 (1.2 TSI), 1.395 (1.4 TSI), 1.798 (1.8 TSI) 1.598 (1.6 TDI)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):105/4.500 (1.2 TSI), 140/4.500 (1.4 TSI), 180/6.200 (1.8 TSI) 105/3.000 (1.6 TDI)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):175/1.400 (1.2 TSI), 250/1.500 (1.4 TSI), 250/1.250 (1.8 TSI), 250/1.500 (1.6 TDI)
Βάρος (κιλά):Aπό 1.230
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):4,9 (1.2 TSI), 5,3 (1.4 TSI), 6,1 (1.8 TSI), 3,8 (1.6 TDI)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 114 (1.2 TSI), 121 (1.4 TSI), 141 (1.8 TSI), 99 (1.6 TDI)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):10,3 (1.2 TSI), 8,4 (1.4 TSI), 7,3 (1.8 TSI), 10,8 (1.6 TDI)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):196 (1.2 TSI), 215 (1.4 TSI), 231 (1.8 TSI), 194 (1.6 TDI)

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024