Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ford Kuga 2013: SUV ευρείας αποδοχής

Ford Kuga 2013: SUV ευρείας αποδοχής

Το μοναδικό SUV στη σημερινή γκάμα της Ford αυξάνει τις διαστάσεις του και ενσωματώνει στις προδιαγραφές του υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες μεσαίου κυβισμού, διευρύνοντας παράλληλα το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Γιάννης Αδάναλης

To γεγονός ότι από το 2008 μέχρι και σήμερα το Ford Kuga -το πρώτο ευρωπαϊκών προδιαγραφών SUV στην γκάμα της «μπλε οβάλ» φίρμας- ξεπέρασε τις 300.000 πωλήσεις δεν σου επιτρέπει να μιλήσεις για μία άνευ προηγουμένου επιτυχία.

Ακόμη και έτσι, πάντως, θα πάρει καιρό για να ξεχάσεις τις σμιλεμένες επιφάνειες του αμαξώματός του, τον γεμάτο ενέργεια πεντακύλινδρο και αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 2,5 λίτρων και το αριστοτεχνικό στήσιμο της ανάρτησης που σε κάθε στροφή δεν έχανε την ευκαιρία να «εκμηδενίσει» την απόσταση που σε χώριζε από το έδαφος.

Αν το Focus αποτελούσε παραδοσιακά την πιο οδηγοκεντρική πρόταση στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks, τότε στην περίπτωση του Kuga μόνο ο τίτλος του GTi θα μπορούσε να περιγράψει τη θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό.

Βέβαια, για τους ίδιους ακριβώς λόγους το Kuga δεν είχε την ευρύτερη δυνατή αποδοχή. Σε μία αγορά, όπως η ελληνική, η μοναδική έκδοση βενζίνης των 2,5 λίτρων έθετε σαφείς -φορολογικούς ή μη- περιορισμούς.

Οι συμπαγείς διαστάσεις και συνεπώς οι περιορισμένοι χώροι στο εσωτερικό αποτέλεσαν ένα ακόμα σημείο… τριβής με όσους αναζητούσαν ένα αυτοκίνητο που θα χωρούσε χωρίς δεύτερη σκέψη τα… βάρη της οικογένειας και θα ικανοποιούσε την φιλοδοξία τους για ακόμη περισσότερο μέταλλο.

Ακόμη και ο ξεκάθαρα ασφάλτινος προσανατολισμός του δέχτηκε τα πυρά των νοσταλγών του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, καθώς η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση δεν σου επέτρεπε να καρφώσεις την ελληνική σημαία σε κάποια ανεξερεύνητη βουνοπλαγιά της Πίνδου και το αυτοφερόμενο πλαίσιο δεν δεχόταν αδιαμαρτύρητα τις κακουχίες κατά τη διάρκεια της πορείας σου προς την κορυφή.

Πέντε χρόνια μετά το Kuga αλλάζει ρότα. Στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ευρωπαϊκής αγοράς και στις απαιτήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνεται, αυξάνει τις διαστάσεις του, αποκτά μεσαίου κυβισμού υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και περισσότερη… διαλλακτικότητα ως προς τις ρυθμίσεις του πλαισίου του.

Το αποτέλεσμα, αν και δεν απέχει από ό,τι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα το ένα και μοναδικό SUV στην γκάμα της Ford, επιβεβαιώνει την αλλαγή του προσανατολισμού.

Τα οκτώ επιπλέον εκατοστά μετάλλου «οδήγησαν» το συνολικό μήκος του αμαξώματος στα 4,52 μέτρα, χωρίς ωστόσο να διαφοροποιήσουν και το μήκος του μεταξονίου, το οποίο διατηρήθηκε στα 2,69 μέτρα.

Παρότι «παγκόσμια» -το νέο Kuga διατίθεται ή θα διατεθεί και στις υπόλοιπες αγορές του πλανήτη χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις- η σχεδίαση του αμαξώματος βρίσκεται πολύ κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα και αν μη τι άλλο δεν διαθέτει τις ιδιομορφίες που συναντάς στο πίσω, κατά κύριο λόγο, τμήμα του Focus.

Αντιθέτως, το εσωτερικό έχει ακολουθήσει κατά γράμμα τα σχεδιαστικά και ποιοτικά πρότυπα του μικρομεσαίου hatchback, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα υλικά και την εργονομία.

Η επιβλητική, σε μέγεθος, κεντρική κονσόλα είναι αυτή που κυριαρχεί φιλοξενώντας πλήθος διακοπτών αλλά και μία έγχρωμη οθόνη στην κορυφή της. Οι «ανοιχτοί» αποθηκευτικοί χώροι απουσιάζουν, το ίδιο και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα επέτρεπαν στο νέο Kuga να σταθεί απέναντι σε πολυτελέστερες προτάσεις.

Αντιθέτως, ο εξοπλισμός -τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας- έχει προσαρμοστεί στο σήμερα, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τις υψηλότερες απαιτήσεις.

