Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E-Class 2013: Το νέο πρόσωπο της πολυτέλειας

Mercedes-Benz E-Class 2013: Το νέο πρόσωπο της πολυτέλειας

Με αφετηρία τις σχεδιαστικές αλλαγές στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματός της, η E-Class ανανεώνεται προικίζοντας με περισσότερη… τεχνολογία τις μέχρι σήμερα γνωστές προδιαγραφές της.

Γιάννης Αδάναλης

Αν και δεν έχεις να κάνεις με τη «ναυαρχίδα» της Mercedes-Benz -o συγκεκριμένος τίτλος παραμένει στα χέρια της υπό αντικατάσταση S-Class- οι προδιαγραφές της ανανεωμένης E-Class δεν θα μπορούσαν, σε καμία περίπτωση, να χαρακτηριστούν υποδεέστερες.

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι αρκετές από τις προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές ενεργητικής -κατά κύριο λόγο- ασφάλειας που θα συναντήσουμε στην επόμενη γενιά της S-Class πραγματοποιούν -έστω και ως προαιρετικός εξοπλισμός- την άτυπη πρεμιέρα τους στην «ταπεινότερη» E-Class.

Όπως συνηθίζεται, αφετηρία για την ανανέωση της γερμανικής μπερλίνας -φυσικά και υπάρχουν station wagon εκδόσεις οι οποίες ωστόσο ελάχιστα πρόκειται να απασχολήσουν τους… εναπομείναντες αγοραστές νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας- αποτέλεσε ο σχεδιασμός των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος.

Η Mercedes-Benz εγκατέλειψε τη σχεδιαστική λογική των διαιρούμενων φωτιστικών σωμάτων στο μπροστινό τμήμα της E-Class και αυτό ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει μία σειρά λιγότερο ή περισσότερο εμφανών αλλαγών.

Πέρα από τα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία προαιρετικά προσφέρονται και με προβολείς τεχνολογίας LED, η ανανεωμένη E-Class ακολουθεί το πετυχημένο παράδειγμα της μικρότερης C-Class προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο σχεδιαστικά μοτίβα, ELEGANCE και AVANTGARDE.

Πέρα από τον σχεδιασμό συγκεκριμένων επιφανειών του αμαξώματος, η επιλογή της έκδοσης (ELEGANCE ή AVANTGARDE) επηρεάζει τόσο το εξοπλιστικό προφίλ του εσωτερικού όσο και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, καθώς στην περίπτωση των εκδόσεων AVANTGARDE η απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος περιορίζεται κατά 15 χιλιοστά, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, ο θάλαμος επιβατών διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτες τις υψηλές προδιαγραφές του, καθώς ο ανασχεδιασμός των κεντρικά τοποθετημένων αεραγωγών στο ταμπλό ή του αναλογικού ρολογιού δεν δείχνει ικανός να μεταβάλλει τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του.

Τη διαφορά κάνει ο εξοπλισμός και ειδικότερα οι εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας -11 στον αριθμό- του βασικού ή του προαιρετικού εξοπλισμού. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το COLLISSION PREVENSION ASSIST που περιορίζει το ενδεχόμενο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, το Brake Assist που αναλαμβάνει να επιβραδύνει το αυτοκίνητο σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις του COLLISION PREVENSION ASSIT και το Active Lane Keeping Assist, το οποίο επιβραδύνει τον κατάλληλο τροχό ώστε να αποτρέψει την ακούσια αλλαγή λωρίδας ή ενδεχόμενη πρόσκρουση με όχημα που βρίσκεται στην τυφλή γωνία του οδηγού.

Από εκεί και πέρα, το ECO start/stop ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, την ίδια στιγμή που το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC δείχνει να αποτελεί… φυσική συνέχεια των κινητήρων βενζίνης ή diesel.

Σε σχέση με το παρελθόν, πάντως, οι τετρακύλινδρες εκδόσεις βενζίνης (E 200 και E 250) είναι αυτές που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο εμπορικό και μη ενδιαφέρον.

Και οι δύο εφοδιάζονται με έναν κινητήρα χωρητικότητας 1.991 κ.εκ., ο οποίος μεταφέρει την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου από τα εξακύλινδρα και οκτακύλινδρα σύνολα της γερμανικής φίρμας, εξασφαλίζοντας -σε συνδυασμό με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων- ανταγωνιστικές επιδόσεις και εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

Τόσο στην περίπτωση της E 200 των 184 ίππων όσο και στην περίπτωση της E 250 των 211 ίππων, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου δεν είναι η μοναδική τεχνολογία που επιτρέπει την αποδοτικότερη λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης.