Ακόμη και αν προσπεράσεις, λοιπόν, το γεγονός ότι το Kuga του 2013 αποτελεί αυτή τη στιγμή την ασφαλέστερη πρόταση της κατηγορίας του, έχοντας αποσπάσει με χαρακτηριστική ευκολία τα πέντε αστέρια του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, οι εφαρμογές όπως το Active City Stop (σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης του αυτοκινήτου) και το Emergency Assistant (σύστημα αυτόματης κλήσης έκτατης ανάγκης) δηλώνουν με ξεκάθαρο τρόπο το προηγμένο τεχνολογικό του προφίλ.

Στην ενεργητική ασφάλεια ή αν προτιμάτε στην βελτίωση των χαρακτηριστικών κίνησης του αυτοκινήτου συμβάλλει και το νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης.

Αξιολογώντας μία σειρά παραμέτρων 20 φορές ταχύτερα από το χρόνο που χρειάζεται κανείς για να ανοιγοκλείσει τα μάτια του, μεταβάλλει την κατανομή της ροπής ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση, ενώ από τη στιγμή που η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 30 χλμ./ώρα, προτεραιότητα αποκτά η βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς.

Στην πράξη, πάντως, τίποτα από τα παραπάνω δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό ή τους επιβάτες, παρά μόνο αν επιλέξεις εκείνη τη λειτουργία του υπολογιστή ταξιδίου που οπτικοποιεί την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο.

Τις προδιαγραφές ενός SUV που… μεγάλωσε, ωρίμασε και απέκτησε ανταγωνιστικότερα χαρακτηριστικά καλούνται να υποστηρίξουν δύο υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες -ένας βενζίνης και ένας diesel- σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος.

Ειδικότερα, η βενζινοκίνητη γκάμα του νέου Kuga περιλαμβάνει τον 1.600άρη κινητήρα άμεσου ψεκασμού σε εκδόσεις των 150 και 182 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση ο EcoBoost των 1.599 κ.εκ. συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ στη δεύτερη με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.

Περισσότερες επιλογές προσφέρει η πετρελαιοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου, καθώς ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 140 ή των 163 ίππων εξοπλίζει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με τη δεύτερη να προσφέρεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είναι με ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων.

Στην Βαλένθια, όπου βρεθήκαμε για τις ανάγκες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Kuga, η μοναδική διαθέσιμη έκδοση ήταν η τετρακίνητη diesel των 163 ίππων.

Πολιτισμένος σε λειτουργία και επαρκής για τα περίπου 1.700 κιλά του συνόλου, ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας δεν εμφανίζει κενά στην απόδοσή του, φροντίζοντας με τα 340 Nm ροπής να υποστηρίξει τις δραστηριότητες του αυτοκινήτου εντός και εκτός πόλης.

Με τη σειρά τους, τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι των πίσω τροχών, χαρίζουν υψηλά επίπεδα άνεσης φροντίζοντας να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων και των αμορτισέρ.

Υπό πίεση, λοιπόν, το νέο SUV της Ford θα δείξει το βάρος του και την αδυναμία του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης να διατηρήσει τα «κοφτερά» χαρακτηριστικά του.

Πλέον μπορείς να δηλώσεις με σιγουριά ότι το νέο Kuga έχει επιλέξει έναν διαφορετικό δρόμο, υποκαθιστώντας τα δυναμικά στοιχεία που το διαφοροποιούσαν στο πρόσφατο παρελθόν με το προφίλ ενός φιλήσυχου, οικογενειακού αλλά σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικού SUV.

Η δεύτερη γενιά του Ford Kuga αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Φεβρουαρίου, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστές οι εκδόσεις εξοπλισμού ή οι τιμές τους.

Το Ford Kuga2013 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,524/ 1,838 / 1,745
Μεταξόνιο (μέτρα):2,69
Κινητήρες (κ.εκ.):1.599 (EcoBoost 150 PS), 1.599 (EcoBoost 182 PS), 1.997 (Duratorq 140 PS), 1.997 (Duratorq 163 PS)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):150/5.700 (EcoBoost 150 PS), 182/5.700 (EcoBoost 182 PS), 140/3.750 (Duratorq 140 PS), 163/3.000 (Duratorq 163 PS)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):240/1.600 (EcoBoost 150 PS), 240/1.600 (EcoBoost 182 PS), 320/1.750 (Duratorq 140 PS), 340/2.000 (Duratorq 163 PS)
Βάρος (κιλά):Aπό 1.580
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):6,6 (EcoBoost 150 PS), 7,7 (EcoBoost 182 PS), 5,3 (Duratorq 140 PS), 5,9 (Duratorq 163 PS)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 154 (EcoBoost 150 PS), 179 (EcoBoost 182 PS), 139 (Duratorq 140 PS), 154 (Duratorq 163 PS)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):9,7 (EcoBoost 150 PS), 9,7 (EcoBoost 182 PS), 10,6 (Duratorq 140 PS), 9,9 (Duratorq 163 PS)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):195 (EcoBoost 150 PS), 200 (EcoBoost 182 PS), 190 (Duratorq 140 PS), 198 (Duratorq 163 PS)

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024