Το σύστημα ανακυκλοφορίας των καυσαερίων, ο περιορισμός των τριβών και η μεταβλητότητα στον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και στη λειτουργία της αντλίας νερού και λαδιού περιορίζουν περαιτέρω τις ενεργειακές απαιτήσεις του εν λόγω συνόλου.

Αντίστοιχης λογικής θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς και τις εκδόσεις diesel, οι οποίες ξεκινούν από τα 2.143 κ.εκ. και τους 136 ίππους, φτάνοντας τα 2.987 κ.εκ. και τους 252 ίππους.

Την ξεχωριστή της θέση στην γκάμα της ανανεωμένης E-Class διατηρεί η υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου, η οποία συνδυάζει έναν πετρελαιοκινητήρα 2.143 κ.εκ. απόδοσης 204 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων, καταναλώνοντας μόλις 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμποντας 110 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Μακριά από την ελληνική πραγματικότητα, οι εξακύλινδρες και οι οκτακύλινδρες εκδόσεις βενζίνης των 3,5 και 4,6 λίτρων, αντιστοίχως, συμπληρώνουν την γκάμα της ανανεωμένης E-Class, με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 της E 400 να κερδίζει τις εντυπώσεις αποδίδοντας 333 ίππους και 480 Nm ροπής.

Ανεξάρτητα από την έκδοση που θα επιλέξει κανείς, η E-Class έχει διατηρήσει το… αρχονικό της στιλ, υποστηρίζοντας και με το παραπάνω το μακρύ παρελθόν της στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Εκτός ελαχίστων περιπτώσεων ή αν προτιμάτε εκδόσεων (βλέπε E 63 AMG), η άνεση και η ασφάλεια των επιβατών παραμένουν οι βασικές προτεραιότητες ενός αυτοκινήτου που κινείται πολύ κοντά -σε ότι αφορά τουλάχιστον την οδική του συμπεριφορά- στα πρότυπα του απερχόμενου μοντέλου.

Άλλωστε η απουσία… δραματικών αλλαγών στις ρυθμίσεις του πλαισίου δικαιολογεί απόλυτα την ταύτιση «απόψεων» ανάμεσα στη σημερινή Ε-Class και σε εκείνη που πρόκειται να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά στις 13 Απριλίου 2013.


Η MercedesBenz EClass 2013 σε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,879/ 1,854 / 1,474
Μεταξόνιο (μέτρα):2,69
Κινητήρες (κ.εκ.):1.991 (E 200), 1.991 (Ε 250), 2.143 (Ε 200 CDI), 2.143 (E 220 CDI), 2.143 (E 250 CDI), 2.143 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):184/5.500 (E 200), 211/5.500 (Ε 250), 136/2.800 (Ε 200 CDI), 170/3.000 (E 220 CDI), 204/3.800 (E 250 CDI), 204/4.200 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):270/1.200 (E 200), 350/1.200 (Ε 250), 360/1.600 (Ε 200 CDI), 400/1.400 (E 220 CDI), 500/1.600 (E 250 CDI), 500/1.600 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Βάρος (κιλά):Aπό 1.615
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):6,5 (E 200), 6,1 (Ε 250), 5,1 (Ε 200 CDI), 5,0 (E 220 CDI), 5,1 (E 250 CDI), 4,1 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 151 (E 200), 142 (Ε 250), 134 (Ε 200 CDI), 130 (E 220 CDI), 133 (E 250 CDI), 107 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):8,2 (E 200), 7,4 (Ε 250), 10,2 (Ε 200 CDI), 8,7 (E 220 CDI), 7,7 (E 250 CDI), 7,5 (E 300 BlueTEC HYBRID)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):233 (E 200), 243 (Ε 250), 210 (Ε 200 CDI), 228 (E 220 CDI), 240 (E 250 CDI), 242 (E 300 BlueTEC HYBRID)

auto.in.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός με 2 νίκες, αλλάζει το ελληνικό ποδόσφαιρο!

Πόσο θα αλλάξουν οι συνθήκες για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη, εάν ο Ολυμπιακός κάνει το «2 στα 2» στο Conference League;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024